پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودروهای وارداتی

تصویب طرح واردات خودروهای هیبریدی سبب سر و سامان بخشیدن به بازار می شود

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، قطعا تصویب طرح واردات خودروهای هیبریدی باعث سر و سامان بخشیدن به بازار خودرو می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: قطعا این اتفاقات باعث ایجاد نوسان در بازار خودرو ایجاد می شود این در حالی است که […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، قطعا تصویب طرح واردات خودروهای هیبریدی باعث سر و سامان بخشیدن به بازار خودرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: قطعا این اتفاقات باعث ایجاد نوسان در بازار خودرو ایجاد می شود این در حالی است که در بخشی دیگر این صحبت ها و موضع‌گیری ها بازار را به سمت و سو دیگری هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات در حوزه اقتصاد کلان کشور باعث شده تا افرادی که در حوزه خودرو سرمایه‌گذاری کرده اند به دلیل عدم سود دهی مناسب سرمایه‌هایشان را از این بازار خارج کنند و وارد دیگر بازار‌ها کنند،ادامه داد: اما نباید فراموش کرد که در مقطعی از زمان نوسانات نرخ ارز قیمت خودرو را کاهش داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: اظهار نظرهای بی پایه ای که افراد در داخل کشور بعد از روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انجام دادند باعث شد تا قیمت خودرو مجددا وارد مدار افزایشی شود.

فیروزی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سیاست‌های کشور ایران در مقابل برجام به خوبی واضح و مشخص است، گفت: اگر آمریکایی ها با بازگشت به برجام کم و کاستی های خودشان را جبران کنند در این شرایط ایران می تواند وارد مسیر مذاکره شود که در نهایت این مهم سبب می شود تا نوسانات نرخ خودرو کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: اگرچه در مجلس گذشته طرحی در بخش خودرو مبنی بر معاف بودن عوارض وارداتی خودروهای هیبریدی ارائه کرد اما این طرح در شورای نگهبان برگشت خورد که تصویب مجدد این طرح می تواند به مراتب باعث بهبود بازار خودرو شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اعضا کمیسیون متبوعش در تلاشند تا طرح ساماندهی بازار خودرو را در این طرح بگنجاند ادامه داد: قطعا تصویب طرح واردات خودروهای هیبریدی باعث سر و سامان بخشیدن به بازار خودرو می شود.

نماینده فسا در ادامه با اشاره به اینکه معتقدم که رخ دادن هر اتفاق در حوزه های جهانی تاثیرات مناسبی بر وضعیت کشور می گذارد افزود: در حال حاضر رخ دادن اتفاقات در حوزه‌های جهانی ولو مذاکره با یک کشور معمولی تاثیرات خوبی برای کشورهای منطقه ایجاد می کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه تفکر این موضوع که مذاکرات تاثیر زیادی در حوزه های داخلی دارد خیلی صحیح نیست، ادامه داد: اگرچه مذاکرات باعث ایجاد هیجانات مقطعی می شود اما نباید فراموش کرد که مشکلات زیر ساختی کشور از عمده چالش های اقتصادی به شمار می رود.

نماینده فسا با اشاره به اینکه چالش ها و مشکلات زیر ساختی اقتصاد کشور خیلی به خارج ارتباطی ندارد، اشاره کرد: با توجه به اینکه بخشی از اقتصاد کشور به خارج ارتباط دارد اما فکر این موضوع که مذاکره می تواند اتفاقات بزرگی را در کشور ایجاد کند غیر واقعی است.

فیروزی با اشاره به اینکه توافق برجام در مقطعی از زمان نتوانست چندان تاثیری در بازارهای بیرونی ایجاد و بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد افزود: اگرچه برجام امید هایی در کشور ایجاد کرد اما نباید فراموش کرد که مردم با نگاه عمل گرایانه به اتفاقات و صحبت مسئولان توجه می کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه با نگاهی به تاریخ کشور متوجه می شویم که بعد از آتش بس در زمان جنگ بسیاری از قیمت ها ریزش کرد، افزود: این آتش بس باعث شد تا بسیاری از افراد سرمایه هایشان را از دست بدهند به طوری که در آن مقطع زمانی بسیاری از افراد بر این باور بودند که پایان جنگ باعث می شود تا اتفاقات ویژه ای در در حوزه اقتصادی کشور رخ دهد و فضای ارزانی و فراوانی بر کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه توافقات جهانی تاثیرات زیادی بر اقتصاد کشور ایران نخواهد گذاشت، گفت: در نتیجه نباید فراموش کرد که در چنین شرایطی نباید خیلی دل به توافقات ببندیم.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

رضا شیوا خطاب به رئیس سازمان بورس: ” اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی”

خودروهای قاچاق اسناد و مدارک جعلی دارند

دیر یا زود باید به آزادسازی واردات خودرو تن دهیم!

موضوع واردات خودرو در کمیسیون صنایع در حال بررسی است

واردات که تعطیل شد، حداقل قیمت خودروها را آزاد کنید!/ خودروساز مجبور به زیان می شود و کسی پاسخگو نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی