مدل 2020 از موتورسیکلت KTM دوک 250 ساخت شرکت KTM در حالی معرفی شده که چراغهای جدید LED خود را از برادر بزرگترش یعنی دوک 390 به ارث برده. محصول شاخص کلاس 250 سیسی برند KTM اتریش در بازارهای جهانی با نام KTM دوک 250 شناخته میشود و با عدد 249 در ایران شناخته میشود. […]
گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
این محصول به تقلید از مدلهای دوک کلاس سنگین که ابعاد بزرگتری دارند ساخته شده و همان بدنه مشبک، همان ظاهر و فلاپها را دارد. چراغ جلو و نمای جلوی آن نیز متاثر از موتور SuperDUKE 1290 است.
محصول کلاس 250 سیسی KTM با پیشرانه بهروز و پیشرفته دوک مجهز به سیستم آب خنک که از یک سیلندر بزرگ با کورس سیلندر بالاتر نسبت به محصولات رقیب با 248.8 سیسی و میلبادامک دوتایی بالاسری (DOHC) بهره میبرند. همچنین به دلیل استفاده از شفت تعادل، این انجین تکسیلندر علاوه بر نیرومند بودن، عملکرد نرمی نیز دارد.
از موتورسیکلتی مثل KTM دوک 250 که تا این اندازه جمعوجور و چابک است، توان و گشتاوری عالی انتظار میرود. توان این موتورسیکلت سبکوزن با ساختاری استادانه، به حدود 30 اسببخار در دور موتور بیش از 9 هزار دوربردقیقه، و حداکثر گشتاور آن به حدود 24 نیوتنمتر در دور موتور 7500 دوربردقیقه میرسد.
طراحی پیچیده و ظریف پیشرانه، سیستم الکترونیکی روزآمد انژکتور و سیستم انتقال قدرت 6 سرعته با نسبت دندههای نزدیک به یکدیگر، عملکرد چشمگیری به موتور DUKE 249 بخشیدهاند، ضمن آنکه این امکانات، مصرف سوخت آن را نیز فوقالعاده پایین آوردهاند. علاوه بر این، بهعلت وجود یک مبدل کاتالیزوری بهینهتر، میزان آلایندههای خروجی نیز به حداقل رسیده. مانند تمامی محصولات KTM، مغز متفکر موتورسیکلت یعنی ECU ساخت BOSCH بینقصترین دستورات را چه برای کارکرد انژکتورها و یا دقت سنسورها به قطعه مسئول آن میفرستد.
در این موتورسیکلت 4 سوپاپ سرسیلندر توسط میلبادامکهای دوتایی بالاسری و پیروبادامکهای فوقسخت و با روکش کربنی، کار میکنند و به این ترتیب با وجود توان خروجی بالای انجین موتور، اطمینانپذیری و دوام آن حفظ میشود. KTM DUKE در کلاس 250 سیسی یک صفحه نمایش LCD مربعی چندمنظوره دارد که اطلاعاتی چون سرعت میانگین، مصرف سوخت، مسافت باقیمانده تا اتمام سوخت، بالا رفتن دمای مایع خنککننده، زمان، مسافتسنج ، هشدار سرویس بعدی، میانگین و حداکثر سرعت، دور موتور و بسیاری موارد دیگر را نمایش میدهد.
در مدل 2020 این موتورسیکلت چراغهای LED جلو جایگزین نمونههای هالوژنی قبلی شده و عملکرد بهتری در روشنایی ارائه میدهد ضمن اینکه ظاهر این مدل نیز زیباتر شده و اکنون تشخیص دوک 250 از مدل گرانتر دوک 390 کار چندان سادهای نیست.
حالت Supermoto ABS در مدل جدید 250 Duke همچنان به صورت استاندارد به چشم میخورد. غیر از این باید به مواردی همچون نقوش روی مخزن سوخت، دستگیره یک تکه، نشیمنگاه مجزا با ریل محافظ عقب، چراغ عقب و راهنما از نوع LED و دیسکهای ترمز 300 و 230 میلیمتری در جلو و عقب که به ABS دوکاناله متصل شده اشاره کرد که در مدل قبلی نیز وجود داشتند. این موتورسیکلت در 2 رنگ نقرهای متالیک و گالوانو تیره قابل خرید است که با نقوش نارنجی همراه میشود.
KTM سری دوک در کلاس 250 سیسی از طراحی کاملا جدیدی بهره میبرد. در این طراحی جدید و بسیار تهاجمی، سطح تماس زیادی میان بدن راکب و بدنه موتورسیکلت وجود دارد و این موضوع سبب میشود سرنشین موتور تسلط بیشتری بر روی موتورسیکلت داشته باشد.
موتور: تکسیلندر، 4 زمانه ، 4 سوپاپ، DOHC
حجم موتور: 249 سیسی
قدرت: 29 اسببخار در 9233 دوربردقیقه
گشتاور: 24 نیوتنمتر در 7500 دوربردقیقه
گیرباکس: 6 سرعته
مصرف سوخت: 2.58 لیتر در هر 100 کیلومتر
سیستم سوخترسانی: انژکتور الکتریک EFI
ترمز دیسکی 300 میلیمتری جلو، 230 میلیمتری عقب، سیستم ABS، نقوش روی مخزن سوخت، دستگیره یک تکه، نشیمنگاه مجزا با ریل محافظ عقب، چراغ عقب و راهنما از نوع LED
نکات مثبت: قدرت بالا – خدمات پس از فروش در ایران – چراغهای جلوی هالوژنی – ظاهر شبیه به مدل گرانتر
نکات منفی: نبود سیستم اتصال بلوتوث
دیدگاه خود را بنویسید