پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تحول در انتظار رفع تحریم ها برای بازگشت به صنعت خودرو

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران با لغو تحریم ها، صادرات خودرو به راحتی انجام و تحول اساسی بر قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده، ایجاد می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت دبیر انجمن خودروسازان ایران بخش با اشاره به احتمال لغو تحریم ها گفت: با توجه به وابسته […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰

به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران با لغو تحریم ها، صادرات خودرو به راحتی انجام و تحول اساسی بر قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده، ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت دبیر انجمن خودروسازان ایران بخش با اشاره به احتمال لغو تحریم ها گفت: با توجه به وابسته بودن کشور در تامین برخی قطعات خودرو، همانند بوردهای الکترونیکی، لغو تحریم ها تاثیر مثبت و قابل توجهی بر خرید قطعات مورد نیاز خودرو و کوتاه کردن دست دلالان خواهد داشت.

وی به موضوع صادرات خودرو و رفع تحریم در بخش نقل و انتقال پول اشاره کرد و افزود: با لغو تحریم ها، صادرات خودرو به راحتی انجام و تحول اساسی بر قراردادهایی که با شرکت های خارجی منعقد شده، ایجاد می شود.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم ها، قراردادهای مربوط به صنعت خودرو فعال، خودروهای مشترک تولید، کسب رضایت مشتریان و همچنین زیان های ناشی از آن جبران خواهد شد.

نعمت بخش با اشاره به این موضوع که سهام خودروها در بخش قیمت گذاری داخلی با مشکلات و موانع بسیاری مواجه است، بیان کرد: متاسفانه موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان های شدید در این صنعت و سهام آن شده به طوریکه زیان های انباشته دو خودرو ساز ایران خودرو و سایپا بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه رفع موانع فوق نیازمند شهامت در مسوولان کشور است، گفت: با توجه به استراتژیک بودن صنعت خودور سازی، طی 10 تا 12 سال گذشته ریالی سود به سهامداران خودرو پرداخت نشده و این درحالی است که در صنعت سیمان و یا دیگر صنایع این موضوع کاملاً برعکس است.

نعمت بخش اظهار امیدواری کرد: دولت جدید و انتخاب کابینه شاید بتواند تا حدودی مشکلات مربوط به سهام خودروها و رفع قیمت گذاری دستوری را مرتفع کند.

وی تاثیر لغو تحریم ها بر صنعت خودرو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: موضوع لغو تحریم ضمن ارتقای صنعت خودرو موجب ارتقای شرکت ها، سودآوری، سرمایه گذاری مشترک و لغو قیمت گذاری دستوری خواهد شد.

دبیر انجمن خودرو سازان ایران با بیان اینکه تحریم ها فشارهای سنگینی را بر صنایع مختلف چون صنعت کشتیرانی و دیگر صنایع کشور وارد کرده است، گفت: چنانچه لغو تحریم ها اجرایی شود، هزینه ها کاهش و مصرف کنندگان سود و منفعت بسیاری خواهند برد.

انتهای پیام | منبع: سنا

حمایت دولتی ها همچنان در بوروکراسی است | قطعی برق، چالش تازه صنعت خودرو

بحران کمبود تراشه به ساحل صنعت خودرو چین رسید!

عاقبت صنعت برق در انتظار صنعت خودرو!

واردات چه خودروهایی به کشور مجاز است؟

درد صنعت خودرو دخالت دولت در این صنعت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی