پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

نیاز سالانه بازار خودرو چقدر است؟

به گفته وزیر صمت نیاز سالانه کشور به خودرو حدود 2 میلیون دستگاه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیاز سالانه کشور به خودرو را حدود 2 میلیون دستگاه اعلام کرد و گفت: البته اگر بخواهیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم به این رقم […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

به گفته وزیر صمت نیاز سالانه کشور به خودرو حدود 2 میلیون دستگاه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیاز سالانه کشور به خودرو را حدود 2 میلیون دستگاه اعلام کرد و گفت: البته اگر بخواهیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم به این رقم اضافه خواهد شد و همچنین بازار صادراتی خوبی برای صادرات در منطقه و کشورهای همسایه نیز داریم.

وزیر صمت با گلایه از دولتی بودن و انحصار در حوزه خودرو، این دو عامل را در کنار تحریم ها از علل مشکلات این حوزه دانست و تصریح کرد: با به وجود آمدن تحریم ها، نرخ دلار به یکباره افزایش یافت که روی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو تاثیر گذاشت و قیمت تمام شده این محصول را بالا برد. همچنین شرکت‌های همکار خودروسازی نیز کشور را ترک کردند. اما علیرغم همه این تحریم‌ها و محدودیتها، شرکت‌های قطعه‌ساز صنایع خودروسازی اکنون با تمام ظرفیت و به صورت دو یا سه شیفته کار می کنند و نتایج خوبی در حوزه ساخت داخل به وجود آمده است.

وی همچنین تاکید کرد که تحریم ها فرصت مناسبی را برای تعمیق ساخت داخل در حوزه قطعه‌سازی به وجود آورد که تاثیر خود را در صنعت خودرو خواهد گذاشت و گفت: با حمایت از بخش خصوصی، افزایش رقابت و اتصال به شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا می توانیم خودروی ایرانی، با کیفیت و در شأن ملت ایران بسازیم و حتی آن را صادر کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات صنایع دفاعی در حوزه ساخت خودروهای نظامی، گفت: شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا قراردادی را برای تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو و قطعات با وزارت دفاع منعقد کردند. اقدامات خوبی در حوزه ساخت داخل انجام شده است که با خنثی سازی تحریم ها به نتایج مثمرثمرتر بیشتری دست می‌یابیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک مشخص شد

چه خبر از بازار خودرو تهران؟/ تداوم ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو

تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی، یکی از سیاست های وزارت صمت

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

زمان خرید خودرو فرا رسید/ تداوم نزول قیمت و ثبات نسبی در بازار خودرو

پایان باز داستان عرضه خودرو در بورس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی