پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فعالیت‌ها و پروژه‌های داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا تشریح شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان از فعالیت ها و ۲۰ پروژه داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا بازدید کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با همراهی علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان از فعالیت ها و ۲۰ پروژه داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با همراهی علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران استان اصفهان، صبح دوشنبه31 خرداد، از شرکت دانش‌بنیان ایسکرا اتوالکتریک ایران در شهرک صنعتی امیرکبیر شهر کاشان بازدید کرد.

در این بازدید، ستاری و آقا محمدی علاوه بر آشنایی با توانمندی ها و فعالیت های پیرامون داخلی سازی قطعات پیشرفته این واحد صنعتی، از رگولاتور مولتی و شفت دینام تولیدی ایسکرا که برای اولین بار در کشور بومی سازی شده است، رونمایی کرد. شرکت ایسکرا با داخلی سازی قطعات و ایجاد فرآیندهای جدید، با تولید سالانه ۵۰۰هزار ست دینام و استارت، ۷۵میلیون دلار کاهش ارزبری داشته است.

گفتنی است؛ شرکت قطعه سازی ایسکرا با بیش از 500 نفر نیروی انسانی در شهر کاشان، طراح و تولید کننده انواع دینام خودروهای سواری مختلف و نیز انواع استارت موتورهای احتراقی تا ظرفیت 2 لیتر است. 90 درصد از اجزای استارت و دینام داخلی سازی شده که این موضوع همراه با کسب بالاترین کیفیت ها در استانداردهای جهانی است. این شرکت با کسب مجوزهای لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان شرکت دانش بنیان را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب تنها شرکت در حوزه تولید استارت و دینام برای خودروهای داخلی شناخته شده است.
در کنار این دستاوردها، از جمله برنامه های آتی می توان به طراحی و ساخت انواع موتورهای DC، مجموعه های مونتاژی وابسته از قبیل شیشه بالابر، برف پاک کن و… و مشارکت در تولید قطعات خودروی برقی در آینده اشاره کرد. پروسه طراحی و داخلی سازی رگولاتور دینام نیزق برای اولین بار در کشور از دوماه پیش آغاز شده و به زودی به تولید می رسد.

تیم تحقیق و توسعه و طراحی فرایند ایسکرا متشکل از ۳۵ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه های معتبر کشور از مقطع کارشناسی ارشد تا دکترا هستند.
ایسکرا به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان استارت و دینام خطوط تولید خودروهای داخلی، در سال های فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه های متعددی از جمله استاندارد مدیریت کیفیت IATF16949:2016،ISO9001:2015  و… شده است. علاوه بر آن ایسکرا دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته مطابق تکنولوژی های نوین می باشد که دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی 17025ISO/IEC، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ملی ایران در آزمون های استارت و دینام خودرو و سختی سنجی فلزات و صلاحیت کالیبراسیون ابعادی و فشار است.
ایسکرا سابقه تولیدی ۲۷ ساله استارت و دینام داشته و از آن می توان به عنوان اولین صادر کننده این محصول به خارج از کشور نام برد.

شرکت دانش بنیان

انتهای پیام

چرا مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان حتی تا یک سال در گمرک خاک می خورد؟

تداوم نهضت ساخت داخل در خودروهای تجاری/ تولید تارا انقلابی در صنعت خودروی کشور است

سایپای نوین به دنبال بومی‌ سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است

مسیر توسعه صنعت خودرو با بومی‌سازی کوتاه می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی