پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت دینو ویند

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد!/ نقد و بررسی موتورسیکلت پرطرفدار دینو ویند

تا کنون محصولات مختلف کمپانی بزرگ SYM را بررسی کرده ایم. این بار نیز سراغ یکی دیگر از محصولات این کمپانی تایوانی آمده ایم. دینو ویند موتورسیکلتی است که چرخ های بزرگ و طراحی زیبایی دارد. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو قابل پیش بینی بود که روزی تنوع اسکوترها در ایران زیاد می […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

تا کنون محصولات مختلف کمپانی بزرگ SYM را بررسی کرده ایم. این بار نیز سراغ یکی دیگر از محصولات این کمپانی تایوانی آمده ایم. دینو ویند موتورسیکلتی است که چرخ های بزرگ و طراحی زیبایی دارد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

قابل پیش بینی بود که روزی تنوع اسکوترها در ایران زیاد می شود و حالا این دسته از موتورسیکلت ها بسیار میان خریداران مورد استقبال قرار گرفته اند. بعضی شرکت ها این فرصت را غنیمت شمردند و حالا در موج علاقه خریداران به اسکوترها، در حال رقابت هستند.

این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. تردد اسکوترهای رنگی و زیبا در سطح شهر، محسنات و زیبایی های بسیاری دارد. برای خریدارانی که یک اسکوتر را میان انواع موتورسیکلت های بازار برمی گزینند، قابلیت های فنی موتورسیکلت زیر پایشان الویت اول نیست. اسکوترها انتخاب افرادی هستند که به دنبال یک وسیله نقلیه جمع و جور، ایمن و زیبا هستند که در خیابان های شلوغ جابجایشان کند. نسل جدید موتورسیکلت های اسکوتر از گیرباکس اتوماتیک بهره می برند و به همین دلیل آزادی عمل زیادی به راکب نمی دهند. اما کم استهلاک بودن و کم خرج بودن این دسته موتورسیکلت ها، مزیت مهمی است که بسیاری را به خود علاقه مند کرده است.

موتورسیکلت دینو ویند

تا کنون محصولات مختلف کمپانی بزرگ SYM را بررسی کرده ایم. این بار نیز سراغ یکی دیگر از محصولات این کمپانی تایوانی آمده ایم. موتورسیکلتی که چرخ های بزرگ و طراحی زیبایی دارد. این اسکوتر نسبت به دیگر هم خانواده خود یعنی مدل لاکی پرطرفدارتر است. مثل بعضی موتورسیکلت های بررسی شده، این نوشته نیز حاصل چند ماه مالکیت و سواری نگارنده با این اسکوتر است.

علاقه مندان به موتورسیکلت، به اهمیت ویژه اسکوترها پی برده اند. به نظرم چند سال دیگر، اسکوترها 70 درصد بازار موتورسیکلت را تشخیص خواهند داد. تولیدکنندگان یا واردکنندگان اسکوترها باید برطرف کردن نیازهای مشتری را در الویت قرار دهند و بیش از توجه به سود بیشتر، باید به تعهدی که بعد از فروش موتورسیکلت به مشتری دارند تمرکز کنند.

موتورسیکلت دینو ویند

باربری از کارخانه تا فروشگاه

روزی که این موتورسیکلت را خریداری کردم، مانند هر خریدار دیگری که توقع دارد جنس سالم به دستش برسد، با مشاهده خط های متعدد روی بدنه موتورسیکلت معترض شدم و در جواب گفتند، داخل بار این بلا سرش آمده و طبیعی است! اما چند روز بعد با مراجعه به نمایندگی، گفتند: شما نباید موتور را با این وضع تحوی می گرفتی، چون این خط ها طبیعی نیست! همچنین 2 قسمت از کاورهای پلاستیکی هم شکستگی های ریزی داشت که اعتراض به این موارد هم به جایی نرسید.

بعد از مشاهده این ترک ها سعی کردیم آن ها را برطرف کنیم، اما ترک ها روز به روز بزرگ تر می شدند و در نهایت به مشکلی بزرگ تبدیل شدند. برای سفارش قطعه هم با مشکل روبرو شدیم و تماس هایمان با کارخانه نتیجه ای نمی داد. در همین گیر و دار، یک روز موتورسیکلت مورد بحث ما در حالی که تنها 1000 کیلومتر کار کرده بود، با تولید صدایی بلند در خیابان خاموش شد و دیگر روشن نشد! باید به این مشکلات، قطع شدن صفحه کیلومتر در کیلومتر 1099 را هم اضافه کنیم.

موتورسیکلت دینو ویند

درآمدن شمع، دلیل خاموش شدن ناگهانی موتورسیکلت بود. با جا زدن دوباره شمع، باز هم این اتفاق تکرار شد. با هر مشکلی که بود، موفق شدم موتورسیکلت را به شرکت تحویل دهم تا برای رفع عیب به کارخانه بفرستند. روز اول گفتند این ایراد به دلیل ریختن روغن بیش از حد اتفاق افتاده. روز آخر مجبور شدند سرسیلندر موتورسیکلتی که تنها 1000 کیلومتر کارکرده بود را عوض کنند. نکته جالب ماجرا اینجا بود که همه هزینه ها را خودمان پرداخت کردیم و در نهایت با اعتراض های فراوان، موفق به پس گرفتن نیمی از هزینه ها شدیم.

اسکوتر ویند شرکت دینو موتور قم این تجربیات عجیب را برای ما رقم زد. نکته جالب این بود که با درج نظراتم در پست اینستاگرامی این شرکت، بلاک شدم!

موتورسیکلت دینو ویند

بعد از تمام این اتفاقات، موتورسیکلت دینو ویند را فروختم. اما بد نیست در کنار این تجربیات تلخ، تجربیات شیرینم را هم در مورد آن بگویم. در مقایسه با دیگر اسکوترهای SYM که چرخ های بزرگی دارند، سواری موتورسیکلت مورد بررسی ما بهتر به نظر می رسد و خوش فرمانی آن نیز دلچسب است. طراحی ویند نسبت به لاکی بی آلایش و دوست داشتنی تر است. سرعت و شتاب این اسکوتر شما را متعجب خواهد کرد.

دینو ویند در مدل 125 سی سی به تولید می رسد، اما احتمالا به سفارش بعضی نمایندگی ها در کشورهای مختلف در ورژن 169 سی سی نیز تولید می شود. ویند هم مشکل سایر موتورسیکلت های SYM ، یعنی موتور پرقدرت در ترکیب با ترمز ضعیف را دارد. اما در مجموع باید گفت نسبت به مبلغ پرداختی، انتخاب ارزشمندی به نظر می رسد. البته اگر موتوری که می خرید با این مشکلات روبرو نشود!

موتورسیکلت دینو ویند

سخن پایانی

اینگونه موتورسیکلت ها شبیه دینو ویند را با مدارا برانیم ولی خب نکته ای که باید در نظر داشت قبل از خرید هرکدام از آنها با هر برندی که هستند باید از وجود خدمات خوب و لوازم یدکی آنها مطمئن شویم چراکه بحث خدمات و قطعات در صورت ضعف می تواند تا سالیان سال شما را درگیر خود بکند، موتور ویند هم دوست داشتنی و مورد قبول است ولی برای من مورد قبول نبوده امیدوارم برای شما مورد قبول باشد و قطعا همینطور هم خواهد بود همه چیز را تعریف کردم و گفتم در آخر می توانم بگویم شاید شانس من بد بوده در خرید موتورسیکلت!

نوشته: امیرحسین پورسینا

وسپا اسپرینت چه قیمتی است؟

نسخه جدید وسپا مدل 2020 معرفی شد/ نسخه جدید وسپا فقط در بازار هند عرضه می شود

بازار تشنه اسکوترها / بررسی اسکوترهای خوش قیمت در بازار ایران

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

تلفیق ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن/ آشنایی با موتور سیکلت برقی سوپر سوکو TC

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی