پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

واکنش معاون وزیر صمت نسبت به عرضه خودرو در بورس

معاون وزیر صمت گفت: شرایط عرضه خودرو در بورس فراهم نیست و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع با نمایندگان مجلس هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن صالحی نیا رئیس هیأت عامل ایدرو در مورد آخرین وضعیت طرح خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، اظهار کرد: طرحی که ایدرو به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۹ تیر ۱۴۰۰

معاون وزیر صمت گفت: شرایط عرضه خودرو در بورس فراهم نیست و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع با نمایندگان مجلس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن صالحی نیا رئیس هیأت عامل ایدرو در مورد آخرین وضعیت طرح خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، اظهار کرد: طرحی که ایدرو به نیابت از وزارت صمت به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پیشنهاد داد، فرصت طرح پیدا نکرد و همچنان در ستاد مانده است. ما در تلاش هستیم تا قبل از پایان دولت این طرح به نتیجه برسد. اگر طرح خودرویی ایدرو در ستاد به تصویب برسد به سران قوا ارسال می‌شود.

رئیس هیأت عامل ایدرو در پاسخ به این سوال که عمر دولت رو به پایان بوده، آیا با این تفاسیر می‌توان گفت که طرح ایدرو منتفی شده است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت منتفی شده چراکه این طرح در دستور کار ستاد است. ارکان دولت تا آخرین روزی که مسئولیت دارند کار می‌کنند تا تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

صالحی نیا گفت: اما به هر شکل مجلس نیز طرح دیگری دارد که چند روز پیش این طرح به صحن رفت و پس از بررسی به کمیسیون صنایع و معادن عودت داده و مقرر شد با برگزاری جلساتی با حضور ما و خودروسازان، به نظرات مشترکی برسیم؛ ما نیز سعی داریم که چارچوبمان را حفظ کنیم تا طرحی که مجلس می‌دهد پاسخگوی نیاز و انتظارات خودروسازان و مصرف کنندگان باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از زیان خودروسازان، به حداقل رسیدن حاشیه سود قیمت‌ها، افزایش تولید و تنوع محصولات و به تعادل رساندن شرایط برای خرید خودرو از جمله محورهای مدنظر ماست.

شرایط عرضه خودرو در بورس فراهم نیست

صالحی نیا در مورد عرضه خودرو در بورس، گفت: شرایط باید فراهم باشد از دیدگاه ما در حال حاضر شرایط لازم برای عرضه خودرو در بورس فراهم نیست. برای طرحی که نمایندگان مجلس تدوین کرده اند اگر بتواند شرایط لازم هم مهیا شود خوب است اما هنوز این شرایط ایجاد نشده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی که در حوزه‌هایی مثل پتروشیمی و مواد اولیه فولادی به بورس می آیند، ساختار مشخصی دارند و بر اساس آن ساختار و تعاریقی که انجام شده در کارگزاری مربوطه ثبت نام می‌کنند. در این حوزه‌ها با وجود اینکه فرایند عرضه در بورس مشخص است اما باز هم محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: ما می‌گوئیم هنوز وضعیت برای اینکه متقاضیان واقعی خودرو بتوانند در بورس بیایند و شرایط خرید پیدا کنند، مهیا نشده است.

صالحی نیا گفت: لازم است از نمایندگان بورس کالا در جلسات مجلس دعوت و از آنها درخواست شود که شرایط را مهیا کنند. هر چند با شرایط فعلی ما نمی‌خواهیم با یک شرایطی وارد شویم که با مشکلات بیشتری مواجه شویم.

وی افزود: نظر نمایندگان در کمیسیون صنایع مختلف است؛ برخی از آنها موافق نظرات ما و برخی دیگر مخالف هستند. تا آنجایی که خبر دارم یا تا اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده کمیسیون جلسه دیگری برگزار خواهد کرد و به نظر می‌رسد در همین جلسات طرح نهایی شود.

انتهای پیام \ منبع: مهر

یک سنگ و چند عاقل | حکایت این روزهای صنعت خودرو

عرضه خودرو در بورس کالا همچنان میان زمین و آسمان!

زیان انباشته خودروسازان چقدر است؟

خودرو در بورس عرضه بشود یا نشود؟ | حلال مشکلات بازار این است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی