پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

امکان دسترسی به رمز کارت‌ های سوخت مفقودی وجود ندارد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: دسترسی به رمز کارت های سوخت مفقودی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد امکان سوء استفاده از کارت های سوخت مفقود شده، اظهار کرد: بار‌ها از هموطنان درخواست کرده‌ایم که اگر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۴ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: دسترسی به رمز کارت های سوخت مفقودی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد امکان سوء استفاده از کارت های سوخت مفقود شده، اظهار کرد: بار‌ها از هموطنان درخواست کرده‌ایم که اگر رمزی برای کارت سوخت خود می‌گذارند، حتماً مراقب محرمانگی آن باشند و رمز خود را در اختیار افراد متفرقه قرار ندهند.

وی ادامه داد: تاکید داریم که مانند تمامی کار‌ت‌های دیگر خود، در حفظ رمز این کارت نیز تلاش کنند. رمزی که صاحب کارت برای کارت خود می‌گذارد، اگر در اختیار فرد دیگری قرار داده نشود، امکان سوء استفاده را نخواهد داشت، زیرا اگر تا سه مرحله رمز را اشتباه وارد کنند، کارت غیرفعال خواهد شد و باید حذف رمز انجام دهند که برای حذف رمز نیز مستندات و مدارک صاحب کارت سوخت و مالک خودرو نیاز است، زیرا هر کارت سوخت، مختص یک خودرو با ویژگی‌های مشخص شاسی و شماره پلاک است.

کاهی تاکید کرد: از نظر امنیتی امکان سوء استفاده از رمز کارت سوخت مفقود شده، توسط فردی که رمز را نمی‌دانسته وجود ندارد اما مردم باید در حفظ و نگهداری کارت سوخت شخصی خود نهایت دقت را انجام دهند و در صورت گم شدن آن نیز بلافاصله با مراجعه به پلیس +10، کارت سوخت قبلی را غیر فعال کنند و در خواست المثنی بدهند.

وی افزود: اگر فردی در صورت مفقود شدن کارت سوخت، برای اطلاع رسانی به پلیس+ 10 تاخیر داشته باشد، ممکن است سوء استفاده‌هایی صورت گیرد. تلاش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر این است که به صورت مداوم بر این مسئله نظارت داشته باشد و با انجام بازرسی و کنترل دوربین‌های جایگاه‌های سوخت، مانع از بروز تخلفات توسط افراد سودجو شود، زیرا کاملا قابلیت ردیابی دارد. هموطنان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی جایگاه‌های سوخت یا هرگونه پیشنهاد و انتقادی می‌توانند با سامانه تلفنی 09627 تماس بگیرند تا به درخواست آنان رسیدگی شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد تاثیر قطعی برق بر فعالیت جایگاه‌های سوخت توضیح داد: در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (بنزین‌ها و گازوئیل) به لحاظ اینکه می‌توانند برق مورد نیاز را از طریق دیزل ژنراتور تامین کنند، مشکلات کمتری ایجاد می‌شود، اما در جایگاه‌های سوخت CNG در صورت قطعی برق، امکان سوختگیری وجود ندارد.

به گفته وی، پیشنهاد شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی این است که حتما از طرف توانیر اطلاع رسانی لازم در مورد زمان و مدت خاموشی و قطعی برق در جایگاه‌های سوخت به ویژه CNG صورت گیرد تا مردم اطلاع داشته باشند که در زمان قطعی برق برای سوختگیری به جایگاه‌های CNG مراجعه نکنند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را نخواهد داد

افزایش قیمت بنزین شایعه است!

35 درصد بنزین مصرفی، با نرخ آزاد است

علت اختلال در واریز سهمیه بنزین چیست؟

چرا عرضه بنزین سوپر کاهش یافت؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی