پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گواهینامه رانندگی

اگر اعتبار گواهینامه تان تمام شد نگران نباشید/ اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه دلیلی برنداشتن آن نیست

رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا گفت: به دلیل شرایط کرونایی به پلیس‌های سراسر کشور ابلاغ شده که اگر هموطنی گواهی‌نامه ایی ارائه داد که تاریخ اعتبار آن منقضی شده به هیچ وجه برخورد و جریمه صورت نگیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ کرمی اسد رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا گفت: به دلیل شرایط کرونایی به پلیس‌های سراسر کشور ابلاغ شده که اگر هموطنی گواهی‌نامه ایی ارائه داد که تاریخ اعتبار آن منقضی شده به هیچ وجه برخورد و جریمه صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ کرمی اسد رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا، اظهار کرد: افراد دارای گواهی‌نامه با تاریخ‌های معتبر و در شرایط متفاوت هستند؛ عده‌ای گواهینامه با اعتبار 10 سال دارند و برخی از هموطنان بیش از ۷۰ سال سن دارای گواهی‌ نامه با اعتبار پنج سال یا کمتر هستند.

وی بیان کرد: برخی از هموطنان شرایط سنیشان کمتر از ۷۰ سال است ، ولی به علت برخی از مشکلات جسمانی که دارند کمیسیون پزشکی مدت اعتبار گواهی‌ نامه آنها را کمتر از پنج سال پیش بینی کرده است؛ تمامی افراد بعد از اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه ملزم به تعویض آن هستند.

کرمی اسد تصریح کرد: برابر آیین نامه راهور موظف هستیم که یک ماه قبل از اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه در خصوص تمدید آن اقدام کنیم؛ اما به دلیل شرایط کرونایی به پلیس‌های سراسر کشور ابلاغ شده که اگر هموطنی گواهی‌نامه ایی ارائه داد که تاریخ اعتبار آن منقضی شده به هیچ وجه برخورد و جریمه صورت نگیرد هموطنان توجه داشته باشند اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه دلیلی برنداشتن آن نیست.

رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه رانندگی ناجا گفت: سالیانه براساس مصوبه دولت دیرکردی لحاظ می‌شود که جریمه محسوب می‌شود که امسال افراد به ازای هر یک سال تاخیر در تعویض گواهی‌نامه ملزم به پرداخت ۲۵ هزار تومان هستند و البته پلیس در تعیین این مبلغ هیچ نقشی ندارد.

انتهای پیام./

اگر بدون گواهینامه تصادف کنید چه مجازاتی در انتظار شما خواهد بود؟

مشکلی در روند صدور گواهینامه رانندگی نیست

آیا داشتن خالکوبی مانع دریافت گواهینامه خودرو می شود؟

موضوع دریافت گواهینامه موتورسیکلت بانوان غیر قطعی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی