پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

دیر یا زود باید به آزادسازی واردات خودرو تن دهیم!

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن، در صورت آزاد کردن واردات و کاهش تعرفه می‌توان خودروهای ارزان قیمت با کیفیت را وارد کشور کرد؛ دیر یا زود باید به این مضوع تن دهیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نابسامانی بازار و صنعت خودرو، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن، در صورت آزاد کردن واردات و کاهش تعرفه می‌توان خودروهای ارزان قیمت با کیفیت را وارد کشور کرد؛ دیر یا زود باید به این مضوع تن دهیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نابسامانی بازار و صنعت خودرو، گفت: در صورت آزاد کردن واردات و کاهش تعرفه می‌توان خودروهای ارزان قیمت با کیفیت را وارد کشور کرد؛ دیر یا زود باید به این مضوع تن دهیم.

وی در تشریح راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو، توضیح داد: برای تحقق این مهم سه راه پیش روی کشور است؛ نخست آنکه خودروسازان داخلی برای تولید خودروی ارزان قیمت و باکیفیت و دارایی ویژگی‌هایی مانند مصرف پایین سوخت، ایمن و.. برنامه ریزی کنند که به نظر این موضوع دیر می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم دومین راهکار ساماندهی بازار خودرو را آزاد کردن واردات چهارچرخ‌ها دانست و اضافه کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی و نهادهایی که توان فنی و مالی مناسبی دارند، زمینه تولید خودروی باکیفیت را فراهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به بازار کشورهای همسایه برای صادرات خودرو، تصریح کرد: در صورت تولید خودروی باکیفیت می‌توان بازار منطقه را به دست گرفت و برای کشور ارزآوری داشت.

دهقانی با بیان اینکه وضعیت کنونی صنعت خودرو قابل قبول نیست، افزود: خودروسازان همواره با مشکلاتی مانند هزینه‌های سرباز، زیان انباشته و… روبه رو هستند از سوی دیگر از نظر کیفیت و کمیت نیز در رتبه مناسبی قرار ندارند و مردم از آنها گلایه مند هستند.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آنجا که 40 سال از صنعت خودرو حمایت شده، این شرکت‌ها باید پوست اندازی کرده و در راستای بهبود عملکرد خود گام بردارند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

ایران خودرو، تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرده است

ضرر و زیان 43 هزار میلیارد تومانی علت کمبود نقدینگی در خودروسازی

توقف تولید پراید يكي از اقدامات بسيار مناسبي بود كه سايپا انجام داد/ حمايت مجلس از صنعت خودرو

ایران خودرو باید گیربکس اتوماتیک تولید کند

شاهد دستاوردهای خوبی در صنعت خودرو بودیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی