پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو آسنا

آمیکو آسنا، جان سخت چهارفصل

آمیکو آسنا از شناخته شده ترین خودروهای رده تجاری سبک بازار ایران است. هر چند این خودرو در گروه تجاری های سبک دسته بندی می شود، اما واقعیت این است که آسنا در طول دوران حضور خود در بازار ایران، فراتر از یک تجاری سبک یا پیکاپ عمل کرده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ تیر ۱۴۰۰

آمیکو آسنا از شناخته شده ترین خودروهای رده تجاری سبک بازار ایران است. هر چند این خودرو در گروه تجاری های سبک دسته بندی می شود، اما واقعیت این است که آسنا در طول دوران حضور خود در بازار ایران، فراتر از یک تجاری سبک یا پیکاپ عمل کرده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

آمیکو آسنا از شناخته شده ترین خودروهای رده تجاری سبک بازار ایران است. هر چند این خودرو در گروه تجاری های سبک دسته بندی می شود، اما واقعیت این است که آسنا در طول دوران حضور خود در بازار ایران، فراتر از یک تجاری سبک یا پیکاپ عمل کرده است. زیرا آسنا توانسته محبوبیت خوبی بین آفرود سواران، طبیعت گردان، سازمان های خدماتی، نیروهای امدادی و بعضی از ارگان ها برای خود دست و پا کند.این پتانسیل را باید به حساب مهندسی محصول قوی این خودرو گذاشت، زیرا در انتخاب قطعات فنی آسنا سعی شده بهترین ها را گرد هم آورند.

روز گذشته فرصتی برای خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو فراهم شد تا بتوانند در مسیرهای آفرودی این خودرو را محک بزنند. آنچه در ادامه می خوانید تجربه بررسی آسنا و مقایسه آن با تجربه سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران است.

آسنا یک پکیج فنی مناسب را در اختیار شما می گذارد. این مهم را در همان ابتدای مسیر در می یابید. این خودرو اولین پیکاپ بازار ایران است که قفل دیفرانسیل اتوماتیک سانتری فیوژی را به صورت استاندارد به شما عرضه می کند. این مهم را کنار شاسی Flexible این خودرو بگذارید. چیزی که تقریبا بسیاری از رقبای آسنا از آن بی بهره هستند.

در طول مسیر حرکت عملکرد شاسی به خصوص در ناهمواری های نامنظم در عرض مسیر کاملا مشهود بود. به طوری که در چنین مسیری تقریبا همه رقبای آسنا گاهی یک چرخ آنها از زمین جدا می شود. اما درست در همین بخش از مسیر که اصطکاک چرخ با زمین از بین می رود، آسنا به دلیل پیچیدن شاسی و استفاده از قفل دیفرانسیل اتوماتیک، به راحتی از ناهمواری ها عبور می کند.

از دیگر قابلیت های آسنا باید به موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی آن اشاره کرد. موتوری که می توانید Base آن را در بعضی از محصولات دیگر در ایران پیدا کنید، اما تفاوت های موتور آسنا با نمونه های موجود در ایران، کالیبراسیون آن با استاندارهایی است که آمیکو آنها را مد نظر قرار داده است.

از جمله این استانداردها باید به سرسیلندر، رینگ های پیستون و قطعاتی دیگر در بخش روغن کاری و خنک کاری اشاره کرد، زیرا موتور آسنا با توجه به قابلیت کارکرد با سوخت CNG یک نمونه ویژه است. در نتیجه این موتور در بخش خنک کاری قابلیت های ویژه ای دارد و این قابلیت را می توانید از عدم افت راندمان موتور درک کنید. در روز آزمایش، دو خودروی مخصوص تست که کارکردی چند ده هزار کیلومتری داشتند، مدام در دورهای بالای موتور و البته با کولر روشن و با کیفیت مورد تست و بررسی قرار گرفتند.

قدرت موتور آسنا 143 اسب بخار است و گشتاور نیز به حدود 210 نیوتن مترمی رسد. این قدرت و گشتاور در ترکیب با ضرایب مناسب گیربکس در کمک سنگین و سبک، راننده را در عبور از مسیرهای مختلف یاری می کند. از دیگر قابلیت های آسنا باید به سیستم فرمان این خودرو اشاره کرد.

جالب است بدانید که در یک خودروی آفرودی اگر فرمان نرم ترین در نوع خودش باشد و هیچ اطلاعاتی از مسیر به راننده منتقل نکند، نمی توان آن را یک سیستم فرمان باکیفیت خواند. زیرا در مسیرهای آفرود راننده باید بداند شرایط سطح مسیر و تماس چرخ ها چگونه است. تکان های آسنا در مواجهه با ناهمواری های به هیچ وجه همچون دیگر پیکاپ های بازار ایران که مجهز به شاسی صُلب ( غیر پیچشی) هستند، اتفاق نمی افتد. در واقع حرکت آسنا در مسیرها به صورت گهواره ای انجام می شود و شاسی و سیستم تعلیق در ترکیب با هم کابینی با آرامش بیشتر پدید می آورند.

این موضوع به خصوص زمانی قابل لمس است که وقتی با سرعت از روی یک ناهمواری عبور می کنید، محور عقب خودرو به بالا پرتاب نمی شود و تعادل آسنا برای راننده قابل پیش بینی است. در نتیجه قدرت ریسک راننده با اطمینان از این موضوع افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

قفل دیفرانسیل چیست و چه کاربردی دارد؟

نگاهی به کم مصرف ترین پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران

پیکاپ آسنا ، پیشتاز رقیبان/ پیمایش 160 کیلومتر با کم‌تر از 10 هزار تومان!

تست آسنا در آمل/ دومین گردهمایی باشگاه مشتریان شرکت آمیکو

آسنا مهمان شهر باران/ برگزاری گردهمایی باشگاه مشتریان شرکت آمیکو در استان گیلان

قدرت نمایی فرزند جان سخت آمیکو / مروری ویدئویی بر آمیکو آسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی