پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای دپو شده در گمرک

آخرین وضعیت 2 هزار و 783 دستگاه خودرو دپو شده در گمرک

به گفته سخنگوی گمرک ایران، همچنان ۲ هزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک وجود دارد که از تعداد تنها ۸۴۰ خودرو اظهار گمرکی شده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: پس از ترخیص 2325 خودرو از 5108 خودرو موجود در گمرک، تا اواخر 26 شهریور امسال، […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۹

به گفته سخنگوی گمرک ایران، همچنان ۲ هزار و ۷۸۳ خودرو در گمرک وجود دارد که از تعداد تنها ۸۴۰ خودرو اظهار گمرکی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: پس از ترخیص 2325 خودرو از 5108 خودرو موجود در گمرک، تا اواخر 26 شهریور امسال، دوهزار و 783 خودرو در گمرک باقی ماند که از بین اینها 840 خودرو به مرحله اظهارگمرکی رسیده اند.

وی ادامه داد: بخشی از مابقی خودروها ثبت سفارش ندارند و وزارت صمت با اخذ یا عدم پیگیری مصوبه ثبت سفارش، می‌تواند در مسیر ورود یا متروکه و یا مرجوع شدن این خودروها که ارز آن نیز در گذشته پرداخت شده و چندین سال در مبادی ورودی کشور خاک می‌خورند تصمیم بگیرد (حدود 1100 خودرو)، بخشی از این خودروها نیز تشریفات گمرکی را طی کرده اند وبیش از هزار و 160 خودرو نیز دارای پرونده قضائی است که بر اساس مصوبه هیئت دولت به محض تبرئه در محاکم امکان طی تشریفات ترخیص را خواهند داشت که بخشی از 840 خودروی اظهار شده نیز در این مسیر بوده اند.

لطیفی در خصوص خودروهای اظهار شده به گمرک، توضیح داد: در بین این خودروها، 551 دستگاه در سال 97، 111 دستگاه در سال 98 و 178 دستگاه در سال 99 در مهلت‌هایی که برای اظهار کالا داده شد اظهار شدند اما هنوز ترخیص نشده اند.

سخنگوی گمرک ایران پیرامون مبدا خرید این خودروها نیز بیان کرد: مبدا خرید 467 دستگاه از این خودروها کشور امارات، 161 دستگاه کشور چین، 105 دستگاه، کشور ترکیه، 49 دستگاه کشور عمان، 46 دستگاه کشور آلمان (عمدتاً خودروهای شرکت بنز)، 6 دستگاه کشور هند، 2 دستگاه کشور ژاپن، یک خودرو کشور قطر و یک خودرو نیز کشور گرجستان است.

لطیفی تشریح کرد: بر اساس مصوبات دولت ترخیص خودروهایی که حجم موتور آنها بالای 2500 سی سی بوده و یا خودروهای آمریکایی یا خودروهایی که به سفارش آمریکا ساخته شدند ممنوع است. بخشی از خودروهایی که نتوانستند از گمرک پروانه ترخیص بگیرند به خصوص در منطقه آزاد اروند یکی از این دو موضوع را نقض کرده بودند (83 دستگاه) در حال حاضر ترانزیت خودرو بین مناطق آزاد نیز اگر آمریکایی باشد قابل انجام نیست.

وی بیان کرد: واردات خودرو از کشور چین معمولاً خودروهای چینی است. این کشور شریک اول کشور ما در حوزه صادرات و واردات اولین مقصد و مبدا است. آلمان نیز چهارمین کشور وارداتی ما است که بر خلاف دیگر کشورهای برجام تجارت بهتری با کشورمان داشته است. امارات نیز در صادرات سومین مقصد و در واردات دومین مبدا برای تأمین کالاهای کشور است و جنبه واسطه‌ای دارد به همین دلیل سفارشات بیشتری از آنجا بوده است. کشور عمان نیز به ایران نزدیک شده است و آن هم جنبه واسطه‌ای دارد و در دوره کرونا بخشی از تجارتی که در گذشته با امارات انجام می‌شد، بابروز محدودیت‌ها توسط کشور عمان انجام شد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

خبر مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا را تکذیب شد

وجود 2 هزار 873 دستگاه خودرو وارداتی در گمرکات کشور

موانع ترخیص خودرو از گمرک برداشته شد

9 هزار دستگاه خودرو دپو شده در گمرک ترخیص شدند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی