پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت KTM دوک 250

390 درجه!/ بررسی موتورسیکلت KTM دوک 250

مدل 2020 از موتورسیکلت KTM دوک 250 ساخت شرکت KTM در حالی معرفی شده که چراغ‌‌های جدید LED خود را از برادر بزرگترش یعنی دوک 390 به ارث برده. محصول شاخص کلاس 250 سی‌سی برند KTM اتریش در بازارهای جهانی با نام KTM دوک 250  شناخته می‌شود و با عدد 249 در ایران شناخته می‌شود. […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

مدل 2020 از موتورسیکلت KTM دوک 250 ساخت شرکت KTM در حالی معرفی شده که چراغ‌‌های جدید LED خود را از برادر بزرگترش یعنی دوک 390 به ارث برده. محصول شاخص کلاس 250 سی‌سی برند KTM اتریش در بازارهای جهانی با نام KTM دوک 250  شناخته می‌شود و با عدد 249 در ایران شناخته می‌شود.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

این محصول به تقلید از مدل‌های دوک کلاس سنگین که ابعاد بزرگ‌تری دارند ساخته شده و همان بدنه مشبک، همان ظاهر و فلاپ‌ها را دارد. چراغ جلو و نمای جلوی آن نیز متاثر از موتور SuperDUKE 1290 است.

موتورسیکلت KTM دوک 250

محصول کلاس 250 سی‌سی KTM با پیشرانه به‌روز و پیشرفته دوک مجهز به سیستم آب خنک که از یک سیلندر بزرگ با کورس سیلندر بالاتر نسبت به محصولات رقیب با  248.8 سی‌سی و میل‌بادامک دوتایی بالاسری (DOHC) بهره می‌برند. هم‌چنین به دلیل استفاده از شفت تعادل، این انجین تک‌سیلندر علاوه بر نیرومند بودن، عملکرد نرمی نیز دارد.

موتورسیکلت KTM دوک 250

از موتورسیکلتی مثل KTM دوک 250 که تا این اندازه جمع‌وجور و چابک است، توان و گشتاوری عالی انتظار می‌رود. توان این موتورسیکلت سبک‌وزن با ساختاری استادانه، به حدود 30 اسب‌بخار در دور موتور بیش از 9 هزار دوربردقیقه، و حداکثر گشتاور آن به حدود 24 نیوتن‌متر در دور موتور 7500 دوربردقیقه می‌رسد.

موتورسیکلت KTM دوک 250

طراحی پیچیده و ظریف پیشرانه، سیستم الکترونیکی روزآمد انژکتور و سیستم انتقال قدرت 6 سرعته با نسبت دنده‌های نزدیک به یکدیگر، عملکرد چشم‌گیری به موتور DUKE 249 بخشیده‌اند، ضمن آن‌که این امکانات، مصرف سوخت آن را نیز فوق‌العاده پایین آورده‌اند. علاوه بر این، به‌علت وجود یک مبدل کاتالیزوری بهینه‌تر، میزان آلاینده‌های خروجی نیز به حداقل رسیده. مانند تمامی محصولات KTM، مغز متفکر موتورسیکلت یعنی ECU ساخت BOSCH بی‌نقص‌ترین دستورات را چه برای کارکرد انژکتورها و یا دقت سنسورها به قطعه مسئول آن می‌فرستد.

موتورسیکلت KTM دوک 250

در این موتورسیکلت 4 سوپاپ سرسیلندر توسط میل‌بادامک‌های دوتایی بالاسری و پیروبادامک‌های فوق‌سخت و با روکش کربنی، کار می‌کنند و به این ترتیب با وجود توان خروجی بالای انجین موتور، اطمینان‌پذیری و دوام آن حفظ می‌شود. KTM DUKE در کلاس 250 سی‌سی یک صفحه نمایش LCD مربعی چندمنظوره دارد که اطلاعاتی چون سرعت میانگین، مصرف سوخت، مسافت باقیمانده تا اتمام سوخت، بالا رفتن دمای مایع خنک‌کننده، زمان، مسافت‌سنج ، هشدار سرویس بعدی، میانگین و حداکثر سرعت، دور موتور و بسیاری موارد دیگر را نمایش می‌دهد.

موتورسیکلت KTM دوک 250

در مدل 2020 این موتورسیکلت چراغ‌های LED جلو جایگزین نمونه‌های هالوژنی قبلی شده و عملکرد بهتری در روشنایی ارائه می‌دهد ضمن این‌که ظاهر این مدل نیز زیباتر شده و اکنون تشخیص دوک 250 از مدل گران‌تر دوک 390 کار چندان ساده‌ای نیست.

موتورسیکلت KTM دوک 250

حالت Supermoto ABS در مدل جدید 250 Duke هم‌چنان به صورت استاندارد به چشم می‌خورد. غیر از این باید به مواردی همچون نقوش روی مخزن سوخت، دستگیره یک تکه، نشیمن‌گاه مجزا با ریل محافظ عقب، چراغ عقب و راهنما از نوع LED و دیسک‌های ترمز 300 و 230 میلی‌متری در جلو و عقب که به ABS دوکاناله متصل شده اشاره کرد که در مدل قبلی نیز وجود داشتند. این موتورسیکلت در 2 رنگ نقره‌ای متالیک و گالوانو تیره قابل خرید است که با نقوش نارنجی همراه می‌شود.

موتورسیکلت KTM دوک 250

پیشنهاد نهایی

KTM سری دوک در کلاس 250 سی‌سی از طراحی کاملا جدیدی بهره می‌برد. در این طراحی جدید و بسیار تهاجمی، سطح تماس زیادی میان بدن راکب و بدنه موتورسیکلت وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود سرنشین موتور تسلط بیشتری بر روی موتورسیکلت داشته باشد.

 

مشخصات فنی موتورسیکلت KTM دوک 250

موتور: تک‌سیلندر، 4 زمانه ، 4 سوپاپ، DOHC

حجم موتور:  249 سی‌سی

قدرت: 29 اسب‌بخار در 9233 دوربردقیقه

گشتاور: 24 نیوتن‌متر در 7500 دوربردقیقه

گیرباکس: 6 سرعته

مصرف سوخت: 2.58 لیتر در هر 100 کیلومتر

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتور الکتریک EFI

امکانات موتورسیکلت KTM دوک 250

ترمز دیسکی 300 میلی‌متری جلو، 230 میلی‌متری عقب، سیستم ABS، نقوش روی مخزن سوخت، دستگیره یک تکه، نشیمن‌گاه مجزا با ریل محافظ عقب، چراغ عقب و راهنما از نوع LED

 

نکات مثبت: قدرت بالا – خدمات پس از فروش در ایران – چراغ‌های جلوی هالوژنی – ظاهر شبیه به مدل گران‌تر

نکات منفی: نبود سیستم اتصال بلوتوث

وسپا اسپرینت چه قیمتی است؟

نسخه جدید وسپا مدل 2020 معرفی شد/ نسخه جدید وسپا فقط در بازار هند عرضه می شود

بازار تشنه اسکوترها / بررسی اسکوترهای خوش قیمت در بازار ایران

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

تلفیق ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن/ آشنایی با موتور سیکلت برقی سوپر سوکو TC

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی