پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

پایان باز داستان عرضه خودرو در بورس

به گفته رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، طرحی برای عرضه خودرو مطرح شده است و با کمیسیون‌ها روی آن بر سر مذاکره هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص سرانجام عرضه خودرو در بورس، گفت: طرحی برای عرضه خودرو مطرح شده است و با کمیسیون‌ها روی آن […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

به گفته رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، طرحی برای عرضه خودرو مطرح شده است و با کمیسیون‌ها روی آن بر سر مذاکره هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص سرانجام عرضه خودرو در بورس، گفت: طرحی برای عرضه خودرو مطرح شده است و با کمیسیون‌ها روی آن بر سر مذاکره هستیم تا در نهایت بررسی کنیم کار‌ها بر چه اساسی باید انجام شود.

او بیان کرد: حتما از خودروسازان حمایت خواهیم کرد. با افزایش تولید، صادرات را باید افزایش دهیم، از هر که در حوزه خودرو فعالیت دارد، حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ابراز کرد: مدیرانی که اکنون در خودروسازی و قطعه سازی فعال هستند، مشابه افرادی هستند که در حوزه نانو فعالیت دارند، اما باید فرصت به آن‌ها داده شود و باید موانع را از سر راه آن‌ها برداریم، باید به قطعه سازان و خودروسازان اعتماد کنیم.

او ادامه داد: باید ساز و کاری تعیین شود برای فعالیت مستمر و بهتر، مگر می‌شود ما بتوانیم به فضا ماهواره بفرستیم، اما قطعات معمولی را نسازیم، قطعا خودروسازان و قطعه سازان نیاز به حمایت بیشتری دارند تا در این عرصه بدرخشند.

اکبری افزود: بخش خصوصی برای ساخت گیربکس اتوماتیک به ما مراجعه کردند و ما آن‌ها را تشویق کردیم تا این کار را انجام دهند و اکنون حاصل تلاش آن‌ها را می‌بینیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: باور دارم بخش خصوصی توان خیلی خوبی دارد و می‌تواند خودرو‌های جهانی را تولید کند و حتی با آن‌ها رقابت کند.

این مقام مسئول گفت: تمام فکر ما این است که واردات را رد کنیم و شروع به صادرات کنیم، باید فرصت دهیم تمام صنایع به بازار‌های جهانی بروند، اینکه ما در کشور‌های دیگر امنیت را فراهم می‌کنیم، اما بازار آن‌ها را نداریم خوب نیست و باید بازار آن‌ها را در دست داشته باشیم.

او افزود: حضورمان در بازار‌های جهانی باید قوی باشد، سفارتخانه‌های ما خروجی لازم را ندارند، بخش خصوصی در خارج از کشور باید فعال شود. ساز و کاری برای قیمت گذاری دستوری داریم و باید کاری کنیم این بساط جمع شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: تلاش برای کاهش هزینه داریم، اینکه قیمت باید کاهش باید درست است، اما دولت باید هزینه‌ها را پرداخت کند، دولت باید بسته حمایتی در نظر بگیرد نه اینکه بگوید قیمت تمام شده دستوری باشد، دولت باید در حوزه‌هایی حضور پیدا کند و آنها را تقویت کند، مجلس کار اجرایی ندارد و کار نظارت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/  منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شیوه قیمت گذاری خودرو شورای رقابت بالانس ایجاد می کند

لزوم عرضه هرچه سریعتر خودرو در بورس

اگر خودرو در بورس عرضه شود دیگر خبری از قیمت منصفانه نیست!

هنوز در مورد عرضه خودرو در بورس با وزیر به توافق نرسیده ایم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی