پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چاه و سنگ

یک سنگ و چند عاقل | حکایت این روزهای صنعت خودرو

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که در این سالها به علت نبود برنامه ای جامع و عدم مدیریت درست این روزها تبدیل به عروسی هزار داماد شده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو یکی از بزرگترین مشکلات که در این سال ها گریبان صنایع کشور را محکم در دست گرفته، موضوع سو […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ تیر ۱۴۰۰

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که در این سالها به علت نبود برنامه ای جامع و عدم مدیریت درست این روزها تبدیل به عروسی هزار داماد شده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

یکی از بزرگترین مشکلات که در این سال ها گریبان صنایع کشور را محکم در دست گرفته، موضوع سو مدیریت و فقدان برنامه مشخص برای صنایع کشور است.

صنعت خودرو یکی از صنایعی است که در این سالها به علت نبود برنامه ای جامع و عدم مدیریت درست این روزها تبدیل به عروسی هزار داماد شده است.

خودروسازی که هربار به علت همین کمبودها با هر بادی لرزید و در این طوفان ها تنها مردم و فعالان این حوزه متحمل هزینه های سنگین شده اند.

لزوم تنظیم و اجرایی کردن یک برنامه تحت عنوان طرح ساماندهی صنعت خودرو بیش از پیش احساس می شود اما اینکه برای خروج از بحران قرار باشد تا ساختار شکنی بی سابقه ای در تاریخ صنعت خودروسازی دنیا رقم بخورد نیازمند وجود زیرساخت هایی محکم و استوار است.

علاوه بر این موضوع اگر قرار است تا با عرضه خودرو در بورس کالا شاهد شناور شدن قیمت ها باشیم چرا باید خودرو در بورس عرضه کنیم؟

عواملی که امروز بازار خودرو از آن ضربه می خورد انحصار، قیمت گذاری دستوری و تحریم است. ارائه راهکار برای کنترل و یا حتی حذف این موارد هم باید توسط فعالان صنعت خودرو ارائه شود.

افت عرضه خودرو در پی بروز مشکل در زنجیره تامین صنعت خودرو موجب شد تا شاهد افزایش سر سام آور قیمت ها باشیم از طرفی دیگر بکارگیری قیمت گذاری دستوری به سبب انحصار حاکم بر صنعت مزید بر علت شده تا آشفتگی دیگر از مرحله مهمان صنعت عبور کرده و حالا دیگر خود میزبان خودروسازی کشور شده است!

بهتر است بجای عرضه خودرو در بورس کالا و ترکیب کردن بازار سرمایه با دیگر بازارها اجازه دهیم هر کالا در بازار خودش و با شیوه درست عرضه شود.

انتهای پیام \

عرضه خودرو در بورس کالا همچنان میان زمین و آسمان!

زیان انباشته خودروسازان چقدر است؟

خودرو در بورس عرضه بشود یا نشود؟ | حلال مشکلات بازار این است؟

عرضه خودرو در بورس کالا کارشناسی نیست

خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

قیمت گذاری دستوری جز ایجاد رانت و فساد مزیت دیگری ندارد

شیوه قیمت گذاری شورای رقابت نتوانسته تعادل را در بازار ایجاد کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی