پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شعبده بازی رنو با مگان RS275

یک نسخه اسپرت رویایی از الماس فرانسه این مدل محدودشده مگان RS275 کارخانه رنو است. یک مگان است ولی خیلی هیجان‌انگیزتر از مگان‌هایی که سراغ دارید! کلیات طراحی‌اش شبیه محصول پیشین کارخانه فرانسوی است ولی وقتی سوارش بشوید و راه بیافتید می‌بیند خیلی تندوتیزتر و اسپرت‌تر شده. البته ماشین‌های تیزتر و اسپرت‌تر از این زیاد […]

javankhodro
یکشنبه - ۷ تیر ۱۳۹۴

یک نسخه اسپرت رویایی از الماس فرانسه

این مدل محدودشده مگان RS275 کارخانه رنو است. یک مگان است ولی خیلی هیجان‌انگیزتر از مگان‌هایی که سراغ دارید! کلیات طراحی‌اش شبیه محصول پیشین کارخانه فرانسوی است ولی وقتی سوارش بشوید و راه بیافتید می‌بیند خیلی تندوتیزتر و اسپرت‌تر شده. البته ماشین‌های تیزتر و اسپرت‌تر از این زیاد وجود دارد. ماشین‌های سریع‌تر و محصولاتی که از هر جهت در مقایسه با RS275 برنده شوند را می‌شود پیدا کرد ولی اگر تفاوت قیمتشان را در نظر بگیریم می‌بینیم این ماشین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این محدوده قیمت شاید مگان جدید رنو که همین امسال بیرون می‌آید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هاچ‌بک‌سوارها و اسپرت‌دوست‌ها باشد. شاید با پورشه کررا که مقایسه‌اش کنید آن جلال و شکوه را نداشته باشد ولی قیمت این کجا و آن کجا. RS275 را می‌توانید با حدود 50 هزار دلار خریداری کنید.

Renault Megane RS

Renault Megane RS

عاشقان سواری

این ماشین راست کار کسانی است که عاشق سواری هستند؛ البته نه آنهایی که همیشه از سرعت‌گیرها و چاله‌ها گلایه می‌کنند! با یک قیمت معقول خیلی‌ها هم از پس خریدش بر می‌آیند. زیاد به درد ترافیک و رفت‌وآمد در شهرهای شلوغ نمی‌خورد. زمین همواری می‌خواهد تا خودش را نشان بدهد! یک موتور 4 سیلندر DOHC که 275 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند برای ماشینی با این وزن و ابعاد موتور مناسبی است.

طراحی داخلی‌اش واقعا شیک است. همه‌اش چرم است. صندلی‌هایش هم خیلی راحت‌اند. پدال‌هایش را که ببینید دلتان می‌خواهد گاز بدهید. صندلی‌های جلویی نازک و سخت هستند و طراحی‌شان هم کاملا اسپرت است و با ذات این ماشین که انگار برای رالی ساخته شده هم‌خوانی دارد. کمربندهای قرمزش هم روی صندلی‌های تیره‌رنگ به چشم می‌زند. تکنولوژی‌های مختلفی مثل sat-nav و سیستم صوتی بلوتوث‌دار در این ماشین استفاده شده است. واقعا همه تکنولوژی‌ها کاربردی و به‌جا است و رنو برای ظاهرسازی و بی‌جهت لوکس جلوه دادن ماشین سیستمی ‌را به آن اضافه نکرده.

صفحه کیلومترشمارش هم اسپرت است و با اعداد گردشده فرد شماره‌گذاری شده که هوش از سر آدم می‌برد 70، 90، 110 و همین‌طور بیشتر! سیستم‌های الکترونیکی ویژه‌ای هم دارد که راننده را از سرعت‌های غیرمجاز درون شهر باز می‌دارد چون اگر به خود آدم باشد دلش می‌خواهد در این ماشین گاز را تخته کند. روی کنسول مرکزی ماشین یک صفحه لمسی 7 اینچی وجود دارد که همه چیز از جمله نمایشگر فول‌اچ‌دی ماشین را می‌شود به‌وسیله آن کنترل کرد. مجله موتور ریپورت به طراحی داخلی این ماشین از 5 ستاره 5/3 ستاره داده.

با اینکه ماشین اسپرت و جمع‌وجور و یک کوپه کم‌حجم است ولی فضای کافی برای حرکت و کارهای مختلف، قرار دادن نوشیدنی‌ها و وسایل در ماشین وجود دارد. فضای 344 لیتری در اختیار شما برای همه چیز کافی است. در کشورهایی که سرعت نامحدود است باید از این ماشین لذت برد. خیلی سریع است! به‌خصوص در دور موتورهای بالا و در جاده‌ها با گشتاور، نیرو و قدرت موتورش غوغا می‌کند. فاق لاستیکش هم کمک می‌کند همه قدرتی که زیر کاپوت تولید می‌شود را به حرکت روی آسفالت تبدیل کند.

Renault Megane RS

Renault Megane RS

عملکرد رنو در مسیر

این ماشین برای جاده فوق‌العاده است. چرا؟ اولا که هندلینگ بی‌نظیری دارد. پیچ‌ها را با سرعتی باورنکردنی می‌شود با آن رد کرد. دوم اینکه در جاده‌های کوهستانی و بیرون شهر که به خاطر ناهمواری‌ها نیاز به زیاد و کم کردن مداوم سرعت وجود دارد فوق‌العاده عمل می‌کند. به‌خصوص اینکه شتابش نه فقط در حرکت از سکون بلکه در سرعت‌های بالا هم مثال‌زدنی است. با 360 نیوتن‌متر گشتاوری که موتورش دارد و در دورهای بالا مثلا از سرعت 80 تا 140 کیلومتربرساعت در یک چشم به‌هم‌زدن می‌توانید سرعت را بالا ببرید و دوباره ماشین را آرام کنید. گیربکسش به این شتاب بالا کمک می‌کند. از حالت سکون اگر با آن گاز بدهید شتابش چشمتان را خیره می‌کند؛ فقط باید سرتان را روی بالش صندلی فشار بدهید! این قدرت موتور توانایی بالا در هدایت باعث شده که به فکر استفاده از این ماشین در رالی‌های کویر و شن‌زار بیفتند. سواری این ماشین از مجله موتور ریپورت 5/4 از 5 ستاره گرفته که فوق‌العاده است. خیلی‌ها که می‌خواهند در مسابقات رالی شرکت کنند می‌توانند برای ماه‌های آینده به فکر خرید یک رنو مگان RS275 باشند.

اما امنیت این ماشین از سواری‌اش هم بهتر است و پس از تست‌های آزمایشی موفق شده 5 ستاره کامل را بگیرد. کیسه‌های هوای مقابل و کنار سرنشینان و کیسه‌های هوای پشت و جلوی پوششی، تمام بدن سرنشینان را در خود می‌گیرند. ترمز ABS این ماشین از سیستم‌های الکترونیکی کمکی EBA، و سیستم توزیع نیروی ترمز، EBD برخوردار است. این ماشین هم‌چنین از سیستم ضدلغزش، ASR و سیستم الکترونیکی حفظ تعادل پیشرفته ESC برخوردار است. سیستم کروز هوشمند، دوربین‌های عقب، سیستم قفل در لمسی و کمربند مخصوص کودکان از دیگر خصوصیات دیگر این ماشین است.

وظایف رنو در قبال مشتریان

خدمات پس از فروشی که رنو برای این ماشین می‌دهد هم جالب است. 5 سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر. یعنی اگر بعد از 4 سال 300 هزار کیلومتر هم با این ماشین راه رفتید باز هم رنو موظف است مجانی ماشین شما را تعمیر کند. رنو در کشورهایی که این ماشین را به فروش برساند خدمات جاده‌ای 24 ساعته هم می‌دهد. یعنی هر جا و در هر جاده ای، هر وقت که مشکلی پیدا کردید به سرعت به دادتان می‌رسند. فقط کافی است که یک بار و پس از سرویس اولیه این ماشین بعد از 10 هزار کیلومتر، 300 دلار به رنو بپردازید تا همه این خدمات را بگیرید. فوق‌العاده نیست؟!

به طور خلاصه این ماشین یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری با 275 اسب قدرت دارد. مصرفش به طور ترکیبی بیشتر از 11 لیتر در هر 100 کیلومتر نیست. گیرباکسش دستی و 6 دنده است.

در اولین قدم قرار است رنو 100 نمونه از این ماشین را در کشور استرالیا به فروش برساند تا بعد ببینند چه می‌شود! این ماشین به نسبت قیمتش فوق‌العاده است و اگر بخواهید چنین اسپرت‌هایی بخرید باید بالای 100 یا گاهی 200 هزار دلار پول بدهید. مجله موتور ریپورت در مجموع به این ماشین 4 ستاره داده است که بیشتر از نمره قبولی برای چنین محصولی است.

برچسب‌ها : Renaultرنومگان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی