پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

قیمت گذاری دستوری جز ایجاد رانت و فساد مزیت دیگری ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و … به جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و … به جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور حذف شود، اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و … به جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: چند قیمتی بودن در اقتصاد کشور از اساس فساد آور است و وقتی چند قیمت وجود دارد حرف زدن در خصوص عرضه خودرو در بورس و بازار سرمایه یک حرف بی منطق و غیر کارشناسی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: زمانی می‌توان در خصوص پذیرش کالا در بورس صحبت کرد که مبنا وجود ساز و کار عرضه و تقاضا باشد، اما وقتی ما به واسطه قیمت گذاری دستوری کاملا ساز و کار عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهیم و تقاضای کاذب، سفته بازی و سرمایه گذاری ایجاد می‌کنیم، اصلا امکان پذیرش در بورس وجود ندارد.

وی افزود: دستیابی به قیمت تعادلی بر اساس حذف قیمت دستوری و روند قیمت تمام شده شرکت‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد، اما به گونه‌ای که شرکت‌های خودروسازی هم قیمت تمام شده را بالا نبرند و رقابت ایجاد کنند.

پورابراهیمی اشاره کرد: اینکه از یک طرف بگوییم خودروساز‌ها قیمت تمام شده را کاهش دهند و از طرف دیگر مجبور کنیم در حوزه قیمت گذاری دستوری عمل کنند، به نحوی که بابت فروش هر خودروی تولیدی زیان کنند، امکان پذیر و منطقی نیست.

انتهای پیام/

آزادسازی واردات خودرو،راهکاری برای ایجاد تعادل در بازار خودرو

مجلس با رویکرد حمایتی برای رفع مشکل قطعه سازان کوتاهی نخواهد کرد

پژو پارس کارکرده در بازار چه قیمتی است؟/ قیمت خودروهای کارکرده کمتر 150 میلیون تومان

تورم 57 درصدی باید در قرارداد با قطعه سازان منعکس شود

برگ سبز خودرو سند عادی است نه رسمی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی