پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کروز (1)

با وجود پتانسیل های کروز، در زنجیره تامین تارا نقشی نداریم

مدیر فروش شرکت صنایع کروز گفت: متاسفانه علی رغم اعلام آمادگی کروز برای حضور در زنجیره تامین قطعات خودروی تارا و کراس اور K125 ایران خودرو، این خودروساز تمایلی به گسترش همکاری ها ندارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو علی یوسفی مدیر فروش شرکت صنایع کروز با اشاره به توانمنمدی های این قطعه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

مدیر فروش شرکت صنایع کروز گفت: متاسفانه علی رغم اعلام آمادگی کروز برای حضور در زنجیره تامین قطعات خودروی تارا و کراس اور K125 ایران خودرو، این خودروساز تمایلی به گسترش همکاری ها ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

علی یوسفی مدیر فروش شرکت صنایع کروز با اشاره به توانمنمدی های این قطعه ساز در حوزه تامین قطعات های تک و سامانه های الکترونیکی گفت: متاسفانه علی رغم اعلام آمادگی کروز برای حضور در زنجیره تامین قطعات خودروی تارا و کراس اور K125 ایران خودرو، این خودروساز تمایلی به گسترش همکاری ها ندارد.

مدیر فروش کروز در ادامه گفت: کروز با سهم بازار حدود 50 درصدی در تولید قطعات خودرو در کشور و نقش آفرینی در حوزه داخلی سازی بسیاری از قطعات و مجموعه های الکترونیکی که امروز کشور را از از واردات آنها بی نیاز کرده است، یکی از مهمترین تامین کنندگان پلتفرم های قدیمی و جدید گروه خودروسازی سایپا به حساب می آید.

یوسفی افزود: اما در حوزه همکاری در پروژه های جدید گروه صنعتی ایران خودرو علی رغم توانمندی های کروز به خصوص در بخش قطعات الکترونیکی، این خودرو ساز تمایل چندانی برای گسترش همکاری ها در پروزه تارا و کراس اور خود نشان نداده است. البته با توجه به استارت پروژه پژو 301 در گذشته در کروز قطعات کوچکی مثل مجموعه سوئیچ این خودرو در کروز تولید می شود، اما توانمندی های کروز بسیار بیشتر از این هاست.

مدیر فروش شرکت صنایع کروز تصریح کرد: در بحث همکاری های مشترک برای تولید قطعات های تک وارداتی پلتفرم هایی چون تارا تلاش ها و پیشنهادهایی از طرف ما به سازنده داده شده است و حتی راه های سرشکن کردن این سرمایه گذاری در دراز مدت را هم پیشنهاد کردیم. اما به نظر می رسد در این خصوص تمایل چندانی برای همکاری با کروز وجود ندارد.

یوسفی در پایان در خصوص حرکت به سمت خودروهای الکترونیکی نیز گفت: برای این که به این سمت حرکت کنیم، پروزه هایی در کروز تعریف شده است. اما برای اجرای این پروژه ها نیاز به سرمایه گذاری کلان وجود دارد. در شرایط فعلی که زیرساخت تولید این خودروها در کشور وجود ندارد، سرمایه گذاری در این عرصه اقتصادی نیست.

انتهای پیام/

کروز بیش از 55 میلیون قطعه در سال گذشته تولید کرده است/ مشکلات قطعه سازان را باید کلان نگری کرد

کروز با داخلی سازی قطعات، کشور را از واردات بی نیاز کرده است

مدل مهندسی، رمز موفقیت شرکت کروز در مسیر خودکفایی

اعلام آمادگی گروه قطعه سازی کروز در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰

توانمندی قطعه سازی کروز در بومی سازی قطعات موجب افتخار و مباهات است

کروز با رشد تولید 35 درصدی شعار جهش تولید را محقق ساخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی