پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورزا هورایزن 5

آغاز لحظه شماری برای بازی فورزا هورایزن 5

بعد از چند ماه انتظار، سرانجام با معرفی رسمی بازی فورزا هورایزن 5 ، به شایعات پیرامون سری جدید فورزا هورایزن پاسخ داده شده و حالا علاقه مندان به بازی و اتومبیل می توانند برای لذت بردن از بهترین بازی اتومبیلرانی جهان لحظه شماری کنند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو فورزا را می […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

بعد از چند ماه انتظار، سرانجام با معرفی رسمی بازی فورزا هورایزن 5 ، به شایعات پیرامون سری جدید فورزا هورایزن پاسخ داده شده و حالا علاقه مندان به بازی و اتومبیل می توانند برای لذت بردن از بهترین بازی اتومبیلرانی جهان لحظه شماری کنند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

فورزا را می توان یکی از دقیق ترین بازی های اتومبیلرانی و شبیه سازهای رانندگی برشمرد. مایکروسافت سال هاست این بازی محبوب را در 2 نسخه هورایزن و موتور اسپرت به صورت انحصاری عرضه می کند و تنها دارندگان کنسول بازی ایکس باکس و پی سی های مجهز به سیستم عامل ویندوز می توانند از این بازی جذاب لذت ببرند.

ماسبقات اتومبیلرانی در فورزا موتور اسپرت تنها در پیست برگزار می شود و در این نسخه شما می توانید داخل معروف ترین پیست های اتومبیلرانی جهان رانندگی کنید. اما نسخه هورایزن به دلیل Open world بودن یا قابلیت رانندگی آزادانه در خیابان ها و جاده ها خارج از قالب مسابقه بسیار عامه پسندتر و محبوب تر بوده و مخاطبانش همواره برای نسخه جدید به اصطلاح سر و دست می شکنند!

فورزا هورایزن 5

سری قبلی فورزا هورایزن یعنی نسخه 4 در اواسط سال 1397 در دسترس قرار گرفت. روند بازی در این نسخه که با کاور مک لارن سنا معرفی شد، در انگلستان جریان داشت و نسبت به نسل قبلی یعنی هورایزن 3 تغییرات فراوانی را تجربه کرده بوده. فورزا هورایزن 4 انقدر دقیق و جذاب است که وقتی به بهبود آن در سری پنج فکر می کنیم متحیر می شویم!

فورزا هورایزن 5

داستان فورزا هورایزن 5 در مکزیک روایت می شود. البته قبلا شایعه شده بود ژاپن یا یک کشور آسیایی دیگر میزبان این نسخه از هورایزن خواهد بود. رانندگی در مکزیک بسیار جذاب است. همانطور که در تریلر و گیم پلی بازی نمایش داده شده، می توانید در مناطق بومی و خیابان های باریک مکزیک، کویرهایی با پوشش کاکتوس و صخره های جذاب، کوه های آتش فشانی و اتوبان های مختلف رانندگی کنید و از شرکت در انواع مسابقات لذت ببرید.

فورزا هورایزن 5

در فورزا هورایزن 5 اجازه شخصی سازی کامل مسابقات به کاربر داده می شود. شرایط آب و هوا هم قابل تغییر است و نکته جالبی که در تریلر به چشم می خورد، رانندگی در جاده های غبار آلود همزمان با طوفان شن است! مایکروسافت در هر نسخه از فورزا هورایزن تعداد زیادی اتومبیل جدید را به بازی اضافه می کند. مثلا در فورزا هورایزن 4 بیش از 400 اتومبیل متفاوت موجود بود تا برای تکمیل کردن گاراژتان هیچ محدودیتی نداشته باشید.

فورزا هورایزن 5

هنوز به صورت رسمی لیست خودروهای موجود در فورزا هورایزن 5 اعلام نشده است. اما آنچه از تریلر بازی پیداست، فورد برانکو، لندروور دیفندر جدید، پورشه تایکان، کونیک زگ جسکو، شورولت کوروت جدید و مرسدس بنز پراجک 1 از جمله خودروهای جدید این نسل از فورزا هورایزن هستند و به نظر می رسد مایکروسافت مرسدس بنز amg پراجکت وان را برای کاور این بازی انتخاب کند.

فورزا هورایزن 5

نسل پنجم فورزا هورایزن که آبان 1400 در دسترس قرار می گیرد بر روی کنسول های نسل 8 و 9 قابل اجرا است و به نظر می رسد این آخرین سری فورزاست که بر روی کنسول های نسل 8 قابل اجرا است. احتمالا نسخه بعدی فورزا موتور اسپرت (8) که متخصصان استودیو تن 10 د حالکار بر روی آن هستد، بر روی کنسول های نسل 8 قابل اجرا نخواهد بود. از همان ابتدای عرضه فورزا هورایزن 5 در 9 نوامبر 2021، این بازی روی سرویس گیم پس نیز در دسترس است.

نوشته: میلاد میرعابدینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی