پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس

ساخت نخستین اتوبوس آمبولانسی کشور توسط ایران خودرو دیزل

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از ساخت اولین اتوبوس آمبولانسی کشور با نصف قیمت نمونه وارداتی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس یکی از نیاز‌های اصلی سازمان اورژانس برای خدمات‌رسانی است، گفت: چند وقتی بود که تیم اورژانس تقاضای اتوبوس آمبولانسی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل ایران خودرو دیزل از ساخت اولین اتوبوس آمبولانسی کشور با نصف قیمت نمونه وارداتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جواد توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس یکی از نیاز‌های اصلی سازمان اورژانس برای خدمات‌رسانی است، گفت: چند وقتی بود که تیم اورژانس تقاضای اتوبوس آمبولانسی را داشتند و پس از آن مهندسان داخلی اقدام به طراحی و تولید اتوبوس آمبولانسی کردند. طراحی و ساخت این اتوبوس در کل 35 روز طول کشید و اکنون اولین اتوبوس آمبولانسی رونمایی شد.

این مقام مسئول گفت: این اتوبوس آمبولانسی صد در صد داخلی طراحی شده است و تمام کارهای آن در داخل انجام شده و قطعات استفاده شده در آن نیز داخلی است. در اصل این اتوبوس همان اتوبوس آتروس 1230 ایران خودرو دیزل است که اکنون نوع آمبولانسی آن نیز طراحی شده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تشریح کرد: این اتوبوس آمبولانسی در برابر نمونه خارجی یک دهم ارزی بری داشته است، یعنی قیمت نمونه خارجی این اتوبوس آمبولانسی تقریبا 300 هزار یورو است در صورتی که نمونه داخلی ارز بری 33 هزار یورویی دارد و مابقی کاملا داخلی است، یعنی یک دهم مشابه خارجی ارزبری دارد.

توسلی مهر با اشاره به اینکه قیمت اتوبوس آمبولانسی بسیار کمتر از نمونه خارجی است، گفت: قیمت تمام شده این اتوبوس آمبولانسی نصف قیمت اتوبوس آمبولانسی خارجی است، از طرفی ساخت این اتوبوس یک افتخار است چرا که از طراحی و ساخت در داخل کشور صورت گرفته است و باعث اشتغال زایی شده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تشریح کرد: اورژانس کشور درخواست ۱۰۰ اتوبوس آمبولانسی دارد که اکنون قرار داد ساخت و تولید ۲۰ اتوبوس بسته شده است و قرار است تولید و تحویل ۲۰ اتوبوس آمبولانسی دیگر نیز به زودی انجام شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمام امکانات مورد نیاز برای انتقال بیمار در این اتوبوس آمبولانسی در نظر گرفته شده است، گفت: این اتوبوس‌ آمبولانسی ظرفیت انتقال 8 تا 10بیمار را دارد و مانند این است که مرکز درمانی به محل حادثه منتقل شده، چون همه امکانات لازم در آن تعبیه شده است.

انتهای پیام \ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزایش ۳۱ درصدی تحویل خودرو به مشتریان/ برنامه های فروش فوق‌العاده ادامه دارد

آبی پوشان جاده مخصوص وارد بازار سوریه می شوند

مشتریان پیش فروش یک ساله ایران خودرو مشخص شدند

داخلی‌سازی شش آزمون خودرویی

«تارا» مجموعه‌ای از اولین‌ها در سیستم برق و الکترونیک محصولات ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی