پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رقابت برای بقا/ سایه کرونا بر سر صنعت خودرو جهان

کرونا، ویروسی نه تنها موجب تغییر شیوه زندگی مردم در سراسر دنیا شد بلکه تاثیر گذاری قابل توجهی بر دیگر صنایع، خصوصا صنعت خودرو داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بی‌شک شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین اتفاق جهان در سال 2020 بود. این ویروس روند زندگی روزمره بشر را بهم ریخته و مشکلات فراوانی را […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

کرونا، ویروسی نه تنها موجب تغییر شیوه زندگی مردم در سراسر دنیا شد بلکه تاثیر گذاری قابل توجهی بر دیگر صنایع، خصوصا صنعت خودرو داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بی‌شک شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین اتفاق جهان در سال 2020 بود. این ویروس روند زندگی روزمره بشر را بهم ریخته و مشکلات فراوانی را برای صنایع مختلف، از جمله صنعت خودرو ایجاد کرد. فرار مشتریان از بازار خودرو و افت فروش قابل توجه برخی شرکت‌ها یکی از آثار زیان‌بار همه‌گیری این ویروس بود.

وبسایت iSeeCars اخیرا با بررسی آمار 700 هزار خودروی جدید آماده برای فروش در ایالات متحده، لیستی از مدل‌های 2020 را که سال گذشته با کمترین میزان استقبال مواجه بوده‌اند را، منتشر کرده است.

بر اساس داده‌های این وبسایت 90.4 درصد از فورد اسکیپ‌های تولیدی، روی دست سازنده باقی مانده و عنوان صدرنشین جدول کم‌استقبال‌ترین مدل 2020 به آن رسیده است!

دلیل اصلی این امر به معرفی کراس‌اوور جدید برونکو اسپرت که از پلتفرمی مشترک با اسکیپ سود برده و قیمت مشابهی دارد، نسبت داده می‌شود.

در ارزیابی iSeeCars، کمپانی فورد نمایندگان زیادی دارد! به غیر از اسکیپ، کراس‌اوور اکو اسپرت با 71.3 درصد در رتبه دوم ایستاده؛ اکسپدیشن با 61.8 درصد در رتبه چهارم، اکسپدیشن مکس با 59.2 درصد در رتبه پنجم و پیکاپ رنجر با 51.5 درصد در رتبه هشتم قرار دارد. بد نیست اشاره کنیم رقم میانگین برای کل صنعت خودروی آمریکا 22.5 درصد محاسبه شده است.

از میان مدل‌های بررسی شده، شورولت بولت با 68.9 درصد جایگاه سوم را از آن خود کرده است. هیوندای سانتافه هم که انتظار می‌رفت نسل جدید آن در بحث فروش عملکرد بهتری داشته باشد، با 57.7 درصد در جایگاه ششم قرار گرفته است. کرایسلر 300 با 52 درصد، داج چارجر با 51.2 درصد و بیوک انویژن با 51.1 درصد تکمیل‌کننده ده رتبه نخست هستند.

میزان فروش خودرو در بازار جهانی

همانطور که قابل مشاهده است، هیوندای سانتافه تنها خودروی غیر آمریکایی حاضر در ده پله اول این لیست به شمار می‌رود. با توجه به اینکه مدل 2021 از این کراس‌اوور کره‌ای بروزآوری‌های زیادی را تجربه کرده، انتخاب بین آن یا مدل 2020 کار سختی نخواهد بود، هر چند هیوندای قیمت مدل فیس‌لیفت را اندکی افزایش داده است.

گفتنی است چنین شرایطی به نفع مشتریان بازار خودرو است، چرا که با ورود به سال جدید، خودروسازان معمولا مدل‌های مربوط به سال قبل را با تخفیف‌های چشمگیری عرضه کرده و خریداران با پرداخت مبالغی کمتر، فرصت خرید یک خودروی نو را پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

قیمت بلیت هواپیما در نوروز 1400 ثابت می ماند

هایلوکس، پر فروش ترین چهارچرخ بازار خاورمیانه

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

نتیجه کورس جذاب تویوتا و فولکس واگن در سال 2020

باشگاه ریزه ها ! / بهترین پیشرانه های زیر 1000 سی سی در جهان کدامند ؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی