پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی ارزان قیمت

با بودجه 400 تا 500 میلیون تومانی، خرید کدام خودروهای وارداتی ممکن است؟ (قسمت اول)

خودروهای ارزان تر از 50 میلیون/ با این بودجه موتورسیکلت بخریم یا ماشین؟! در این پرونده سراغ خودروهای وارداتی رایج در بازار خودرو کشور رفتیم که در رنج قیمت 400 تا 500 میلیون تومان جای می گیرند. این در حالی است که با این بودجه می توانید سراغ نسخه صفر کیلومتر خودروهای پرطرفدار داخلی مثل […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

خودروهای ارزان تر از 50 میلیون/ با این بودجه موتورسیکلت بخریم یا ماشین؟!


در این پرونده سراغ خودروهای وارداتی رایج در بازار خودرو کشور رفتیم که در رنج قیمت 400 تا 500 میلیون تومان جای می گیرند. این در حالی است که با این بودجه می توانید سراغ نسخه صفر کیلومتر خودروهای پرطرفدار داخلی مثل رنو ساندرو، پژو 207 اتوماتیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک و … بروید.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی

حتما برایتان پیش آمده که با بودجه ای قصد خرید یک خودروی صفر کیلومتر را داشته باشید، اما به این مساله هم فکر کنید که با همین بودجه چه خودروهای دست دومی را می توانید انتخاب کنید که قابلیت های بهتری از خودروی صفر کیلومتر مورد نظرتان دارند. در چند سال اخیر بازار خودرو ایران با محدودیت ها و فراز و نشیب های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. از ممنوعیت واردات خودرو گرفته تا توقف تولید خودروهای پسابرجامی و سخت شدن ادامه تولید بعضی خودروهای داخلی. البته اخیرا 2 خودروساز بزرگ کشور سعی کرده اند از این تحریم ها فرصت بسازند و 2 خودروی جدید را روانه بازار کرده اند.

پژو 207 پانوراما

اما اگر فارغ از دید خودروسازی و شرکتی که مسلما ثبت نام خودرو با شرایط متنوع را نیز شامل می شود، با دید بازاری به خرید خودرو نگاه کنیم، باید بگوییم مطلوب ترین و پرتقاضاترین گزینه های صفر کیلومتر داخلی در بازار خودرو، خودروهایی از جمله رنو ساندرو اتوماتیک (مدل 1399)، پژو 207 اتوماتیک پانوراما (مدل 1400)، پژو پارس اتوماتیک (مدل 1399) و دنا پلاس توربو اتوماتیک (مدل 1400) هستند که در بازار آزاد محدوده قیمتی 400 تا 500 میلیون تومانی را تشکیل می دهند و به نوعی مرزی میان خودرو ارزان تر با فراوانی بیشتر مثل کوییک، تیبا، ساینا و … با خودروهای گران قیمت تر با تولید محدود که اغلب چینی هستند به شمار می روند. محدوده قیمتی که وسوسه انگیز بوده و آلترناتیوهای زیادی برای خودروهای صفر کیلومتر در آن وجود دارد.

نمایشگاه فروش خودرو

در پرونده می خواهیم ببینیم با بودجه 400 تا 500 میلیون تومانی، کدام خودروهای وارداتی قابل خریداری هستند؟ تاکید می کنم، فقط خودروهای وارداتی. اگر می خواستیم سراغ خودروهای داخلی قدیمی که سرشان به تنشان می ارزد، می توانستیم به مزدا3 ، نیسان ماکسیما، رنو مگان ، سوزوکی ویتارا و … نیز اشاره کنیم. اما برای اینکه جای هیچ حرفی باقی نماند، تنها خودروهای وارداتی که می توان با بودجه لازم برای یک ساندرو یا 207 صفر کیلومتر آن ها را خریداری کرد را معرفی کنیم. آن هم نه هر خودرو وارداتی! در اینجا تنها خودروهایی را معرفی می کنیم که در تعداد قابل توجهی به کشور وارد شده اند و عامه مردم شناخت نسبی از آن ها دارند. به همین دلیل بازار خرید و فروششان ناشناخته نیست و لوازم جانبی و قطعات یدکیشان فراوانی مناسبی دارد.

بازار خودرو

همچنین گزینه هایی که در این پرونده پیش روی شما قرار دارند، مدل بالاترین این خودروها هستند که می توانید با این بودجه اقدام به خریدشان کنید. به طور مثال اگر یک هیوندای i20 مدل 2015 یا یک تویوتا کمری مدل 2007 را به شما معرفی کرده ایم، یعنی با این بودجه می توانید مدل های قدیمی تر و نسل های قبلی آن ها را نیز انتخاب کنید. اما به پیشنهادهای ما اعتماد کنید. چرا که خرید خودروی وارداتی با بودجه کمتر از 400 میلیون تومان شاید ممکن باشد، اما قطعا درصد ریسک منفی در چنین معامله ای از 50 درصد است.

محصولات هیوندای

پس معرفی خودروهای پیش رو جنبه کاربردی دارد، نه نمایشی! نمی خواهیم با اسم ها بازی کنیم و بگوییم با بودجه لازم برای خرید رنو ساندرو می توانید فلان خودرو خاص را بخرید. این ها خودروهایی هستند که آنچنان غیر منطقی به نظر نمی رسند و خریدار می توان در 2 راهی میان آن ها و خودروهای داخلی، با دید کاملا کاربردی به این خودروها نگاه کند. به علاوه اینکه در بخش قیمت گیری این تحقیق سراغ خودروهای دور رنگ، دارای تصادف شدید یا کارکرد خیلی بالا (بالای 300 هزار کیلومتر) نرفته ایم تا نتیجه قابل استناد باشد.

سوییچ خودرو

از آنجا که خودروهای تولید داخل همیشه میان عامه مردم مرسوم تر و رایج تر از خودروهای وارداتی بوده اند و بسیاری از خریداران دید تخصصی نسبت به خودرویی که انتخاب می کنند ندارند، این پرونده می تواند راهنمایی باشد برای شناخت خودروهایی که شاید تا پیش از این فکر نمی کردید بتوانید با این بودجه به خرید آن ها فکر کنید. متاسفانه بازار خودرو کشور از تنوع لازم برخوردار نبوده و به همین دلیل آن رقابتی که باید در آن برقرار نیست. با این کار سعی کرده ایم تنوعی نسبی میان گزینه های خریداران خودرو با بودجه 400 تا 500 میلیون تومان ایجاد کنیم.


*در این لیست سعی کردیم خودروهایی با کلاس های بدنه متنوع از شاسی بلند گرفته تا کوپه را جای دهیم. اما با توجه به زیاد بودن تعداد این خودروها و طولانی شدن این مطلب، تصمیم گرفتیم برای اینکه این مقاله خارج از حوصله نباشد، آن را به 2 قسمت تقسیم کنیم. اسامی این خودروها در لیست زیر قابل مشاهده است. ما در قسمت اول این مقاله، خودروهای با مدل 2010 به بالا را معرفی می کنیم و قسمت دوم را به خودروهای مدل 2010 به پایین اختصاص می دهیم.

میتسوبیشی میراژ مدل 2018

رنو فلوئنس مدل 2017

رنو سیمبل مدل 2016-2017

کیا پیکانتو مدل 2016

رنو داستر مدل 2015

هیوندای i20 مدل 2015

MG6 GT فیس لیفت مدل 2015

هیوندای اکسنت مدل 2014

میتسوبیشی لنسر مدل 2014

کیا سراتو مدل 2010-2012

هیوندای i30 مدل 2010-2012

کیا اپتیما مدل 2009-2010

نیسان قشقایی مدل 2009

تویوتا کرولا مدل 2008-2009

کیا اسپرتیج مدل 2008

هیوندای سوناتا مدل 2007-2008

هیوندای کوپه مدل 2007-2008

هیوندای آزرا مدل 2007-2008

هیوندای توسان مدل 2007-2008

تویوتا کمری مدل 2007

مرسدس بنز C کلاس مدل 2005-2006

ب ام و سری 3 مدل 2005


میتسوبیشی میراژ مدل 2018

میتسوبیشی میراژ 2018 (1)

اگر برای رفت و آمدهای روزمره در شهری شلوغ، به دنبال هاچ بک های کوچکی هستید که طراحی مدرنی هم داشته باشد، میراژ می تواند گزینه جذاب و متفاوتی نسبت به هاچ بک های رایج بازار باشد. در دوره ای که آرین موتور به عنوان نمایندگی رسمی میتسوبیشی حضور پررنگی در ایران داشت، میراژ از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار می رفت. خریداران میراژ می‌توانند در مدل 2017 پکیجی از تغییرات مختلف در طراحی بدنه، طراحی کابین، فهرست تجهیزات و تغییرات جزیی در بخش فنی را داشته باشند.

یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ در کاپوت جمع‌وجور میراژ جا خوش کرده. قدرت این پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی با تغییراتی جزیی نظیر رول‌راکرهای جدید، از ۷۴ اسب‌بخار به ۷۸ اسب در 6 هزار دوربردقیقه رسیده است. گشتاور اما ثابت مانده و همان ۱۰۰ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ است.

میتسوبیشی میراژ 2018 (3)

پیشرانه کوچک میراژ با یک گیرباکس CVT جفت می‌شود. با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید میتسوبیشی میراژ در حد صفر بخرید و ریسک خرید خودروی کارکرده یا تصادفی را نداشته باشید. همچنین میراژ همچون هر خودروی ژاپنی، دوام و کیفیت بالایی داشته و خرج آنچنانی روی دستتان نمی گذارد.


رنو فلوئنس مدل 2017

این نسخه از رنو فلوئنس در 2 مدل اتوماتیک و دنده ای وارد بازار ایران شده است. فلوئنس اتوماتیک مدل بالا قیمتی فراتر از 600 میلیون تومان دارد و این قیمت در مدل E4 فول آپشن که فراوانی بیشتری در بازار ایران دارد بالاتر هم می رود. اما با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توان رنو فلوئنس دنده ای مدل 2016 و 2017 را انتخاب کنید که کارکردی بین 100 تا 150 هزار کیلومتر داشته و بدنه اش بدون رنگ و تصادف است. این خودرو می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان رنو مگان قدیمی که دنبال یک سدان جادار و شهری هستند باشد.

رنو فلوئنس

فلوئنس دنده ای به عنوان یک خودرو سدان خانوادگی ابعاد مناسبی برای حمل بار و سرنشین دارد و از طرفی کیفیت بالای قطعات آن باعث شده تا استهلاک کمی برای مالکش رقم بخورد. همچنین هماهنگی بالای گیربکس شش سرعته دستی با موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار باعث شده تا قدرت و شتاب خوبی در اختیار راننده قرار گیرد و گاهی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو عددی کمتر از ۷/۹ ثانیه را نشان دهد. ایمنی بالای این اتاق با توجه به تست های معتبر جهانی ثابت می کند که فلوئنس به عنوان یک خودرو مناسب شناخته شده است.

رنو فلوئنس

رنو فلوئنس دنده ای به امکاناتی چون فرمان برقی متغیر، صفحه آمپر دیجیتال، تودوزی پارچه، سیستم صوتی CD، USB، AUX و MP3، بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، سیستم تهویه دستی، مانیتور و نویگیشن (آپشن)، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، EBA و… مجهز است.


  رنو سیمبل مدل 2016-2017

با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید رنو سیمبل مدل 2016 و 2017 با کارکرد کمتر از 50 هزار کیلومتر و بدنه ای کاملا سالم بخرید. این خودرو در 3 تیپ LE ، PE (فول آپشن) و SE وارد ایران شده که فراوانی 2 مدل اول بیشتر است. نسل سوم رنو سیمبل که به عنوان ارزان ترین و کوچک ترین سدان وارداتی رنو در ایران شناخته می شود، در سال ۲۰۱۳ در ترکیه معرفی شد. اما این خودرو نمونه ری‌بج (REBADGE) نسل دوم داچیا لوگان یا همان تندر۹۰ خودمان نیز به شمار می‌رود.

طراحی بدنه سیمبل از تندر 90 جذاب‌تر است و با توجه به بازه قیمتی که در آن عرضه می‌شود، چیزی جز این‌هم از آن انتظار نمی‌رود.نمونه فول آپشن سیمبل از کابین 2 رنگ برخوردار است و این رنگبندی فضای کابین را جذاب تر کرده است. به لطف ارتفاع بلند سقف (ارتفاع خودرو ۱۵۱۷ میلی‌متر) فضای سر برای تمام سرنشینان مناسب است. صندوق بار بزرگ ۵۱۰ لیتری نیز نیازهای یک خانواده چند نفره را به راحتی باسخ می‌دهد.

سیمبل از پیشرانه‌ای مشابه تندر۹۰ بهره می‌برد. نیروی محرکه این سدان ۱۰۸۱ کیلویی را یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۱.۶ لیتری تامین می‌کند که با توجه به وزن پایین، شتاب نسبتا مناسبی برایش به ارمغان آورده است. پیشرانه سیمبل که از استاندارد یورو ۶ اروپا برخوردار است، ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۷۵۰ و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۳۷۵۰ تولید می‌کند. این پیشرانه در نسخه اتوماتیک با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک جفت می شود.


کیا پیکانتو مدل 2016

شاید قبل ترها خرید پیکانتو با قیمت زیر 100 میلیون تومان منطقی به نظر می رسید. هاچ بکی کوچک و بامزه که جان می دهد برای رفت و آمد در خیابان های شلوغ. اما در شرایط فعلی بازار و بعد از گرانی ها، پیکانتو یک هاچ بک نسبتا گران قیمت به شمار می رود که اگر با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان بخواهید یک پیکانتو فسقلی در پارکینگتان داشته باشید، باید سراغ مدل 2015 و 2016 با کارکرد حدود 50 هزار کیلومتر بروید. البته با این بودجه می توانید پیکانتو بدون رنگ بخرید.

طراحی بدنه و کابین پیکانتو نسبت به هاچ بک های تکراری بازار ایران جذاب تر و دلنشین تر است. علاوه بر اینکه این خودرو با رنگ های شادی به بازار عرضه شده و می تواند حسابی مورد توجه خانم های راننده قرار گیرد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو نسبت به تعدادی از خودروهای این لیست، بازار خرید و فروش مناسب آن در ایران است که باعث می شود از این نظر دست کمی از هاچ بک های داخلی نداشته باشد.

کیا پیکانتو

پیکانتو نسبت به کلاس بدنه و قیمتش آپشن های خوبی را در اختیارتان قرار می دهد. اما فضای کابین و صندوق بار کوچکی دارد و فقط به درد رفت و آمدهای روزمره شهری می خورد. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ که ۱۲۴۸ سی‌سی حجم دارد، مامور شده تا قوای محرکه این جارو برقی کوچک را تامین کند! تعریف خوب وزن ۸۵۰ کیلویی پیکانتو با قدرت ۸۵ اسبی پیشرانه باعث شده تا این کوچولو کره‌ای در ترافیک‌های شهری تندوتیز و چابک نشان دهد و شتاب‌گیری اولیه‌ای در حد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ داشته باشد. در طول حرکت تعویض دنده‌های گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک به نرمی انجام می‌شود و فرمان نیز عملکرد نرمی دارد.


رنو داستر مدل 2015

رنو داستر از آن دسته کراس اوورهایی است که همیشه در سایه خودروهای کره ای در بازار ایران مظلوم واقع شده و طرفدار زیادی ندارد. اما اگر با این کراس اوور اروپایی ارتباط برقرار کنید، می بینید که هم کاربردی و هم خوش قیمت است. با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید سراغ رنو داستر مدل 2015 با کارکرد 100 تا 150 هزار کیلومتر بروید. البته فراموش نکنید که با این بودجه مدل 2 دیفرانسیل از گزینه های شما خط خورده و فقط می توانید مدل دیفرانسیل جلو را در 2 تیپ SE و PE انتخاب کنید که فراوانی تیپ SE در بازار بیشتر است. اگر هم کمی سر کیسه را شل کنید، می توانید با بودجه 600 تا 700 میلیونی سراغ مدل های 2016 و 2017 فیس لیفت بروید.

داستر روی پلتفرم X90 رنو شکل گرفته است. پلتفرمی که باید آن را یکی از موفق ترین ها در نوع خودش دانست. مهمترین تفاوت های ظاهری مدل های 2016 به قبل با مدل های فیس لیفت به جزییات ظاهری باز می گردد. جزییاتی که باعث می شود ظاهر مورد بحث ما با این قیمت از نظر ظاهری چندان زیبا به نظر نرسد. اما فراموش نکنید که در مورد یک کراس اوور اقتصادی صحبت می کنیم. در این مدل، فضای کابین شباهت فراوانی با تندر 90 دارد و تنها در برخی جزییات با این سدان نام آشنا متفاوت و به صطلاح شیک تر است.

نو داستر در بخش فنی با 135 اسب بخار خروجی از یک پیشرانه 2 لیتری به استقبال شما می آید. پیشرانه ای که می تواند 195 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شاید در وحله اول تصور کنید این میزان از گشتاور آن هم با یک گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک آنقدرها حرفی برای گفتن ندارد، اما بهتر از زود قضاوت نکنید! رنو برای داستر یک سیستم انتقال قدرت باکیفیت را تدارک دیده است که واقعا کارایی دارد و مثل بسیاری از کراس اورهای دیگر نمایشی نیست. گیرباکس DP8 این خودرو توسط کمپانی ZF طراحی و ساخته شده است و می توان گفت یکی از بهترین نمونه ها از نظر کیفیت و استهلاک در این بازه قیمت است.


هیوندای i20 مدل 2015

هیوندای i20 را می توان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین هاچ بک های وارداتی در ایران برشمرد. خودرویی که نسل جدیدش پس از امضای قرارداد برجام به خط تولید کرمان موتور هم آمد و تعداد قابل توجهی از آن در کشور تولید شد. اما در اینجا می خواهیم در مورد i20 وارداتی صحبت کنیم و ببینیم با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان، چه مدل هیوندای i20ی می تواند خریداری کرد. i20 آنچنان خودروی گران قیمتی نبوده و با این بودجه می توانید سراغ مدل 2015 آن با کارکرد کمتر از 100 هزار کیلومتر و بدنه کاملا سالمک بروید.

این نسل از هیوندای i20 از سال 2008 روی خط تولید قرار داشته و مدل مورد بحث در حقیقت فیس لیفت این نسل به شمار می رود که از سال 2012 به بازار آمده است. در این فیس لیفت ظاهر i20 به مراتب مدرن تر از مدل اولیه شد. درون کابین i20 نیز همان المان های دیگر محصولات هیوندای به چشم می خورند. طرحی اسپرت و ساده که خلاف سبک طراحی های آسیایی، اثری از المان های اغراق آمیز در آن دیده نمی شود.

هیوندای i20 نسل یک، از موتوری ۱٫۶ لیتری برخوردار بود. در مدل های فیس لیفت، این پیشرانه جای خودش را به پیشرانه کوچک تر ۱٫۴ لیتری داد و i20 های فیس لیفت با این پیشرانه به ایران آمدند. پیشرانه ای ۴ سیلندر که با تنفس طبیعی قادر به تولید ۹۹ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور بر دقیقه است. هیوندای برای انتقال قدرت در این خودرو از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده کرده است. جعبه دنده ای که هرچند به ظاهر قدیمی به نظر می رسد، اما هماهنگی خوبی با پیشرانه خودرو دارد.


MG6 GT فیس لیفت مدل 2015

سدان های اسپرت MG زمانی به ایران آمدند که تنها سدان اسپرت این رده، مزدا3 بود و میان جوان ها دلبری می کرد. اما MG خیلی زود توانست جایگاه خودش را در بازار ایران تثبیت کند. جایگاهی که مدت زیادی پایدار نبود و در تلاطم بازار خودرو و مشکلات واردات، فرو ریخت. MG6 مدل GT یکی از اسپرت ترین و جذاب ترین محصولات ام جی در بازار ایران به شمار می رود. خودرویی که علاوه بر ظاهر جذاب، عملکرد قابل قبولی هم دارد. نکته جالب اینجاست که افت قیمت این خودرو از مزدا3 بیشتر بوده و به همین دلیل در حال حاضر با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید سراغ مدل 2015 فیس لیفت با کارکرد 100 تا 200 هزار کیلومتر و بدنه کاملا سالم بروید.

نسخه فیس لیفت MG6 هم از نظر ظاهری زیباتر از مدل اولیه بوده، هم از نظر فنی حرف های بیشتری برای گفتن دارد. همچنین می توانید با این بودجه MG GT مدل 2016 با کارکرد کمتر از 100 هزار کیلومتر و MG550 مدل 2021 کارکرد پایین و بی رنگ را نیز انتخاب کنید. اما میان سدان های MG در این بازه قیمتی، پیشنهاد ما MG6 GT فیس لیفت است. طراحی ظاهری این خودرو مخصوصا در بخش چراغ ها، در نسخه فیس لیفت بهبود چشمگیری داشته و بسیار زیبا به نظر می رسد. فضای کابین نیز در مدل تغییر یافته دلنشین تر شده و از امکانات خوبی بهره می برد.

موتور MG6 GT همان موتور 1.8 لیتری توربوشارژی است که در مدل اولیه و 550 نیز مورد استفاده قرار گرفته. اما در مدل فیس لیفت بوست توربوشارژ این پیشرانه در دورهای پایین تر صورت می گیرد و گیرباکس 5 سرعته اتوماتیک قدیمی نیز جای خود را به یک نمونه 2 کلاچه و سریع تر داده است. شاید کیفیت متریال کابین این خودرو به پای رقبای ژاپنی نرسد، بازار خرید و فروش ضعیفی داشته باشد و استهلاک موتورش به دلیل استفاده از توربوشارژ بالاتر از یک خودروی تنفس طبیعی باشد، اما چابکی این خودرو و امکانات متنوعش می تواند شما را به خودش علاقه مند کند.


هیوندای اکسنت مدل 2014

اکسنت از کوچکترین سدان‌های هیوندای است. نسل سوم این خودرو به کشورمان راه پیدا نکرد و نسل دوم نیز به‌صورت مونتاژی (با نام ورنا) در میانه دهه 80 شمسی، در گروه خودروسازی راین از زیرمجموعه‌های کرمان‌موتور تولید می‌شد. اما نسل چهارم اکسنت از سال 2010 به بازار جهانی آمد ولی برای مشتریان ایرانی از اواخر سال 2013 در دسترس قرار گرفت. بعد از امضای قرارداد برجام نیز تعدادی اکسنت در خط تولید کرمان موتور مونتاژ شد. اکسنت وارداتی تا مدل 2017 هم به ایران وارد شده. اما با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید سراغ مدل 2014 با کارکرد بین 150 تا 200 هزار کیلومتر بروید. البته مدل 2015 هیوندای اکسنت هم برچسب قیمت حدود 550 میلیون تومان دارد و اگر کمی بودجه بیشتری خرج کنید می توانید اکسنت مدل بالاتری بخرید.

البته اکسنت تولید داخل تفاوت چندانی با اکسنت وارداتی نداشته و کرمان موتور تنها 25 درصد از این خودرو را داخلی سازی کرده است. هیوندای اکسنت ظاهر ساده ای دارد، اما ترکیب چهره آن از سدان های رایج و اقتصادی بازار ایران مدرن تر است. فضای کابین هم با همان سبک و سیاق این نسل از خودروهای هیوندای طراحی شده و کیفیت مناسبی دارد.

هیوندای اکسنت با موتور 4 سلیندر 1.6 لیتری در بازار ایران عرضه شده که از این نظر نسبت به رقبایی مثل مزدا3 و کیا سراتو ضعیف تر است. اما نباید این نکته را هم فراموش کرد که نسبت به این خودروها قیمت پایین تری دارد. پیشرانه اکسنت 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قدرتش را به چرخ های جلوی اکسنت منتقل می کند. خروجی پیشرانه اکسنت هماهنگی مناسبی با وزن حدودا یک تنی اش دارد.


میتسوبیشی لنسر مدل 2014

بنسر یکی از پرفروش ترین سدان های متوسط جهان و از محبوب ترین محصولات میتسوبیشی است. بعد از درخشش لنسر در سال های طلایی دهه 90 میلادی، در سال 2014 بار دیگر پای این سدان اسپرت و جوان پسند به ایران باز شد. در این سال ها لنسر در 2 نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری با گیربکس دستی و موتور 1.8 لیتری با گیربکس اتوماتیک به ایران آمد.

با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان می توانید میتسوبیشی لنسر دنده ای با موتور 1.6 لیتری و مدل 2014 بخرید. همچون دیگر خودروهای ژاپنی بازار ایران، لنسر هم نسبت به بعضی رقبای هم رده قیمت تند و تیزی داشته و اگر با این بودجه سراغ آن بروید، باید به کارکرد حدود 150 تا 200 هزار کیلومتر رضایت دهید. در صورتی که بخواهید نسخه پرقدرت تر با گیربکس اتوماتیک و مدل 2017 و 2018 فیس لیفت را انتخاب کنید باید بیش از 700 میلیون تومان در حساب بانکی تان پول داشته باشید.

عکس کابین مربوط به مدل اتوماتیک با موتور 1.8 لیتری است

وقتی صحبت از لنسر است، آن بال عقب بزرگ و سپرهای تهاجمی اوولوشن در ذهن هر عشق ماشینی تداعی می شود. اما لنسر 1.6 لیتری یک سدان اندازه متوسط خانوادگی است که قصد دارد با کمترین استهلاک در خدمت باشد و ظاهری به مراتب ساده تر از لنسرهای دیگر دارد. یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر دورن سینه آن قرار گرفته و گیرباکس اش هم یک نمونه منوال 5 سرعته است. این پیشرانه 140 اسب بخار نیرو و 176 نیوتن متر گشتاور دارد. کابین لنسر به نحو باورنکردنی بزرگ است. به طوری که حتی رقیبش مزدا 3 به گرد پای این خودرو هم نمی‌رسد!


کیا سراتو مدل 2010-2012

نسل دوم سراتو در اواخر سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 ادامه پیدا کرد. این مدل پلت‌فرم مشترکی با هیوندای النترا دارد و تنها در فنربندی عقب با النترا متفاوت است. مونتاژ سراتو در ایران، با واردات پک‌های CKD آغاز شد و  با میزان داخلی‌سازی 20 درصدی (در مدل دنده‌ای 21 درصدی) ادامه پیدا کرد. نسخه مونتاژی سراتو در ایران به سراتو سایپایی معروف شد. اما مدل مورد بحث ما در این مقاله، نسخه وارداتی کیا سراتو با مدل 2010 تا 2012 است که با کارکرد زیر 200 هزار کیلومتر و بدنه سالم، می تواند انتخاب خوبی برای بودجه کمتر از 500 میلیون تومان باشد. همچنین با این بودجه می توانید سراغ سراتو کوپ مدل 2010 هم بروید و با همین بودجه از سواری با یک خودرو کوپه نیز لذت ببرید.

کیا سراتو وارداتی با نسخه مونتاژی تفاوت هایی جزیی مثل خروجی سر اگزوز روی سپر عقب و فرم متفاوت رینگ دارد. در باطن اما ویژگی ها و آپشن های نسخه وارداتی تقریبا با مدل مونتاژی برابر است. کیا سراتو علاوه بر اینکه از آپشن ها متنوعی برخوردار است و کابین جاداری نیز دارد، به پیشرانه پر قدرت 2 لیتری نیز مجهز شده که می تواند 156 اسب بخار قدرت و 194 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود و عملکرد فنی قابل قبولی را برای سراتو به ارمغان می آورد.

کابین کیا سراتو

علاوه بر بازار خرید و فروش مناسب، کیا سراتو وارداتی مورد بحث ما، قطعات یدکی و جانبی فراوانی در بازار ایران دارد و از آنجایی که داخل کشور نیز تولید شده است، خیال خریدار را در خصوص بحث های نگهداری و تامین قطعه راحت می کند.


هیوندای i30 مدل 2010-2012

هيـونداي i30

این نسل از هیوندای i30 از سال 2010 به ایران وارد شده است. اگر سری به بازار خودروهای دست دوم وارداتی بزنید، هیوندای i30 را در مدل های 2010، 2011 و 2012 پیدا می کنید. بالاترین مدل هیوندای i30 با بودجه کمتر از 500 میلیون تومان قابل خریداری است. شما با این بودجه می توانید یک هیوندای i30 مدل 2011 با کارکرد کمتر از 100 هزار کیلومتر و بدنه کاملا سالم بخرید. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که با توجه به خریداران و مخاطبان این خودرو در گذشته که بیشتر آن ها را خانم ها تشکیل داده اند، نمونه های سالم این خودرو در بازار فراوان است.

هيـونداي i30

هیوندای i30 ظاهری زیبا و هماهنگی دارد و علی رغم گذشت بیش از 10 سال از عمرش و عرضه نسل جدید آن در بازار جهانی، هنوز هم طراحی بدنه اش دلچسب تر از هاچ بک های وطنی به نظر می رسد. همچنین هیوندای i30 امکانات متنوعی را با توجه به برچسب قیمت اش در اختیارتان قرار می دهد و آنچنان خودروی پر استهلاکی نیست.

هيـونداي i30

هیوندای i30 با پیشرانه 2 لیتری یکی از پرقدرت ترین هاچ بک های این رنج قیمت به شمار می رود. این پیشرانه می تواند 143 اسب بخار قدرت تولید کند. البته وزن 1.2 تنی i30 را هم در نظر بگیرید و بعد انتظار شتاب چشمگیر از این هاچ بک جمع و جور شهری داشته باشید. صندوق بار و کابین i30 آنچنان بزرگ نیست، اما مطمئننا کاربردی تر از کابین و صندوق بار خودروهایی مثل پژو 207، میتسوبیشی میراژ و کیا پیکانتو ارزیابی می شود.


نتیجه گیری

همان طور که دیدیم، بیشتر خودروهای حاضر در این پرونده، کارکرد بالایی داشتند. این به این دلیل است که وقتی به طور مثال با بودجه 3 به دنبال خرید خودروی 4 (یک پله بالاتر از بودجه تان) هستید، به ناچار باید به مواردی مثل کارکرد بالا، رنگ شدگی بدنه و … تن دهید. اما اگر با بودجه 5 قصد خرید خودروی 4 را داشته باشید، می توانید سخت گیری بیشتری در انتخابتان به خرج داده و تمیزترین گزینه موجود را در آن بازه انتخاب کنید.

از طرف دیگر با این بودجه می توان خودروهای داخلی صفر کیلومتر از جمله دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک بخرید. خودروهایی که تا چند سال شامل خدمات گارانتی می شود و تعمیرات مهم آن ها رایگان است. از طرف دیگر خیال خریدار در خرید یک ماشین صفر کیلومتر راحت تر است و تا مدت ها می تواند نگران هزینه های تعمیر و … نباشد. اما باید در کنار این موارد افت قیمت خودروی صفر را هم در نظر گرفت. اما این مساله بر هیچ کس پوشیده نیست که مخاطب و خریدار یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار به مراتب از یک خودروی وارداتی که 10 سال از عمر آن می گذرد و خرید آن هزار و یک جور ریسک را طلب می کند، بیشتر است.

انتخاب در نهایت با مخاطب است. یک نفر ریسک خرید یک خودرو با کارکرد بالا و عمر بیش از 10 سال را قبول می کند. در عوض از امکانات بیشتر، ظاهر بهتر، برند و جایگاه بهتر و از همه مهمتر از کیفیت بهتر برخوردار می شود. در سوی دیگر اما یک نفر با خرید یک خودروی صفر کیلومتر داخلی تا ماه ها خیالش را از تعمیرات و دردسرهای احتمالی راحت می کند و می تواند روی خودروی خود به عنوان یک کالای سرمایه ای حساب کند و هر وقت به پول آن نیاز داشت، در کمترین زمان نقدش کند.


سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

فمینیسم در دنیای ماشین‌ها!/ با زنانه ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

فیلم هایی با طعم ماشین!/ مروری بر فیلم های سینمایی ایرانی با محوریت خودرو

سوار بر بال خاطرات/ مروری بر خودروهای خاطره انگیز ایران در دهه 50 شمسی

عقاب ها!/ نگاهی به موتورسیکلت ها و خودروهای جنگ تحمیلی

تکه های پازل وحشت!/ با خطرناک ترین جاده های جهان آشنا شوید

احیا شدگان! / تاریخچه ای از خودروهای کلاسیک که دوباره متولد شدند

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

ایده های طلسم شده!/ پای این خودروهای ایرانی هرگز به خط تولید نرسید

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید


 

برچسب‌ها : MG6 GTMG6 GT فیس لیفتآرین موتورآسان موتوراطلس خودروام جی 6 جی تیام جی 6 فیس لیفتبازار خودروخرید ام جی 550خرید ام جی 6خرید ام جی GTخرید خودرو دست دومخرید خودرو کارکردهخرید رنو داسترخرید رنو سیمبلخرید رنو فلوئنسخرید میتسوبیشی لنسرخرید میتسوبیشی میراژخرید هیوندای i20خرید هیوندای i30خرید هیوندای اکسنتخرید و فروش خودروخرید کیا سراتوخرید کیا پیکانتوخودرو وارداتیخودرو وارداتی ارزان قیمتخودروهای خارجی ارزانخودروهای وارداتی ارزان قیمتخودروی وارداتیدنا پلاس توربو اتوماتیکراهنمای خرید خودروهای وارداتیراهنمای خرید خودروهای کارکردهرنورنو داستررنو داستر 2015رنو ساندرو اتوماتیکرنو ساندرو استپ ویرنو سیمبلرنو سیمبل مدل 2017رنو فلوئنسرنو فلوئنس دنده ایسراتو سایپاییشاسی بلند ارزان قیمتقیمت ام جی 550قیمت ام جی 6قیمت ام جی GTقیمت رنو داسترقیمت رنو سیمبلقیمت رنو فلوئنسقیمت میتسوبیشی لنسرقیمت میتسوبیشی میراژقیمت هیوندای i20قیمت هیوندای i30قیمت هیوندای اکسنتقیمت کیا سراتوقیمت کیا پیکانتومشخصات فنی ام جی 6 فیس لیفتمشخصات فنی رنو داسترمشخصات فنی رنو سیمبلمشخصات فنی رنو فلوئنسمشخصات فنی میتسوبیشی لنسرمشخصات فنی میتسوبیشی میراژمشخصات فنی هیوندای i20مشخصات فنی هیوندای i30مشخصات فنی هیوندای اکسنتمشخصات فنی کیا سراتومشخصات فنی کیا پیکانتومیتسوبشی لنسر دنده ایمیتسوبیشیمیتسوبیشی لنسرمیتسوبیشی لنسر 1.6 لیتریمیتسوبیشی لنسر مدل 2014میتسوبیشی میراژمیتسوبیشی میراژ مدل 2018نگین خودروهیوندایهیوندای i20هیوندای i20 مدل 2015هیوندای i30هیوندای اکسنتهیوندای اکسنت مدل 2014هیوندای اکسنت وارداتیواردات خودروپژو 207 اتوماتیک پانوراماپژو پارس اتوماتیککیاکیا سراتوکیا سراتو مدل 2012کیا سراتو وارداتیکیا پیکانتوکیا پیکانتو مدل 2015

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی