پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آرش محبی انجمن قطعه سازان

چرا کارخانه های قطعه سازی تعطیل می شوند؟

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: در کنار تلاش های شبانه روزی صنعتگران خودرو و قطعه سازی کشور به ویژه در زمینه داخلی سازی قطعات و محصولات، بروز برخی مشکلات به تعطیلی برخی کارخانه های قطعه سازی کشور منجر شده که این شرایط در شان سال جهش تولید نیست. به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۹

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: در کنار تلاش های شبانه روزی صنعتگران خودرو و قطعه سازی کشور به ویژه در زمینه داخلی سازی قطعات و محصولات، بروز برخی مشکلات به تعطیلی برخی کارخانه های قطعه سازی کشور منجر شده که این شرایط در شان سال جهش تولید نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اظهار کرد: فعالان زنجیره تامین قطعات کشور در چند سال اخیر و پس از چالش تحریمی خودروسازان، با تمام توان در جهت تامین نیازهای کشور حرکت کردند و نهضت داخلی سازی و برگزاری ۴ میز تخصصی در طی آن، نتیجه همین همت و تلاش قطعه سازان کشور بوده است.

محبی نژاد گفت: در شرایطی که قطعه سازان با وجود تحریم ها و کرونا، تنور تولید خودرو در کشور را در سال جهش تولید گرم نگه داشته اند، روا نیست که خطوط تولید برخی از آنها به دلیل مشکلات عدیده، تعطیل یا نیمه تعطیل باشد.

وی در تشریح این مشکلات عدیده، اظهار کرد: این مشکلات بیشتر ناشی از افزایش لجام گسیخته قیمت مواد اولیه، عدم تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و در نهایت، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی است که به مانند زنجیر بر پای تولید داخلی بسته شده است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه کسری بودجه سرمایه در گردش قطعه سازان کشور در انتهای سال ۹۹ دستکم ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، ادامه داد: متاسفانه با وجود افزایش چندباره قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید، اصلاح قیمت های فروش و قطعات به موقع انجام نمی شود و این امر، چالش های زیادی برای قطعه سازان کشور به وجود آورده است.

محبی نژاد به افتتاح چند خط جدید تولید قطعه در استان البرز اشاره کرد و افزود: این استان شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و قطعه سازان البرز به دلیل همجواری به دو خودروساز بزرگ کشور، از قطب های اصلی زنجیره تامین صنعت خودرو به شمار می آیند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قطعه سازان استان البرز پیشتاز اجرای نهضت داخلی سازی قطعات خودرو بوده اند اما در همین استان هم، تعطیل یا نیمه تعطیل شدن حدود صد واحد تولیدکننده قطعه را شاهد بوده ایم.

محبی نژاد کسری نقدینگی قطعه سازان استان البرز برای تحقق برنامه جهش تولید را نیز حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد و اظهار امیدواری کرد تلاش ها و حمایت های لازم از سوی مسئولان ذیربط و خودروسازان برای رفع مشکلات زنجیره تامین کشور و این استان، قبل از آنکه دیر بشود، صورت پذیرد.

انتهای پیام/

ایران خودرو به تولید در استان البرز رونق داده است

قیمت گذاری دستوری باعث چند نرخی شدن کالاها شده است

فراخوان مشارکت قطعه سازان برای داخلی سازی موتور جک J4

عرضه خودروهای تولید شده داخلی در بورس کالا

چرا خودروسازان همچنان متضرر می شوند؟/ قیمت گذاری دستوری، عامل ضرر خودروسازان

قطعه سازی کروز نوید بخش روزهای خوب برای صنعت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی