پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوئیست DX3 (2)

آشنایی با کراس اوور سوئیست DX3

ظاهرا شرکت دیار خودرو قصد دارد تا با عرضه یک کراس اوور جمع و جوری به نام سوئیست DX3 که البته از طراحی جذابی هم برخوردار است بازار پرتقاضا کراس اوور را بیش از پیش رقابتی کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی یک دهه گذشته بازار خودروهای کراس اوور از جذابیت خاصی برخوردار […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

ظاهرا شرکت دیار خودرو قصد دارد تا با عرضه یک کراس اوور جمع و جوری به نام سوئیست DX3 که البته از طراحی جذابی هم برخوردار است بازار پرتقاضا کراس اوور را بیش از پیش رقابتی کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی یک دهه گذشته بازار خودروهای کراس اوور از جذابیت خاصی برخوردار شده و این موضوع طی سال های گذشته در بازار خودرو کشور نیز نهادینه شده است.

خودرو مورد نظر یک کراس اوور جمع و جور شهری است که از حق نگذریم از چهره نسبتا جالب توجهی هم برخوردار است.

محصول مورد نظر از تولیدات شرکت خودروسازی سوئیست (SouEast) بوده که نام اصلی‌اش South East Motor است. سوئیست DX3، یکی از محصولات ایران خودروساز چینی بوده که پس از ورود سدان A5، به تازگی وارد میدان شده و این روزها شاهد هستیم که تست های اولیه این خودرو در سطح شهر در حال انجام است.

این طور که از شواهد مشخص است، شرکت سوئیست توجه ویژه ای به بازار خودروهای کراس اوور دارد چراکه اگر به اعضای فعلی خانواده‌اش نگاه کنید، غیر از سدان A5، همه محصولاتش کراس‌اور هستند.

سوئیست DX3 (1)

مشخصات فنی سوئیست DX3

سوئیست DX3 با طول کلی 4.3 متر و فاصله محوری 2.6 متر، یک کراس اوور جمع و جوری شهری است لازم به ذکر است که کمپانی سوئیست برای DX3 دو موتور 1.5 لیتری درنظر گرفته که یکی تنفس طبیعی است. دیگری هم از نوع توربوشارژ است.

این کراس اوور اگر با موتور تنفس طبیعی به ایران بیاید، حتما گیربکس 5 دنده دستی خواهد داشت که وظیفه انتقال قدرتی حدود 120 اسب بخار و گشتاوری برابر 143 نیوتن متر را به چرخ‌های جلو برعهده دارد.

اما به سراغ دومین موتور می رویم پیشرانه ای که همه چیزش فرق می‌کند. حالا با خودرویی روبرو می‌شویم که گیربکس CVT با 8 دنده مصنوعی داشته و قدرتش به 156 اسب بخار و گشتاورش نیز به 225 نیوتن متر می‌رسد.

سوئیست DX3 (3)

اولین تیپی که سوئیست برای DX3 معرفی کرد، تیپ SRG بود. این تیپ برای مشتریان جوان ساخته شده و به همین دلیل نیز رینگ‌های بزرگتر 18 اینچی داشت، کالیپرهای ترمزش به رنگ قرمز درآمده بود، سقف و آینه‌هاش مشکی شده، چراغ عقبش به LED تغییر کرده، نورپردازی داخلی کابین آن به رنگ قرمز درآمده و نهایتا تریم کابین، صندلی و فرمانش نیز با رنگ‌های مشکی و قرمز تزیین شده بود.

سوئیست DX3 (6)

به لحاظ فنی، سوئیست DX3 SRG تفاوتی نکرده بود ولی برای رضایت هرچه بیشتر مشتریان، سوئیست برای اولین‌بار امکان سفارش موتور توربو اما با گیربکس دستی را فراهم کرده بود.

سوئیست DX3 (4)

سوئیست DX3 با موتور برقی

حدود یکسال بعد از آمدن DX3 به بازار، و بصورت دقیق‌تر از سال 2017، سوئیست نسخه تمامی برقی این خودرو را با نام DX3 EV به بازار فرستاد. این مدل برقی، به لحاظ ظاهری، هیچ تفاوتی با DX3 بنزینی ندارد و سوئیست فقط جلوپنجره‌اش را بسته و به رنگ آبی درآورده. درون کابین نیز صفحه کیلومتر تغییر کرده و در کنسول هم دیگر خبری از اهرم دنده نیست.

موتور برقی DX3 EV به لطف پکیج باتری‌های 43.1 کیلووات‌ساعت، می‌تواند 122 اسب بخار را تحویل‌تان دهد. ضمن اینکه حداکثر سرعتش معادل 130 کیلومتر برساعت بوده و با یکبار شارژ نیز تا 310 کیلومتر، حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: باما

آشنایی با سوئیست DX3/ برگ برنده ای برای دیار خودرو

بایک سابرینا بار دیگر شانسش را در ایران امتحان می کند + جزییات فروش نقدی و اقساطی سابرینا

مقایسه نیسان ماکسیما و بایک سنوا/ دود از کنده بلند می‌شود!

رشد قابل توجه تولید خودروسازان خصوصی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی