پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک خودروی سنگین

لغو الزام صدور حواله برای فروش تایر های سنگین

سخنگو انجمن صنعت تایر از کاهش تقاضا برای خرید حواله های تایر سنگین خبر داد و گفت: در حال حاضر فروش برای واحدهای تولیدی معقول نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی تنها سخنگو انجمن صنعت تایر در خصوص تصمیم وزارت صمت که امکان توزیع تایرهای سنگین به صورت غیرسیستمی به وجود آمده است، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

سخنگو انجمن صنعت تایر از کاهش تقاضا برای خرید حواله های تایر سنگین خبر داد و گفت: در حال حاضر فروش برای واحدهای تولیدی معقول نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی تنها سخنگو انجمن صنعت تایر در خصوص تصمیم وزارت صمت که امکان توزیع تایرهای سنگین به صورت غیرسیستمی به وجود آمده است، گفت: در حال حاضر متقاضی برای حواله ها کاهش پیدا کرده و فروش برای واحدهای تولیدی معقول نیست.

وی با اعلام اینکه با تصمیم وزارت صنعت توزیع کنندگان می توانند خارج از حواله ها تایرهای سنگین بفروشند و حتی سهمیه فروش آزاد تایر سنگین توسط واحدهای تولیدی افزایش پیدا کرده است، افزود: تولید کنندگان با این روش که به صورت مقطعی است می توانند تایرهای خود را فروخته و روند تولید خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر تصریح کرد: در شرایط فعلی این تصمیم در فروش بسیار مؤثر خواهد بود و نباید نگران ایجاد رانت شد چرا که بازار اشباح بوده و قیمت ها روند افزایشی ندارد.

وی با بیان اینکه فعلا این تصمیم موقتاً تا دو ماه اجرایی می شود، گفت: با مدیریت عرضه می توان التهابات بازار را کاهش داده و مانع افزایش قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اخیرا از ابلاغیه‌ای خبر داد که براساس آن شرکت‌های تولیدکننده تایر می‌توانند 50درصد از تولید تایرهای سنگین سایز 24 خود را جهت جلوگیری از رسوب شدن بیش از حد آن در انبارها، در خارج از سامانه توزیع سیستمی تایر توزیع کنند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

سیاست های متضاد با پیشتیبانی تولید داخلی گریبان گیر صنعت تایر

چرا واردات پرطرفدارتر از حمایت تولید داخل است؟/ تایرسازان: نگران واسطه‌هاییم تا زنجیره تولید

سوال تایرسازان از دولت؛ چرا نمی‌گذارید صادرات انجام دهیم؟!

چرخش هایپرتایر به شرق تهران / دومین پایگاه نخستین استارتاپ لاستیک کشور افتتاح شد

تایرسازان به دنبال تامین 100 درصدی نیاز بازار داخل/ افزایش 21 درصدی تولید تایر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی