پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز S کلاس W223

مرسدس بنز S کلاس نیامده نقص فنی پیدا کرد!

مدت زیادی از معرفی و عرضه مرسدس بنز S کلاس جدید نمی گذرد. یکی از لوکس ترین خودروهای جهانی که آمدنش به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد. مرسدس بنز S کلاس در نظر بسیاری از منتقدان، بهترین و کامل ترین خودروی جهان به شمار می رود. اما جالب است بدانید همین خودروی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۹

مدت زیادی از معرفی و عرضه مرسدس بنز S کلاس جدید نمی گذرد. یکی از لوکس ترین خودروهای جهانی که آمدنش به بازار سر و صدای زیادی به پا کرد. مرسدس بنز S کلاس در نظر بسیاری از منتقدان، بهترین و کامل ترین خودروی جهان به شمار می رود. اما جالب است بدانید همین خودروی کامل و مدرن، به تازگی به دلیل نقص در میل فرمان داخلی فراخوانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اینجا کلیک کنید و ویدئوی خط تولید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس را ببینید

برای تولید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس مدل W223 ، دایملر ۷۳۰ میلیون یورو (۸۸۸ میلیون دلار) در تأسیسات کارخانه ۵۶ خود در سیندلفینگن آلمان سرمایه‌گذاری کرده است. اما تنها چند ماه بعد از ورود S کلاس جدید به این خط تولید، یک نقص فنی گریبانش را گرفته و منجر به فراخوان این خودرو از سوی مرسدس بنز شده است.

خط تولید مرسدس بنز S کلاس

ماجرا از این قرار است که میل‌فرمان‌های داخلی عامل ایجاد این مشکل هستند که در بدترین حالت به مشکلات جدی در هدایت خودرو منجر می‌شوند. از مالکان مرسدس بنز کلاس S خواسته شده  که برای بررسی میل‌فرمان‌های داخلی و تعویض رایگان آن‌ها در‌صورت لزوم، با یکی از نمایندگی‌های محلی خدمات پس از فروش مرسدس بنز تماس بگیرند و پس از نوبت‌گیری به آنجا مراجعه کنند.

خط تولید مرسدس بنز S کلاس

در این فراخوان، حداکثر 1400 مرسدس بنز S کلاس تحویل داده شده فراخوانده می شوند و برای اینکه مالکان بهتر از خطر این نقص فنی مطلع شوند و به سرعت به نمایندگی مرسدس بنز مراجعه کنند، از واژه ((بلافاصله)) استفاده شده است. ظاهرا این قطعه دردسرساز توسط یکی از تامین کنندگان تولید می شود و برای نصب شدن روی مرسدس بنز S کلاس به کارخانه 56 فرستاده می شود.

طبق گفته‌ مسئولان مرسدس بنز، این قطعه که یکی از تأمین‌کنندگان به کارخانه اصلی می‌فرستد، از قبل به‌عنوان واحدی کامل مونتاژ و سپس در کارخانه ۵۶ روی خودرو نصب می‌شود. فراخوان یک خودرو به دلیل نقص فنی، نکته عجیبی در کشورهای غربی نیست. اما بروز چنین مشکلی در این کارخانه بسیار پیشرفته که مرسدس بنز S کلاس میباخ را نیز تولید می کند و در آینده خودروی کاملا برقی EQS نیز به این واحد تولیدی اضافه می شود، عجیب است.

بعید است این اتفاق برنامه‌های بعدی شرکت یعنی تولید دو مدل پلاگین هیبریدی S63e و S73e را به تاخیر بیاندازد.

مسافری از آینده!/ هر آنچه می خواهید از مرسدس بنز S کلاس جدید بدانید

ملاقات با مرسدس بنز S کلاس کلاسیک / پلی از کلاسیک به مدرنیته

من عصبانی نیستم!/ بررسی ‌‌‌‌‌‌‌مرسدس بنز C63 AMG S مدل 2016

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی