پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

دستورالعمل شورای رقابت تنها مشمول خودروهای پرتیراژ می شود

شورای رقابت اعلام‌ کرد: دستورالعمل چگونگی تعیین قیمت فقط برای خودروهای پُرتیراژ سواری مصوب شده است و به هیچ وجه خودروهای غیر سواری از جمله زامیاد را شامل نمی‌ شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی روزهای گذشته شورای رقابت در آخرین جلسه خود مجوز افزایش 8.9 درصدی خودروها را برای خودروسازان صادر کرد. […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

شورای رقابت اعلام‌ کرد: دستورالعمل چگونگی تعیین قیمت فقط برای خودروهای پُرتیراژ سواری مصوب شده است و به هیچ وجه خودروهای غیر سواری از جمله زامیاد را شامل نمی‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی روزهای گذشته شورای رقابت در آخرین جلسه خود مجوز افزایش 8.9 درصدی خودروها را برای خودروسازان صادر کرد. این مجوز افزایش قیمت درحالی صادر شد که از طرفی قیمت خودرو در بازار روند نزولی دارد و از طرف دیگر هم خودروسازان هم با این میزان از افزایش قیمت موافق نیستند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در این سالها سبب شده تا خودروسازان علاوه بر افت تولید دچار ضرر و زیان شوند قیمت گذاری دستوری بوده است.

در همین راستا شورای رقابت در تازه ترین اطلاعیه خود اعلام کرد: 

بدینوسیله اعلام می دارد شورای رقابت دستورالعمل نحوه تعیین قیمت را صرفا برای خودروهای پر تیراژ سواری مصوب کرده است و به هیچ وجه خودروهای غیر سواری از جمله زامیاد را شامل نمی شود. بدیهی است برنامه ریزی در زمینه تشویق به سرمایه گذاری برای تولید خودرو، توزیع آن و دیگر مسائل مربوط به خودرو در حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) می باشد.

انتهای پیام/

باید پایه قیمت‌گذاری را اصلاح کنیم

باید مشخص شود که شورا بر چه اساسی اجازه افزایش قیمت خودرو داده است

استدلال آقایان برای افزایش قیمت خودرو شفاف نیست!

طرح شورای رقابت یک اشکال اساسی دارد

افزایش قیمت خودرو، شاید بعد از انتخابات

رقابت شورای رقابت با قیمت وارداتی ها/ تبعات قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی