پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت R18 ب ام و (2)

کروزر مونیخی در تعقیب هارلی دیویدسون آمریکایی!

شرکت ب ام و در تازه ترین اقدام خود از موتور سیکلت کروزر جدید رونمایی کرد، این طور که پیداست ظاهرا این موتورسیکلت رقیبی سرسخت برای هارلی دیویدسون خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو زمانی که ب ام و R18 غول آسا را در سال 2020 معرفی کرد، این کروزر کلاسیک با قوی‌ترین […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۹

شرکت ب ام و در تازه ترین اقدام خود از موتور سیکلت کروزر جدید رونمایی کرد، این طور که پیداست ظاهرا این موتورسیکلت رقیبی سرسخت برای هارلی دیویدسون خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

زمانی که ب ام و R18 غول آسا را در سال 2020 معرفی کرد، این کروزر کلاسیک با قوی‌ترین پیشرانه باکسری که شرکت باواریایی تاکنون تولید کرده بود، به بازار آمد.

بنابراین یک استاندارد جدید قدرتی برای مونیخی‌ها ایجاد شد. ما پیش از این هم می‌دانستیم که R18 فقط یک نقطه استارت است و حداقل 2 مدل دیگر از این موتور سیکلت در آینده، معرفی می‌شوند.

موتورسیکلت R18 ب ام و (5)

به خصوص که عکس‌های جاسوسی هم این موضوع را تایید می‌کردند. فعلا کروزر کلاسیک میان رده ب ام و با شیشه جلو تورینگ و کیف‌های جانبی، در اکتبر 2020 معرفی شده است. اما گویا باواریایی‌ها توسعه R18 Transcontinental را هم در دست دارند. موتور سیکلتی که در ماه‌های آینده باید شاهد رونمایی آن باشیم.

بنا به شایعات جدید، گویا ب ام و نمی‌خواهد که از شیطنت خود برای طراحی کروزرها دست بکشد و احتمالا به زودی مدل کوچکتری از R18 هم معرفی می‌شود. یک نشریه فرانسوی در مصاحبه با مدیر عامل بخش موتورسازی ب ام و، دکتر مارکوس شرام، جزئیات محصولات جدید این شرکت و برنامه‌های آینده آنها را جویا شده است.

موتورسیکلت R18 ب ام و (4)

اگرچه شرام از پاسخگویی دقیق طفره رفته است، اما این موضوع را تایید کرده که در ماه‌های آینده، شاهد توسعه خانواده R18 خواهیم بود. وقتی که از او درباره احتمال عرضه مدل کوچک‌تر پرسیدند، او گفته که ایده جذابی به نظر می‌آید.

شرام اشاره کرده که کروزرها، مهم‌ترین سگمنت موتورهای بالای 500 سی سی هستند. با جمع بندی گفته‌های شرام، می‌توان این گونه برداشت کرد که R18 پایان حضور ب ام و در کلاس کروزرها نیست و احتمال عرضه مدل‌های جدید و کوچکتر از آن هم به شکلی قوی وجود دارد.

در واقع اگر ب ام و بخواهد به سنت نامگذاری R بر روی کروزرهایش پایبند بماند، R11 شاید بهترین نام محتمل برای نسخه کوچکتر R18 می‌تواند باشد. ب ام و می‌تواند از پیشرانه 1,170 سی سی باکسری بسیار قدرتمندش در این محصول بهره ببرد.

این پیشرانه تویین توربو به راحتی در هر کروزری قابل استفاده است. اگر به دنبال کروزرهای جدید از سوی بیمر هستید، فعلا باید منتظر بمانید. شاید حداقل تا پایان امسال.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

آشنایی با برترین موتورسازان جهان

موتور های جدید هارلی بزودی از راه می رسند/ از موتور برقی تا موتور های حجیم

بررسی فنی موتورسیکلت رگال رپتور دیتونا 250 / هارلی سواری با بودجه محدود!

موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون 5 سال دیگر از راه می رسد

محبوبیت هارلی دیویدسون ، بعد از گذشت 15 سال

آشنایی با نسخه دست ساز از موتورسیکلت ب ام و R18

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی