پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو کم است | با این شرایط نمی توان انتظار پلت فرم مناسب و جدید داشت

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی‌ کم است، نمی‌توان انتظار داشت پلت‌فرم‌های مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی‌ کم است، نمی‌توان انتظار داشت پلت‌فرم‌های مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید به موضوع تحقیق و توسعه توجه ویژه داشته باشند، گفت: هرچند خودروسازی‌ها در سال‌های اخیر اقداماتی برای ارتقای تحقیق و توسعه انجام داده‌اند اما این شرکت‌ها باید برای جبران عقب ماندگی‌های قبلی تلاش بیشتری کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران خودروسازی‌ها باید بودجه مناسبی برای بخش R&D در نظر گیرند، افزود: در شرایطی که بودجه مربوط به تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی‌ کم است، نمی‌توان انتظار داشت پلت‌فرم‌های مناسب و خودروهای به روز و پیشرفته تولید شود.

وی با بیان اینکه هرچند اکنون در داخل کشور طراحان متخصص بسیاری حضور دارند اما به آنها اجازه اظهارنظر در صنعت خودروسازی داده نمی‌شود، بیان کرد: متاسفانه به توانمندی‌های داخلی بی توجهی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی دنیا هر سه سال یکبار آپدیت می‌شود، ادامه داد: هرچند در شرایط کنونی این صنعت تحریم است اما خودروسازان می‌توانند براساس توان داخلی زمینه به روزرسانی خودروها را فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بخشی از وضعیت کنونی صنعت خودرو را ناشی از ضعف مدیریت دانست و تصریح کرد: از بودجه‌های مربوط به R&D می‌کاهند و به سایر بخش‌ها اختصاص می‌دهند در حالیکه با نگاه ویژه به این بخش می‌توان بسیاری از مشکلات صنعت خودرو مانند کیفیت را رفع کرد.

انتهای پیام \ منبع: خانه ملت

دلالان و سودجویان در افزایش قیمت خودرو نقش دارند

آیا بازار خودرو جای سرمایه گذاری است؟

مطالبات قطعه سازان کوچک در اولویت پرداخت خودروسازان

محصولات ایران خودرو قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی