پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سنسور فشار روغن

سنسور فشار روغن چیست؟

یکی از مهمترین تجهیزات حفاظتی خودرو یا موتور دیزل ژنراتور سنسور فشار روغن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سنسور فشار روغن، خودرو یکی از مهمترین تجهیزات حفاظتی خودرو یا موتور دیزل ژنراتور است که برای خواندن میزان فشار روغن و حفاظت از خرابی موتور طراحی شده است. درباره نقش مهمی که روغن در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹

یکی از مهمترین تجهیزات حفاظتی خودرو یا موتور دیزل ژنراتور سنسور فشار روغن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سنسور فشار روغن، خودرو یکی از مهمترین تجهیزات حفاظتی خودرو یا موتور دیزل ژنراتور است که برای خواندن میزان فشار روغن و حفاظت از خرابی موتور طراحی شده است. درباره نقش مهمی که روغن در یک موتور بازی می‌کند، مطالب زیادی گفته شده است.

سنسور فشار روغن به نظارت بر وجود و فشار روغن در موتور کمک می‌کند و در صورت بروز خطا به شما هشدار می‌دهد.

فیلتر‌ها مهم هستند، آن‌ها ذرات خارجی را جمع و از گردش مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل، هم فیلتر‌ها و هم خود روغن باید بطور دوره‌ای تعویض شوند. در شرایط عادی لازم نیست بین هر تعویض، روغن جدید اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید، موتور شما به طور نامنظم آن را می‌سوزاند یا روغن در جایی نشت می کند.

سنسور فشار روغن در مسیر عبور روغن موتور قرار دارد و روغن از سوراخ کوچکی که سر سنسور وجود دارد، وارد شده و فشار آن اندازه‌گیری می‌شود.

سنسور روغن با توجه به نوع و مدل موتور در محل مناسب تعبیه شده است که معمولا در یکی از بلوک‌های سیلندر موتور یا کنار فیلتر روغن قرار دارد. به‌طور کلی سنسور، مقدار فشار روغن را با فشنگ‌های دیزلی مخصوص تنظیم می کند. برخی از سنسور‌ها به اعمال ولتاژ تغذیه نیاز دارند و برخی فقط یک مقدار مقاومتی مشخص به خروجی می‌دهند.

هر زمان که چراغ هشدار روشن شد، بلافاصله سطح روغن را بررسی کنید. کم بودن فشار می‌تواند باعث ایجاد چندین مشکل مانند کمبود روغن، پمپ بد، محدودیت در جریان شود. برخی از مشکلات، جدی‌تر از مشکلات دیگر هستند، بنابراین مهم است که به محض دیدن چراغ هشدار دقیقاً بدانید که مشکل چیست.

بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که دلیل کم بودن فشار روغن موتور چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که موارد مختلفی در کاهش فشار روغن تاثیرگذار هستند که شامل خرابی پمپ روغن، استفاده از روغن موتور نامناسب (این مورد ممکن است منجر به افزایش فشار روغن هم شود) و داغ شدن بیش از حد روغن می شود.

تعویض یک سنسور کار خیلی سختی نیست، اما می‌توانید آن را به مکانیک معتبری بسپارید. روغن برای تنظیم کار قطعات متحرک موتور، مانند پیستون‌ها اهمیت دارد همچنین برای جلوگیری از آسیب ناشی از اصطکاک و گرما نصب شده است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

قیمت لوازم یدکی و قطعات پژو 206

جدیدترین قیمت روغن موتور در بازار + جدول قیمت

چرا روغن موتور گران شد؟

اتوشناس ؛ جایی که “خدمات تعمیرات” معنی دیگری می دهد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی