پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو تنها تولید کننده پیکاپ دوگانه سوز در ایران

پیکاپ دوگانه سوز آمیکو آسنا علاوه بر سوخت بنزین می تواند از سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز استفاده کند. قیمت بالای بنزین، یک خرج اضافه به هزینه های بالای آفرود و طبیعت گردی اضافه می کند. اما دوگانه سوز بودن آسنا خیال آفرود سوارها را از این نظر راحت کرده تا علاوه بر لذت […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۶ تیر ۱۴۰۰

پیکاپ دوگانه سوز آمیکو آسنا علاوه بر سوخت بنزین می تواند از سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز استفاده کند. قیمت بالای بنزین، یک خرج اضافه به هزینه های بالای آفرود و طبیعت گردی اضافه می کند. اما دوگانه سوز بودن آسنا خیال آفرود سوارها را از این نظر راحت کرده تا علاوه بر لذت بردن از رانندگی در مسیرهای خارج جاده ای، در مصرف سوخت خودروشان نیز صرفه جویی شود.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

پیشرانه نصب شده بر روی آمیکو آسنا ، موتور 4G69 میتسوبیشی با قدرت 143 اسب بخار و 200 نیوتن متر گشتاور است که سال‌هاست در خودروهای شاسی‌بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد و به واسطه گشتاور قابل قبولش شهرت بسیاری دارد. جالب است بدانید به دلیل طراحی این موتور به‌صورت پایه گاز سوز، در زمان استفاده از سوخت گاز، تقریبا تفاوت محسوسی در کشش و عملکرد خودرو مشاهده نمی‌شود.

آمیکو آسنا

طراحی موتور خودرو بر پایه دوگانه سوز بودن اهمیت بالایی دارد. زیرا خودروهای دوگانه سوز به دلیل خواص متفاوت شیمیایی و حرارتی گاز طبیعی، از طراحی متفاوتی در قطعات داخلی موتور چون سیت سوپاپ، گاید سوپاپ، زوایای نشست سوپاپ، محفظه احتراق و حتی آلیاژ قطعات برخودارند. از این رو آمیکو در مرحله مهندسی محصول، موتوری را انتخاب و سفارش داده است که با رعایت اصول مهندسی راندمان مناسبی داشته باشد.

مخزن CNG استفاده شده در پیکاپ آسنا 90 کیلوگرم وزن داشته و از این نظر در رانندگی در مسیرهای صاف و جاده ای، بار اضافه ای به خودرو تحمیل نمی کند. به لطف استفاده این خودرو از سوخت CNG در کنار بنزین، راننده این خودرو می تواند به راحتی مصرف سوخت را مدیریت کند. آسنا با کپسول گاز پر می تواند مسافت 200 کیلومتری را طی کند.

باک بنزین آمیکو آسنا از پلاستیک فشرده 7 لایه ساخته شده و در بخش زیرین توسط یک لایه فایبرگلاس مقاوم محافظت می شود. مخزن بنزین آسنا 70 لیتر ظرفیت داشته و مصرف سوخت بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

علاوه بر مخزن بنزین ذکر شده، آمیکو آسنا از یک مخزن CNG نیز بهره می برد. این مخزن از کامپوزیت نسل دوم ساخته شده و استحکام بالایی دارد. حجم داخلی مخزن CNG در آسنا 90 لیتر است و می تواند بیش از 15 کیلوگرم گاز CNG را در خود جای دهد.

در نتیجه می توان گفت، بهره مندی آمیکو آسنا از سیستم دوگانه سوز می تواند به میزان قابل توجهی در هزینه های آفرود صرفه جویی ایجاد کند و در کنار قابلیت های حرکتی بالا و موتور پر بازده، اندازه یک سدان جمع و جور شهری سوخت مصرف کند!

آسنا آمیکو

استفاده از سوخت گاز طبیعی در خودروهای ایرانی، سابقه چندین ساله دارد. اما خودروهای تجاری سبک تقریبا کم‌ترین بهره را از گاز طبیعی در ایران داشتند.

روند داخلی سازی قطعات سیستم های دوگانه سوز در داخل کشور است. مسیری که دستاوردهایی بیش از تصور خواهد داشت. آمیکو به عنوان سازنده محصولی (پیکاپ آسنا) که در عین دوگانه سوز بودن استانداردهای 85 گانه را از TUV آلمان دریافت کرده است، باعث ایجاد بستری نو در صنعت کشور شده است.

آمیکو آسنا، جان سخت چهارفصل

رونمایی از 2 محصول جدید آمیکو

قفل دیفرانسیل چیست و چه کاربردی دارد؟

عمق داخلی سازی آسنا به 27.8 درصد رسید

پیکاپ آسنا ، پیشتاز رقیبان/ پیمایش 160 کیلومتر با کم‌تر از 10 هزار تومان!

یک تیر و 2 نشان با آسنا / تست و بررسی پیکاپ آمیکو در پارک ملی خجیر

قدرت نمایی فرزند جان سخت آمیکو / مروری ویدئویی بر آمیکو آسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی