پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان بازرسی

پیگیری گزارش ارائه شده انجمن همگن قطعه سازی کشور به رئیس قوه قضاییه

در جلسه سازمان بازرسی کل کشور و انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، گزارش ارائه شده انجمن در دیدار فروردین ماه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی بررسی و برای اجرا و پیگیری مفاد آن هم اندیشی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در این جلسه که با حضور نمایندگان انجمن قطعه […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۰

در جلسه سازمان بازرسی کل کشور و انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور، گزارش ارائه شده انجمن در دیدار فروردین ماه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی بررسی و برای اجرا و پیگیری مفاد آن هم اندیشی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این جلسه که با حضور نمایندگان انجمن قطعه سازان کشوری و محمدرضا اتفاق کهنمویی، رئیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور و همکاران ایشان در سازمان بازرسی برگزار شد، گزارشی که دبیر انجمن صنایع همگن کشوری به عنوان نماینده صنعتگران خودرو و قطعه سازی کشور در جلسه فعالان صنایع کشور با رئیس قوه قضائیه شرکت کرده بود، مورد بررسی دقیق تر قرار گرفت.

در گزارش ارائه شده فروردین ماه در جلسه با رئیس قوه قضائیه، قیمت گذاری دستوری خودرو و قطعات آن به عنوان اصلی ترین و بزرگترین مانع و مشکل صنعت خودرو کشور عنوان و مهمترین موانع موجود در مسیر تولید خودرو و قطعات کشور در دو بخش “چالش های کلی تولید در کشور” و “موانع موجود در صنعت قطعه سازی خودرو” با رئیس دستگاه قضا مطرح شده بود.

همچنین در آن جلسه اعلام شد که علاوه بر قیمت گذاری دستوری خودرو و قطعات آن، ۵ مانع مهم دیگر در مسیر صنعت خودرو کشور وجود دارد که شامل بحران نقدینگی به دلیل مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، دشواری تامین مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته داخلی و خارجی، واردات قطعاتی که ساخت داخل دارند، تامین ارز مورد نیاز و مشکلات گمرکی و در نهایت، تخریب جایگاه صنعت خودرو در نظر مردم و مسئولین است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی گزارش و نامه ارائه شده انجمن قطعه سازان کشوری را برای بررسی بیشتر و پیگیری اجرایی به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع داده و جلسه اخیر نمایندگان انجمن و مدیران ارشد این سازمان نیز برهمین اساس تشکیل شد.

در این جلسه علاوه بر موضوعات قبلی، مشکلات قراردادهای فی مابین خودروسازان و قطعه سازان و عدم عمل خودروسازان به تعهدات خود و تعویق در پرداخت ها نیز به موضوعات قبلی اضافه شد.

رئیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه با بیان اینکه تلاش های این سازمان برای تحقق شعار پشتیبانی و مانع زدائی از تولید در چهار محور قوانین، مقررات، ساختار و فرآیندهای مخل تولید دنبال می شود، افزود: قوه قضائیه در ادامه رویکرد اخیر خود عزم جدی در حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری مولد دارد و مقابله با فساد و اصلاح ریشه ای مشکلات را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدرضا اتفاق کهنمویی ادامه داد: یکی از مسیرهایی که قوه قضائیه دنبال کرده، تلاش برای رفع مشکلات بنگاه های تعطیل شده یا در خطر تعطیلی و خروج آنها از شرایط بحرانی است. اما قصد داریم سازوکاری را تعریف و اجرا کنیم که براساس مشکلات و موانع تولید به صورت ریشه ای حل شود تا شاهد بحران در صنعت و تولید نباشیم.

اتفاق کهنموئی در ادامه بر افزایش نقش آفرینی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: این سازمان ها و تشکل ها می توانند به عنوان بازوی حاکمیت، نقش پررنگ تری ایفا کرده و با صراحت، قاطعیت و جدیت لازم در امور غیرحاکمتی مطالبه گری کنند.

وی در پاسخ به خواسته نمایندگان انجمن قطعه سازان کشوری مبنی بر جایگزینی اصلاح ساختاری و مانع زدائی به جای برخوردهای امنیتی و قهری با صنعتگران، ضمن تائید و تاکید بر این رویکرد، افزود: قطعاً تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه گذارانی که نگاه و رویکرد تامین منافع ملی دارند باید احساس امنیت کنند.

کهنموئی افزود: همه تولیدکنندگان و صنعتگران سخت کوش و تلاشگر که عملکردی صحیح و سالم دارند مورد حمایت همه جانبه قانونی قوه قضائیه هستند.

در پایان این جلسه بر صیانت از مالکیت معنوی و دارائی های فکری قطعه سازان کشور نیز تاکید و مقرر شد در داوری دعاوی و اختلافات بین قطعه سازان و خودروسازان که بیشتر پیرامون تعهدات خودروسازان به وجود می آید، نظر انجمن قطعه سازان کشوری نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

نیاز به سرمایه گذاری برای صادرات گرا شدن قطعه سازان / تمرکز ایدرو روی خوشه سازی در زنجیره تامین

ستاری فردا برای بازدید از پیشرفت های شرکت قطعه سازی دانش بنیان ایسکرا به کاشان سفر می کند

خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست

چرا مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان حتی تا یک سال در گمرک خاک می خورد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی