پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مطالبات قطعه سازان کوچک در اولویت پرداخت خودروسازان

شورای عالی استان های انجمن های تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در نشست مشترک با مدیران زنجیره تامین دو خودروساز بزرگ کشور ضمن مذاکره و تبادل نظر پیرامون موضوعات روز صنایع خودرو و قطعه سازی، مهمترین موضوعات و دغدغه های جاری در این حوزه را بررسی کردند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۴ تیر ۱۴۰۰

شورای عالی استان های انجمن های تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در نشست مشترک با مدیران زنجیره تامین دو خودروساز بزرگ کشور ضمن مذاکره و تبادل نظر پیرامون موضوعات روز صنایع خودرو و قطعه سازی، مهمترین موضوعات و دغدغه های جاری در این حوزه را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این نشست هم اندیشی که عصر روز چهارشنبه ۲۳تیرماه برگزار شد، مدیران ارشد شرکت های ساپکو، سازه گستر و مگاموتور با هیات مدیره انجمن های استانی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور دیدار کردند.

بررسی و هم اندیشی برای رفع مشکلات قطعه سازان کشور از جمله مهم ترین محورهای این نشست بود که بیشتر به تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان اختصاص داشت.
طبق موضوعات مطرح شده در این نشست، قیمت گذاری دستوری محصولات و عدم تجاری سازی ده ها هزار خودرو ناقص تولیدی خودروسازان منجر به بحران نقدینگی در این شرکت ها شده و انباشت قابل توجه و بحران آفرین مطالبات معوق قطعه سازان را به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، قطعه سازان کشور و مدیران شرکت های تامین خودروسازان پس از بحث و تبادل نظر تصمیم گرفتند که تا زمان رفع بنیادین مشکلات و معضلات موجود، پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط دو خودروساز بزرگ کشور هدفمند و ساماندهی شود.
در همین راستا مقرر شد مطالبات قطعه سازان کوچک که تعداد زیادی از بنگاه های تولیدی کوچک را تشکیل می دهند اما سهمی کمتر از بدهی خودروسازان را شامل می شوند در اولویت پرداخت قرار گیرد و ایران خودرو و سایپا در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به پرداخت میزان قابل توجهی از این مطالبات اقدام کنند.

همچنین پیشنهاد پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان بزرگ کشور از طریق خرید دین، تامین اعتبار (LC) داخلی و … به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید تا پس از تائید مدیران ارشد خودروسازان به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی