پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کابین تارا

صرفه جویی ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ دست قالب قطعات تارا

با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالب‌های برخی قطعات خودروی تارا بومی‌سازی شد که این اقدام صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برای نخستین بار در ایران فرآیند قالب‌سازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالب‌های برخی قطعات خودروی تارا بومی‌سازی شد که این اقدام صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برای نخستین بار در ایران فرآیند قالب‌سازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب روی فرمان طراحی و بومی سازی شد.

۲۵ دست از قالب‌های مذکور اعم از قالب‌های تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالب‌های فریم و فوم، توسط شرکت‌های توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلی‌سازی شده است.

این در حالی است ‌که تمامی قالب‌های یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.
از مهم‌ترین مزیت‌های داخلی‌سازی قالب‌های مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قاب‌های روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینه‌های آزمون‌های این قالب‌ها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.

همچنین با بومی‌سازی دانش قالب‌های قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالب‌های مجموعه قطعات کلید های کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.

انتهای پیام/

شاهین صدری: «تارا» ایمن‌ترین خودرو ایرانی است

کروز با رشد تولید 35 درصدی شعار جهش تولید را محقق ساخت

تصویر رسمی از کابین تارا منتشر شد

توضیحات مدیرعامل ایران خودرو در مورد خودروهای مزایده ای

مقیمی: سال آینده تعهد معوق نخواهیم داشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی