پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو سایپا

تعهدات جاری و آتی سايپا به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو كاهش يافته است

معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا گفت: ميزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحويل خودروهاي مشتريان به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه كاهش يافته كه همه اين خودروها در زمان مقرر و سررسید تحويل خريداران خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسين كاظمي با بيان اين‌كه در انتهاي سال ۹۷، گروه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۴۰۰

معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا گفت: ميزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحويل خودروهاي مشتريان به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه كاهش يافته كه همه اين خودروها در زمان مقرر و سررسید تحويل خريداران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسين كاظمي با بيان اين‌كه در انتهاي سال ۹۷، گروه سايپا بيش از ۵۲۰ هزار دستگاه تعهد داشت، افزود: كاهش حجم وسيعي از تعهدات جاری و آتی و رساندن آن به ۱۷۰ هزار دستگاه، باتوجه به مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و در نتیجه دشواري‌هاي توليد صورت گرفته است.

کاظمی افزود: این میزان تعهد معا‌دل فقط ۴ ماه تولید گروه سایپا است که در صنعت خودرو بی سابقه بوده و نشان از تحول ویژه در حوزه فروش سایپا است، چرا که پیش از این و در مقاطعی خودروسازان تولیدات بیش از یکسال تولیدات خود را پیش فروش می‌کردند.

وي تاکيد كرد: باتوجه به برنامه گروه سايپا براي ايجاد كمترين ميزان تعهد تا زمان پاسخ‌گويي به تعهدات قبلي، بلافاصله پس از تكميل خودروهاي توليدي، فرايند تحويل به مشتريان صورت مي‌گيرد.

وي آمارها و اعدادي كه در برخي از رسانه‌ها به اشتباه به‌عنوان تعهدات سايپا اعلام مي‌شود را تکذیب کرده و اعداد را مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته دانست و با توجه به افزایش ۱۵ درصدی تولید و و ۲۵ درصدی تحویل خودرو در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته در شرکت سایپا افزود: تعداد تعهدات جاری و آتی ۱۷۰ هزار دستگاه است که سررسید نشده و خودروهاي معوق و سررسید شده سایپا نیز به حدود شش ‌هزار دستگاه رسيده است.

معاون بازاريابي و فروش سايپا تصريح كرد: ۱۷۰ هزار تعهد فعلي سايپا عمدتاً متعلق به طرح‌هاي فروش اخير است كه خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و محدود كردن تعداد ثبت‌نامي‌ها، در روند كاهشي قرار دارد.

كاظمي ادامه داد: مطابق برنامه مديريت ارشد گروه سايپا، در چهارماهه نخست امسال با تسریع در تولید و تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، پاسخ‌‎گوي مشتريان اين گروه باشيم.

وي در پايان گفت: باتوجه به برنامه‌هاي توليدي فعلي كه در سايپا جريان دارد، پيش‌بيني مي‌كنيم با كمترين ميزان تأخير بتوانيم تعهدات خود را پاسخ داده و رضايت مشتريان را فراهم كنيم.

انتهای پیام

افزایش تولید با وجود توقف تولید پراید، نماد تحول در سایپا

قیمت گذاری دستوری خودرو نه به نفع تولیدکننده است، نه مصرف کننده

آریا و شاهین سایپا با گیربکس اتوماتیک پاییز و زمستان تولید خواهند شد

دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو نقش دارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی