پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایزه طراحی خودرو سال به لوتوس اوایا رسید

ابرخودرو لوتوس اِوایا (Lotus Evija) جایزه بین‌المللی طراحی (International Design Award) را به خود اختصاص داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابرخودرو لوتوس اِوایا (Lotus Evija) جایزه بین‌المللی طراحی (International Design Award) را به خود اختصاص داد و در دسته‌ی طراحی محصول سال برنده شد. هیئت منصفه متشکل از داورانی در پنج رشته‌ی مختلف […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

ابرخودرو لوتوس اِوایا (Lotus Evija) جایزه بین‌المللی طراحی (International Design Award) را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابرخودرو لوتوس اِوایا (Lotus Evija) جایزه بین‌المللی طراحی (International Design Award) را به خود اختصاص داد و در دسته‌ی طراحی محصول سال برنده شد. هیئت منصفه متشکل از داورانی در پنج رشته‌ی مختلف شامل معماری، مد، طراحی داخلی، محصول و طراحی گرافیکی، عنوان «برترین خودروی پایدار جهان» را به ابرخودروی برقی لوتوس اعطا کرد.

به گزارش Carscoops، ابرخودرو لوتوس اِوایا هنوز به مشتریان تحویل داده نشده است؛ زیرا تولید آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به اواسط سال ۲۰۲۱ منتقل شد. اِوایا اولین خودروی تمام‌برقی خودروساز انگلیسی است و از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد. مسئولان لوتوس ادعا می‌کنند که اِوایا ۲۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد.

لوتوس اویا (1)

لوتوس اوایا در زمانی کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و در شرایط نامساعد، سرعت آن به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل‌برساعت) می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت پیمایش این ابرخودرو برقی، تقریبا ۴۰۰ کیلومتر (۲۵۰ مایل) خواهد بود.

به منظور کاهش وزن در بیشتر بخش‌های خودرو، بدنه لوتوس اوایا از فیبر کربن ساخته شده است. به دلیل باتری‌های سنگین ابرخودرو، استفاده از فیبر کربن در بدنه عاملی ضروری به نظر می‌رسد. طبق فلسفه اصلی کالین چاپمن یعنی ساده‌سازی، باید بخش‌های اضافه تا حد امکان حذف و وزن خودرو برای دستیابی به سرعت بالاتر، سبک شود. اوایا طبق استانداردهای ICE سبک نیست، اما وزن ۱۶۷۸ کیلوگرمی (۳۷۰۰ پوندی) آن باعث می‌شود سبک‌وزن‌ترین ابرخودرو تولیدی باشد.

لوتوس اویا (2)

هیئت منصفه IDA همچنین اشاره کرد که لوتوس اوایا، راهی برای آینده پایدارتر است و در عین حال زیبایی آیرودینامیک استثنایی فراهم می‌کند. این جایزه در طول یک سال جالب در تاریخ لوتوس اهدا می‌شود. در سال ۲۰۲۱ لوتوس تولید مدل‌های Elise و Exige را متوقف می‌کند که اگزیج پس از ۲۵ سال به‌طور باورنکردنی از خط تولید خارج خواهد شد. پیش از عرضه‌ی خودروی سوپراسپرت هیبریدی جدید در سال ۲۰۲۲، اوایا راهی است که خودروساز مستقر در نورفولک می‌تواند با آن پیشینه‌ی افسانه‌ای خود را بازیابی کند.

راسل کار، مدیر طراحی لوتوس در این زمینه می‌گوید:

همه‌ی افراد در لوتوس، افتخار دریافت این جایزه را دارند. اوایا خودرویی فوق‌العاده مهم برای لوتوس است. این از گذشته‌‌ی ابتکاری ما الهام گرفته شده و هدف نهایی برای آینده بلندپروازانه و مهیج ما است.

انتهای پیام / منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی