پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تراکتور هیبریدی

تراکتورها هم به دنیای هیبریدی ها آمدند

یک تراکتور جدید به نام Steyr Konzept که از سامانه هیبرید برقی ماژولار شامل یک پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و 5 موتور الکتریکی تامین می شود و به تازگی از شهرت جالب توجهی بهره مند شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با یک تراکتور جدید به نام Steyr Konzept آشنا شوید؛ وسیله‌ای که […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۹

یک تراکتور جدید به نام Steyr Konzept که از سامانه هیبرید برقی ماژولار شامل یک پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و 5 موتور الکتریکی تامین می شود و به تازگی از شهرت جالب توجهی بهره مند شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با یک تراکتور جدید به نام Steyr Konzept آشنا شوید؛ وسیله‌ای که نخستین بار در اواخر سال 2019 به معرض نمایش گذاشته شد ولی اخیراً و پس از دریافت جایزه طراحی Good Design در سال 2020، مشهور شده است.

علاوه بر ظاهر Steyr Konzept که کاملاً از کانسپت بودن آن خبر می­‌دهد، مشخصات فنی آن هم جالب توجه و هیجان‌انگیز خواهد بود چراکه نیروی محرکه این تراکتور از سامانه هیبرید برقی ماژولار شامل یک پیشرانه دیزل، یک ژنراتور و 5 موتور الکتریکی تامین شده که البته هرکدام به صورت مستقل هدایت می­‌شوند.

از میان 5 موتور الکتریکی، 4 تا روی چرخ‌ها نصب و توسط مجموعه باتری که در مرکز بدنه خودرو نصب شده، پشتیبانی می‌­شوند. براساس اعلام شرکت Steyr این سامانه بسیار اقتصادی بوده چراکه به لطف انتقال بدون واسطه قدرت به چرخ‌ها و حذف سیستم انتقال قدرت مکانیکی و قطعات هیدرولیکی ، از اتلاف انرژی جلوگیری می­‌شود.

این سامانه هیبرید قادر به بازیابی و استفاده مجدد از انرژی تلف شده در هنگام حرکت در مسیرهای سرازیری است و از طریق یک سوکت استاندارد، به آسانی شارژ خواهد شد.

معنای دیگر نصب موتور در هریک از چرخ‌های تراکتور، می‌­تواند به معنای ارسال نیروی لازم به هریک از چرخ‌ها در مواقع بحرانی باشد. با توجه به استفاده از تراکتورها در زمین‌های لغزنده کشاورزی، چنین قابلیتی بسیار کاربردی خواهد بود. شرکت Steyr همچنین امکان انتخاب حالت کاملاً برقی را نیز برای به حرکت درآوردن Konzept پیش‌بینی کرده است.

دریافت جایزه Good Design توسط این تراکتور به علت طراحی خلاقانه و فناوری‌هایی است که در ساخت آن بکار گرفته شده است. پیشرانه هیبرید با عملکرد اقتصادی و ابعاد جمع‌وجور، پهپادی که می‌­تواند در مسیر پیش روی تراکتور حرکت کرده و راننده را از شرایط مسیر آگاه سازد، نمایشگر هداپ و نمایشگر نصب شده در پنجره سمت راست را باید مهمترین اجزای خلاقانه این تراکتور دانست.

انتهای پیام/ منبع: باما

آیا اطلاعی از کیسه هوای شلواری دارید؟/ نوآوری منحصر به فرد برای افزایش ایمنی راکبان موتورسیکلت

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

نکات رانندگی با خودرو های توربوشارژ

شهر شیشه‌ای/ ساختار مواد مورد استفاده در بدنه خودروها به زودی دست‌خوش تغییر خواهد شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی