پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین کننده تصمیم ها باشد

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان بیان کرد: آنچه مسلم است اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین‌کننده تصمیم‌ها و حتی مشارکت‌های خارجی باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور درباره بازگشت خارجی‌ها به صنعت خودروسازی کشورمان، اظهار کرد: اکنون […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان بیان کرد: آنچه مسلم است اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین‌کننده تصمیم‌ها و حتی مشارکت‌های خارجی باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور درباره بازگشت خارجی‌ها به صنعت خودروسازی کشورمان، اظهار کرد: اکنون مذاکره‌ها از سوی شرکت‌های بخش خصوصی در جریان است.

وی بیان‌ کرد: در حال حاضر این شرکت‌ها تمهیدات لازم را می‌اندیشند که اگر روزی برجام احیاء و تحریم‌ها برداشته شود، فرصت را از دست نداده و کارهای حقوقی لازم را به انجام برسانند.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور تصریح‌ کرد: ‌مذاکره‌ها با همه خارجی‌ها از جمله چینی‌ها و اروپایی‌ها در جریان است و به عبارتی همه گزینه‌ها روی میز است تا در نهایت بتوان آنچه به نفع کشور است را عملیاتی و اجرایی کرد.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم است اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین‌کننده تصمیم‌ها و حتی مشارکت‌های خارجی باشد، زیرا مطمئنیم منافع ملی و منافع قطعه‌سازان در آن لحاظ می‌شود و در این صورت دیگر فرقی نمی‌کند با کدام کشور به همکاری بپردازیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور افزود:‌ این اسناد بالادستی با عوض شدن دولت‌ها و مدیران صنعتی دچار تغییر نخواهند شد، بلکه فصل‌الخطاب همه همکاری‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه با حضور مجدد خارجی‌ها برخی بنگاه‌ها و قطعه‌سازان کوچک که در سال های گذشته نتوانسته‌اند نسبت به ارتقای علمی و فنی خود اقدام کنند از بین خواهند رفت، اشاره کرد: در سال‌های گذشته در همکاری با خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی چنین مساله‌ای مشاهده نشد و قطعه‌سازان ایرانی به دفعات نشان دادند که از ظرفیت و توانمندی بالایی برای همکاری‌های بین‌المللی برخوردارند.

محبی‌نژاد ادامه‌ داد: قطعه‌سازان در چند سال گذشته با وجود تحریم‌ها نشان دادند که توان بالایی برای تامین نیاز صنعت خودروی کشور دارند و فراموش نکنیم خلق «جهش تولید» در سالی که گذشت و افزایش تیراژ نسبت به سال 98، در شرایط تشدید تحریم‌ها حاصل شد.

وی گفت: بنگاه‌های کوچک با پراکندگی در کل کشور و همچنین اشتغال‌زایی نسبتا خوب می‌توانند در شرایط کنونی اقتصادی کشور بسیار کمک‌حال و تاثیرگذار باشند.

محبی‌نژاد افزود:‌ با این حال استفاده از ظرفیت این بنگاه‌ها در مشاغلی همچون قالی‌بافی، بسته بندی و غیره امکان‌پذیر است و در دیگر صنایع از جمله قطعه‌سازی میسر نیست.

این مقام صنفی معتقد است: در صنعت بزرگی همچون خودروسازی، تجهیزات و قطعات نمی‌تواند در قالب بنگاه‌های کوچک منجر به تولید کالا و محصول باکیفیت شود، هرچند چنین بنگاه‌هایی می‌توانند در توسعه عمق داخلی‌سازی موفق عمل کنند.

وی بیان‌ کرد: با توجه به تعریف کنونی بنگاه‌های کوچک به عنوان واحدهای با کمتر از 10 نفر کارکن، نمی‌توانند در صنایع خودرو و قطعه‌سازی به ایفای نقش در اقتصاد بپردازند، زیرا اساسا قطعه‌سازی با کمتر از 10 نفر نیروی کار وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور معتقد است که باید بازتعریفی در SME ها (بنگاه‌های کوچک و متوسط) انجام شود و به‌طور مثال شاخص ‌هایی همچون حجم تولید، سهم آنها در تولید ناخالص داخلی و میزان درآمدزایی جایگزین شاخص تعداد نیروی کار شود.

رهبر معظم انقلاب در (12 اردیبهشت‌ماه) در سخنان زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی مبنی بر لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، فرمودند: گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

توجه ویژه کروز به بخش پژوهش قابل تقدیر است

رئیس انجمن قطعه سازی: موافق بازگشت شرکای فرانسوی به خودروسازی کشور هستم!

لزوم استفاده از ظرفیت قطعه سازی در قراردادهای جدید خودرویی

ارتقا و بهره گیری از پلتفرم های جدید، وظایف محول شده به خودروسازان است

دستکاری سیستم الکتریکی خودرو ها خطرساز است

صرفه جویی ۲۹ میلیون دلاری با ساخت داخل قالب و ابزار در ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی