پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون

صنعت تولید خودروهای سنگین با 3600 دستگاه تهدید شد

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: واردات ۳۶۰۰ کامیون دست دوم به صنعت تولید خودرو‌های سنگین داخلی ضربه می‌زند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از تولید داخلی به جدیت حمایت می‌کند؟ بیان کرد: سازمان راهداری در سال گذشته قراردادی را با کامیون‌ها […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: واردات ۳۶۰۰ کامیون دست دوم به صنعت تولید خودرو‌های سنگین داخلی ضربه می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از تولید داخلی به جدیت حمایت می‌کند؟ بیان کرد: سازمان راهداری در سال گذشته قراردادی را با کامیون‌ها منعقد نکرده است که این کار را به امید اینکه کامیون‌ها دست دوم را در گمرک بتوانند ترخیص کنند انجام داده است.

او گفت: اگر این افراد قرار داد‌های بلند مدت با ما ببنند قطعا آمادگی کامل از خود نشان می‌دهیم، اما نباید از این نکته غافل شویم که در حال حاضر 156 هزار عدد ظرفیت تولید داریم که در بهترین شرایط از همان 36 هزار دستگاه، بیشتر استفاده نکرده ایم.

دبیرانجمن خودروسازان گفت: در برنامه پنجم توسعه تلاش کردیم این قضیه مصوب نشود ما آگاه نیستیم که چه دست‌هایی پشت برده است که این مسائل را مصوب می‌کنند برای واردات دست دوم این قضیه اتفاق می‌افتد، خواهشمند هستیم که این قضیه را در برنامه هفتم حذف کنند به علت اینکه یک خیانت بزرگ در حق کشورمحسوب می‌شود کشور ما دارای تعداد زیادی کامیون است پس چرا باید از کامیون‌های دست دوم وارداتی استفاده کنند؟

نعمت بخش در پاسخ به این پرسش که 3600 دستگاه که وارد شده است آیا نمی‌تواند صدمه جدی به تولید داخل بزند؟ عنوان کرد: بله صدمه می‌زند به علت اینکه اگر با ما قرار داد ببندند و تدارک ببینیم می‌توانیم تولید مستمر داشته باشیم در سال گذشته با وجود تحریم 5840 دستگاه تولید کردیم که نسبت به سال قبل 110 درصد افزایش تولید داشته ایم.

دبیرانجمن خودرو سازان گفت: چهار ماه امسال 2590 دستگاه تولید کردیم که نسبت به چهار ماه قبل 90 درصد افزایش تولید داشته است که این تعداد در مقابل ظرفیتی که در کشور ما وجود دارد مقداری نیست.

وی بیان کرد: بانک مرکزی باید در این قضیه مداخله کند در سال گذشته که متوجه شدیم همتی رئیس بانک مرکزی می‌خواهد ارز برای واردات کامیون‌های داخلی بدهد نامه زدیم که این عمل خیانت است به علت این که به شرکت‌های خودروسازی کشور ارز برای واردات قطعاتشان نمی دهند، ولی می‌خواهند به کامیون‌ها دست دوم ارز بدهند، حال اگر قرار داد‌های بلند مدت با شرکت‌های ما ببندد می‌توانیم تولید داخلی را بالا ببریم.

نعمت بخش در پاسخ به این پرسش که آیا تولید داخل به اندازه کافی کیفیت دارد؟ تصریح کرد: تولید کامیون به مصوب استاندارد رسیده است و تمامی خودرو‌ها باید این استاندارد‌ها را تامین کنند و نکته قابل توجه این است که این کامیون‌ها که وارد کشور می‌شوند بسیار کار کرده اند و حالا زمان قطعه خوریشان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی در رابطه با جلوگیری از واردات کامیون صورت گرفته است؟ گفت: مکاتبه‌های بسیاری با دولت و مجلس صورت گرفته است تا رفع موانع تولید صورت بگیرد، اما دست‌های پشت پرده زیادی در کار است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آزمون موتورهای یورو ۶ در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو

چالش های صنعت خودرو چیست؟

سبد مشکلات قطعه سازان با قطعی برق تکمیل شد!

خودروسازان فقط اجازه پیش فروش خودرو دارند

قطعه سازان قدرت مقابله با تحریم های داخلی را ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی