پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

سامانه ثبت معاملات خودرو طراحی و راه اندازی می شود

رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی می‌شود، اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل، فرار مالیاتی، ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است و در همین راستا این معاونت با دعوت از مسئولان ذی ربط خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو شده است.

معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: این سامانه دارای مزایایی از قبیل افزایش ضریب امنیت معاملات، شفاف سازی اطلاعات و یکسان سازی فرآیند تنظیم قراردادها بوده و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود که امیدواریم با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری سامانه مذکور به صورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه ها، حفظ و نگهداری سوابق قراردادهای واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/

تقاضایی برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان نیست!/ بازار خودرو آرام است

قیمت گذاری دستوری باعث چند نرخی شدن کالاها شده است

موضوع واردات خودرو در کمیسیون صنایع در حال بررسی است

جدیدترین قیمت خودرو در بازار

بماند یا نماند؟! /شورای رقابت همچنان در ترافیک سنگین رفت و برگشت

امکان حضور بیشتر فروشندگان در بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی