پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-خط تولید خودرو

رشد 40 درصدی تولید قطعات خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو از افزایش 40 درصدی تولید قطعات خودرو با وجود تحریم ها، در سال گذشته و نسبت به سال ۹۸ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به افزایش تولید قطعات خودرو در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو از افزایش 40 درصدی تولید قطعات خودرو با وجود تحریم ها، در سال گذشته و نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به افزایش تولید قطعات خودرو در سال گذشته اظهار کرد: میزان تولید قطعات خودرو با وجود تحریم ها، در سال گذشته و نسبت به سال 98 حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به میزان مطالبات واحد‌های تولیدی تصریح کرد: میزان مطالبات قطعه‌ سازان از خودروسازان به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است که از این میزان بدهی 20 هزار میلیارد آن معوقه شده بود و با استفاده از روش‌هایی مانند خرید دِین، استفاده از قرارداد‌های سه‌جانبه و ال سی داخلی حدود 9 هزار میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده و 11 هزار میلیارد تومان آن هنوز تعیین تکلیف نشده است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو افزود: از 1200 واحد قطعه‌سازی در سطح کشور قریب به 400 واحد به دلیل محدودیت‌های داخلی که به زعم تولیدکنندگان اثرات منفی بیشتری نسبت به تحریم‌های بین المللی دارد، از مدار تولید خارج شده اند.

محبی نژاد بیان کرد: صنعت قطعه سازی با حدود حدود 550 هزار شاغل و 1200 واحد تولیدی توانایی تولید قطعات برای بیش از دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد در حالی که میزان تولید کمتر از 50 درصد توان واقعی است و این ظرفیت مازاد هزینه‌های فراوانی را به تولید کننده تحمیل می‌کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه رفع موانع از تولید مهمترین اقدام برای بی اثر کردن تحریم‌ها است، افزود: با وجود حذف پراید و پژو 405 از خط تولید و جلوگیری از ورود قطعات برای مونتاژ خودرو‌های خارجی، میزان تولید 40 درصد افزایش یافت و خوشبختانه با ایحاد فضای مناسب و بومی سازی تکنولوژی به سمت خودکفایی در تولید قطعات خودرو حرکت خواهیم کرد.

محبی نژاد در پایان با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا بر فعالیت تولید کنندگان بیان کرد: قطعه‌سازان نیز مانند سایر صنوف تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته اند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنبال کنترل کردن و کاهش اثرات منفی آن بر فعالیت خود هستند.

انتهای پیام/ منبع: میزان

اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین کننده تصمیم ها باشد

توجه ویژه کروز به بخش پژوهش قابل تقدیر است

رئیس انجمن قطعه سازی: موافق بازگشت شرکای فرانسوی به خودروسازی کشور هستم!

لزوم استفاده از ظرفیت قطعه سازی در قراردادهای جدید خودرویی

ارتقا و بهره گیری از پلتفرم های جدید، وظایف محول شده به خودروسازان است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی