پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو

رشد سرمایه ایران خودرو دیزل در دستور کار ایران خودرو

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص افزايش سرمايه ايران خودرو ديزل گفت: افزايش سرمايه ديزل از ٥٠٠ ميليارد تومان به ٩ هزار ميليارد تومان مي رسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در نشست سازندگان قطعات و مجموعه هاي ايران خودرو ديزل با قطعه سازان ضمن […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص افزايش سرمايه ايران خودرو ديزل گفت: افزايش سرمايه ديزل از ٥٠٠ ميليارد تومان به ٩ هزار ميليارد تومان مي رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در نشست سازندگان قطعات و مجموعه هاي ايران خودرو ديزل با قطعه سازان ضمن اشاره به اهداف و برنامه هاي اين نشست گفت: هدف اين است كه برنامه هايمان را بيشتر تشريح كنيم و با وجود زنجيره تامين قدرتمند است كه مي شود اين اهداف را محقق كرد.

مديرعامل ايران خودرو ادامه داد: تقسيم وظايف درست در توليد و تامين قطعات مي تواند به توفيق هاي ما كمك كند.

او افزود: اولين عامل اصلي در توفيقات حوزه ديزل اراده ما بود اما تحريم ها هم باعث شد دست روي زانو خودمان بگذاريم و نبايد در آينده به اين موضوع بي توجه باشيم.

مقيمي ادامه داد: در ابتداي هر پروژه قطعه سازان بايد در جريان باشند و در مورد محصولات جديد هم بايد جزئیات را به قطعه سازان انتقال داد.

مقيمي با اشاره به بحث قيمت گذاري در حوزه تجاري ها گفت: در شناوري قيمت ارز ما هم سعي كرديم اين موضوع را در دستور كار قرار دهيم. ضمنا به طور مثال امروز خط اتوبوسي كه ٩ سال تعطيل بوده است،روزانه ٥ دستگاه توليد را تجربه مي كند.

مقيمي در خصوص افزايش سرمايه ايران خودرو ديزل گفت: افزايش سرمايه ایران خودرو ديزل از ٥٠٠ ميليارد تومان به ٩ هزار ميليارد تومان مي رسد تا شركت كشش مديريت فضا را داشته باشد زيرا قرار است ٨٢٠٠ هزار خودرو توسط اين شركت توليد شود.

مقيمي ضمن اشاره به اهميت ايران خودرو ديزل در گروه صنعتي ايران خودرو گفت: نگاه به اين شركت كلان است و اين حركت داخلي سازي اگر قرار است ادامه پيدا كند،بايد با برنامه و شفافيت باشد.

مديرعامل ايران خودرو ادامه داد: از ٦٤ درصد سي كي دي به حدود ٣٢ درصد رسيده ايم و اين در حالي است كه محصولات جديد هم داريم.

مقيمي ادامه داد: تلاش هايي شد در خصوص جايگزيني يا بازساخت خودرو هاي مسافري فرسوده اما اين مهم نياز به حمايت دارد. در نتيجه اگر ظرفيت سازي ها انجام نشود واردات اتفاق ميفتد.

او با اشاره به آمار و ارقام توليد سال هاي قبل تا به امروز گفت: در سال هاي قبل تا اين زمان از خرداد ماه بيش از ٢٣٠دستگاه خودرو توليد شده بود اما در حال حاضر توليد به بيش از ٨٠٠دستگاه رسيده است.

مقيمي تصريح كرد: ايران خودرو ديزل پتانسيل دارد كه حتي قطعات و مجموعه ها را در بخش داخلي سازي به صورت مگا ماژول به قطعه سازان داخلي واگذاري كند.

او در پايان گفت: سطح كيفي محصولات را بايد حفظ كنيم حتي با افزايش تيراژ. همچنين بايد قطعه سازان هم درافزايش كيفيت همراهي كنند. از ديگر بخش هايي كه بايد روي آن بيشتر كار كنيم بحث فن آوري هست و امروز در بخشبرق و الكترونيك به زودي از ECUداخلي سازي سده رونمايي مي شود.

مقيمي در انتهاي سخنان خود گفت: بحث تكميل سبد محصول و گسترش سبد نيز كارهايي شده وپتانسيل هايي دارد كه از جمله آنها بايد به خودروهاي توريستي و خدماتي اشاره كرد.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی