پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه شخص ثالث

رشد مراجعه برای دریافت خسارت بیمه در نوروز 1400

دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران از افزایش میزان استفاده از خسارت های بیمه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی اصغر عنایت دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران در خصوص وضعیت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث طی ۱۴ روز اول فروردین و مقایسه نسبت آن با […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران از افزایش میزان استفاده از خسارت های بیمه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی اصغر عنایت دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران در خصوص وضعیت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث طی ۱۴ روز اول فروردین و مقایسه نسبت آن با گذشته اظهار کرد: در حالی که خسارت‌های رخ داده جانی باشد برای مراجعه و دریافت خسارت زمان زیادی لازم است. به طور معمول شرکت‌ها باید آمارهای خود را به بیمه مرکزی اعلام کنند و این فرایند خود نیازمند زمانی طولانی است.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی اوقات در تصادف‌های جانی یا تصادف‌هایی که نیازمند رای دادگاه است این آمار در دسترس قرار نگیرد. حتی شاید حدود ۱ سال تا ۱ سال و نیم طول بکشد. در مورد خسارت‌های مالی صنعت بیمه آمار خود را از طریق گزارش راهنمایی و رانندگی در خصوص میزان تصادفات دریافت می‌کند.

به گفته دبیر کارگروه تخصصی بیمه‌های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران همچنان آمار دقیقی به ما ارائه نشده است، اما با توجه به آمار، افزایش ۲۴ درصدی تصادفات توسط راهنمایی و رانندگی می‌توان گفت میزان استفاده از خسارت‌های بیمه نیز افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از دلایلی که این آمار‌ها دیرتر در دسترس قرار می‌گیرند، این است که از سال ۹۵ طبق قانون اگر فردی در هر تاریخی تصادف کرده و خسارت دیده باشد، می‌تواند برای دریافت خسارت خود ماه‌های آینده یا حتی سال بعد مراجعه کند. تاخیر در اعلام خسارت در دریافت خسارت بیمه شخص ثالث مطرح نیست. از این رو مردم عجله‌ای نمی‌کنند و اطلاعات در این خصوص دیرتر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نرخ بیمه شخص ثالث افزایش یافت/ افزایش 45 درصدی مبلغ دیه نسبت به سال گذشته

رفتار صحیح در رانندگی و رعایت قوانین سبب کاهش حجم ترافیک می شود

عدم انطباق مشخصات راننده و بیمه گذار مانع دریافت خسارت نیست

بیمه شخص ثالث چه نوع خسارتی را پوشش نمیدهد؟

شرکت های بیمه دیه و خسارت نمی دهند، اگر گواهینامه نداشته باشید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی