پس از گذشت 15 سال از تولید نسل چهارم میتسوبیشی پاجرو در سال 2006 گویا زمان آن فرا رسید تا این شاسی بلند هفت نفره ژاپنی به برگی از کتاب تاریخ بپیوندد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از گزارش خودرو قطعا شنیده اید که می گویند فلانی مرد روزهای سخت است؟! میتسوبیشی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از گزارش خودرو قطعا شنیده اید که می گویند فلانی مرد روزهای سخت است؟! میتسوبیشی پاجرو از آن دسته خودروهایی بود که باید بگویید مردی برای تمام فصول است.
این سامورایی جذاب که سرنوشتش با طبیعت گره خورده بود، از جمله خودروهای تمام عیار مناسب برای آفرود بود. حالا چرا فعل گذشته؟ به این علت که عمر تولید این شاسی بلند هفت نفره پایان یافت و کمپانی میتسوبیشی دیگر قصد ادامه تولید پاجرو را ندارد.
نسل چهار میتسوبیشی پاجرو که از سال ۲۰۰۶ به بازار آمده است، یکی از قدیمیترین خودروهای در حال تولید دنیا به حساب میآید. اما پس از پانزده سال گویی ناقوس وداع به صدا در آمده حالا این سامورایی با صلابت باید با میدان چهارچرخ ها خداحافظی کند و به تاریخ بپیوندد.
تولید پاجرو از ماه مارس در کارخانه میتسوبیشی واقع در ژاپن متوقف شده و اکنون برای ترتیب دادن یک خداحافظی رسمی و درخور با این شاسیبلند ارزشمند، یک نسخه نهایی یا فاینال ادیشن از آن در بازار استرالیا عرضه شده است.
قدیمی اما ماندگار
متاسفانه از این مدل فقط ۸۰۰ دستگاه به تولید میرسد. پاجروهایی که همهشان به هفت صندلی مجهز هستند و در تیپهای GLS،GLX و Exceed قابل سفارش و خریداری خواهند بود.
پایینترین تیپ پاجرو فاینال ادیشن به سیستم اطلاعات و سرگرمی و دوربین دید عقب مجهز است. تیپ میانی افزون بر اینها از رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک عقب، باران و نور بهعلاوه صندلیهای جلو مجهز به گرمکن و تنظیم الکتریکی سود میبرد.
در مجهزترین تیپ نیز سر و کله مواردی چون تودوزی چرمی، سانروف برقی، پدالهای آلومینیومی، قاب شیشه جلو از جنس کروم و نوارهای محافظ جانبی افزون بر تجهیزات دو تیپ دیگر پیدا میشود. همه تیپهای پاجرو فاینال ادیشن به لوازم جانبی ویژه ای که معمولا بهصورت افترمارکت قابل خریداری هستند تجهیز خواهند شد. مواردی مانند محافظ کاپوت، کفپوشهای ویژه، کاور لبه صندوق بار و نوشته فاینال ادیشن.
زیر درپوش موتور همان قلب ۳.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل میتپد. پیشرانهای که از دو سال پیش به این سو در نسخه فاینال ادیشن بازار ژاپن مورداستفاده قرار میگرفته. این موتور ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را به کمک یک جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ میفرستد.
میانگین مصرف سوخت پیشرانه موصوف نیز ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی اعلام شده. میتسوبیشی میگوید مقامات این کمپانی انتظار دارند همه ۸۰۰ دستگاه پاجرو فاینال ادیشن به سرعت سفارشگذاری شوند و به فروش برسند.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید