پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تقاضایی برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان نیست!/ بازار خودرو آرام است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر 600 میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو نسبت به هفته […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر 600 میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته کمتر شده و اکنون بازار به شدت آرام است. همانطور که در گذشته اعلام شد امسال قیمت خودرو شب عید افزایش نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: طی 54 روز گذشته تاکنون نوسان 2 تا 3 میلیون تومانی در بازار خودرو داشتیم اما اکنون این نوسان به نقطه صفر رسیده است و دیگر شاهد التهابات در بازار خودرو نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: در بازار خریداران واقعی حضور دارند و دیگر دلالی در بازار مشاهده نمی‌شود. خریداران نسبت به سلیقه خود خرید می‌کنند و به دنبال خودروی ارزان قیمت نیستند.

او با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد خودرو‌های وارداتی موجود در بازار، ارزشی بیش از یک میلیارد تومان دارد، گفت: قرار است از خودرو‌های میلیاردی مالیات اخذ شود که این کار باعث افت تقاضا و رکود بیشتر در بازار خودروهای وارداتی‌ می‌شود. اکنون تقاضا تنها برای خودرو‌های زیر 600 میلیون تومان است و خودرو‌های بالای یک میلیارد بدون مشتری مانده اند.

موتمنی با اشاره به اخذ مالیات بر خودرو‌های لوکس، گفت: در شرایطی که ماههاست فروشندگان و نمایشگاه داران به دلیل رکود بازار با مشکلات جدی روبرو شده اند اجرای این تصمیم و اخذ مالیات از خودرو‌های وارداتی نیز ضربه سنگینی بر فعالیت نمایشگاه داران خواهد زد و رکود ماه‌های گذشته در این بازار با اعمال این تصمیم طی ماه‌های آتی بیشتر و زیان نمایشگاه داران بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: اکنون پراید 131، 107 میلیون تومان، پراید 111، 126 میلیون تومان، تیبا 117 میلیون تومان، ساینا 133 میلیون تومان، کوئیک 143 میلیون تومان، سمند 185 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2، 195 میلیون تومان، سراتو 760 میلیون تومان، هایما 695 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت گذاری دستوری باعث چند نرخی شدن کالاها شده است

موضوع واردات خودرو در کمیسیون صنایع در حال بررسی است

جدیدترین قیمت خودرو در بازار

بماند یا نماند؟! /شورای رقابت همچنان در ترافیک سنگین رفت و برگشت

امکان حضور بیشتر فروشندگان در بازار خودرو

کاهش قیمت خودرو ها در بازار ادامه دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی