پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین سوپر

35 درصد بنزین مصرفی، با نرخ آزاد است

به گفته رئیس صنف جایگاهداران کشور، ۳۵ درصد بنزین مصرفی ماهانه در کشور به نرخ آزاد است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسدالله قلی زاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: از زمان افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه بندی، تغییرات چشم گیری در مصرف روی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گفته رئیس صنف جایگاهداران کشور، ۳۵ درصد بنزین مصرفی ماهانه در کشور به نرخ آزاد است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسدالله قلی زاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: از زمان افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه بندی، تغییرات چشم گیری در مصرف روی داده است و با شیوع کرونا هم نوسانات زیادی را در این مورد شاهد بودیم.

وی گفت: پس از افزایش قیمت بنزین و در ماه‌های اولیه با کاهش مصرف روبرو شدیم که در مورد بنزین آزاد حدود 10 تا 20 درصد از بنزین مصرفی به نرخ آزاد بود، اما رفته رفته این میزان تغییر کرده است و هم اکنون بر اساس واقعیات میدانی می‌توان گفت به صورت میانگین حدود 35 درصد بنزین مصرفی به نرخ آزاد است.

قلی زاده افزود: در این میان کاهش فروش و حتی عرضه بنزین سوپر در برخی ماه‌ها تا بیش از 80 درصد نیز اتفاق افتاد و هم اکنون این بنزین حداقل میزان مصرف خود را در پانزده سال اخیر تجربه می‌کند.

وی افزود: البته طبیعی است که هرچه به روز‌های پایانی هر ماه نزدیک می‌شویم مردم بیشتر بنزین آزاد استفاده می‌کنند و این مورد در هفته‌های اول ماه کمتر است.

به گفته قلی زاده در سطح کلانشهرها، شهر‌ها و جاده‌ها این آمار تغییراتی دارد و در بازه‌های زمانی با اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک، ممنوعیت عبور و مرور و… اعداد مصرف بسیار متفاوت هستند و میتوان آمار دقیقتر با جزئیات بیشتر هم ارائه کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور افزود: مواردی که ذکر شد، مصرف سوخت را در کشور دستخوش تغییراتی کرد که نخستین آسیب آن از زمان اعلام تغییرات، به صنف جایگاه‌های سوخت وارد شد و عملا با کاهش فروش و درآمد، زیان انباشته جایگاهداران روز به روز بیشتر گردید چرا که باوجود کاهش عرضه، هزینه‌های جاری جایگاه‌های سوخت به دلیل نگه داشتن تمام ظرفیت در مدار توزیع سوخت، ثابت ماند و حتی با تورم موجود بیشتر شد.

وی ادامه داد: با وجود چنین مشکلاتی، اما در سال قبل، تعدیل (افزایش) حق العمل سال 99 رقم نخورد و این مسئله مشکلات جایگاه‌ها را دوچندان کرده است.

قلی زاده تاکید کرد: همانطور که بار‌ها گفتیم نگاه حمایتی به جایگاه‌های سوخت بسیار ضروریست و مهمترین ابزار این حمایت تعیین سریع و منطقی حق العمل ایشان برای سال 1400 است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

علت اختلال در واریز سهمیه بنزین چیست؟

چرا عرضه بنزین سوپر کاهش یافت؟

چرا کارت سوخت ها با تاخیر به دست افراد می رسد؟

سهمیه بنزین ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت های سوخت شارژ می شود

صادرات بیش از 7.8 میلیون تن بنزین در سال 99 توسط ایران

افزایش 100 درصدی مصرف بنزین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی