پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید موتورسیکلت

داخلی سازی ۵۰ درصدی قطعات موتورسیکلت های تولید داخل

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اشاره کرد: بیش از ۵۰ درصد قطعات موتورسیکلت های تولید داخل، توسط قطعهسازان داخلی تامین می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی عرب عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار کرد: ۲۵ درصد مابقی تولیدات موتورسیکلت در کشور، شامل عمقساخت داخل  32 درصد، ۲۶ درصد، ۲۰ درصد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۹

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اشاره کرد: بیش از ۵۰ درصد قطعات موتورسیکلت های تولید داخل، توسط قطعهسازان داخلی تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی عرب عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار کرد: ۲۵ درصد مابقی تولیدات موتورسیکلت در کشور، شامل عمقساخت داخل  32 درصد، ۲۶ درصد، ۲۰ درصد و ۱۵ درصد است.

وی شرح داد: در حال حاضر روش اظهار داخلی‌سازی در IPI توسط سازندگان موتورسیکلت به صورت کمتر از ۱۵ درصد، بین ۱۵ تا ۲۵درصد، از ۲۵ تا ۳۵ درصد و بیش از ۳۵ درصد است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اظهار کرد: بخشی از واردات موتورسیکلت در کشور به صورت تمام CKD اتفاقمی‌افتد، اما به اندازه‌ای نیست که نمایندگان قطعه‌سازان موتورسیکلت مطرح کرده‌اند و واردات این موتورسیکلت‌ها، بازار را تحت تاثیرخود قرار داده باشد.  

عرب تاکید کرد: نکته مهم این است که ۲۵ درصد از سبد تولید موتورسیکلت کشور که به تمام CKD اختصاص دارد، به شاخه‌های مختلفتقسیم می‌شود که حتی تا ۲۵ درصد ساخت داخل را هم شامل می‌شود.

وی افزود: برای مثال موتورسیکلت‌های سی جی ال یا ویو، بیش از ۳۵ درصد عمق ساخت داخل دارند.

این فعال صنعت موتورسیکلت عنوان کرد: اگر ورود موتورسیکلت‌های تمام CKD با همین تعداد محدود هم نباشد، ما همواره نگران عقبماندن از تکنولوژی روز دنیا خواهیم بود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت بیان کرد: بخشی از موتورسیکلت تولیدی کشور که به عنوان تمام CKD وارد می‌شود،الگوی مناسبی برای نمونه‌برداری و الگوبرداری قطعه‌سازان داخلی است، چراکه تکنولوژی موتورسیکلت‌های CKD به روز است.

به گفته عرب، قیمت بالای موتورسیکلت‌های تولید شده از طریق CKD باعث شده است، موتورسیکلت‌هایی که در کشور داخلی‌سازیشده‌اند، بین مصرف‌کنندگان تقاضای بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: بیشتر موتورسیکلت‌های تمام CKD، برندهای مطرحی دارند و در حوزه حفظ هوای پاک و نداشتن آلایندگی، عملکرد بسیارمطلوبی دارند.

عرب  تاکید کرد: قطعه‌سازان به جای انتقاد به واردات موتورسیکلت به صورت تمام CKD، ذره‌بین کارشناسی به دست بگیرند تا بتوانند ازتکنولوژی وارد شده الگوبرداری کنند و درواقع واردات این موتورسیکلت‌ها فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است تا از تکنولوژی آننمونه‌برداری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره توان تامین قطعات مورد نیاز موتورسیکلت‌سازان در داخل کشور گفت: اگرقطعه‌سازان موتورسیکلت از سرمایه کافی برخوردار باشند، می‌توانند با تجهیز خط تولید خود همه قطعات موتورسیکلت را تامین کنند.

عرب افزود: با این حال، از آنجا که صنایع مختلف و به ویژه صنعت موتورسیکلت با مشکل نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند و بانک‌ها دراین مورد سخت‌گیری زیادی دارند، قطعه‌سازان موتورسیکلت با مشکلاتی در تولید مواجه هستند که همه آن به فعالان صنعت موتورسیکلتبرنمی‌گردد، بلکه بخشی از آن مربوط به مسائل اقتصادی و بانکی، تکنولوژی و تیراژ است

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: کمبود تیراژ در بعضی مدل‌های موتورسیکلت تولید داخل باعث می‌شود که برایقطعه‌سازان سرمایه‌گذاری در این حوزه صرف نکند.

به گفته این فعال حوزه موتورسیکلت، تخصیص ارز به موتورسیکلت‌سازان بستگی به تولیدات دارد. در حال حاضر بخشی از آن ارزنیمایی است اما اگر در بعضی مدل‌ها عمق ساخت داخل به اندازه مطلوب نباشد، بانک مرکزی ارز نیمایی برای واردات قطعاتموتورسیکلت اختصاص نمی‌دهد و واردکننده باید در مقابل صادرات، کالای مورد نیاز خود را وارد کند

وی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود موتورسیکلت‌سازان با ارز نیمایی CKD وارد می‌کنند به دلیل عدم اطلاع از روش بانک مرکزی درتخصیص ارز است.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی