پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا سوپرا

آشنایی با تویوتا سوپرا نسخه لگو ادیشن!

شرکت تویوتا با همکاری لگو (Lego) مدل بزرگی را در اندازه واقعی از آخرین نسل سوپرا ساخته است. این خودرو از 477,303 قطعه لگو تشکیل شده و ساخت آن 2400 ساعت زمان برده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 35 سال از تولید تویوتا سوپرا می‌گذرد؛ دو نسل اول این خودرو با نام سلیکا […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

شرکت تویوتا با همکاری لگو (Lego) مدل بزرگی را در اندازه واقعی از آخرین نسل سوپرا ساخته است. این خودرو از 477,303 قطعه لگو تشکیل شده و ساخت آن 2400 ساعت زمان برده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

35 سال از تولید تویوتا سوپرا می‌گذرد؛ دو نسل اول این خودرو با نام سلیکا سوپرا، بین سال‌های 1978 تا 1986، تولید شد. اما پس از آن، نام سلیکا به طور کلی حذف شد و سوپرا نام گرفت.

اکنون پس از گذشت 35 سال، تویوتا Gazoo Racing برای زنده کردن نام و یاد این خودروی اسپرت افسانه‌ای، با همکاری لگو (Lego) مدل بزرگی را در اندازه واقعی از آخرین نسل سوپرا ساخته است. این خودرو از 477,303 قطعه لگو تشکیل شده و ساخت آن 2400 ساعت زمان برده است. در پایان وزن این ماکت سایز واقعی 1885 کیلوگرم شده، که از نسخه 35 سالگی تویوتا سوپرا با وزن 1640 کیلوگرم سنگین‌تر است.

تویوتا

فضای داخلی این مدل نیز از لگو ساخته شده؛ برای قسمت‌هایی مانند کنسول وسط، داشبورد و حتی صندلی سرنشین، از پلاستیک استفاده شده است. البته صندلی راننده، فرمان و صفحه کیلومتر، از خودروی واقعی گرفته شده‌اند.

سوپرا

زیر کاپوت آن، پیشرانه 6 سیلندر خطی معروف تویوتا، یعنی Mk5 دیده نمی‌شود و این تعجب‌آور نیست. نیروی مورد نیاز، به کمک موتور الکتریکی و باتری تامین می‌شود و انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

سوپرا 1

پروژه‌ی ساخت تویوتا سوپرا، اولین تجربه‌ لگو از ساخت خودرویی در اندازه واقعی نیست؛ بلکه قبل از این برای خودروهایی مانند مک‌لارن سنا، لامبورگینی سیان و بوگاتی شیرون نیز مدل واقعی با قطعات لگو ساخته است. همچنین قبلاً نیز برای ساخت مدل کمری، با تویوتا همکاری داشته است‌.

تویوتا 1

مانند تمامی خودروهای ساخته شده با قطعات لگو، این تویوتا سوپرا نیز به فروش گذاشته نمی‌شود. اما لگو نسخه مینیاتوری Speed Champions را با همان دقت و جزئیات، ارائه می‌دهد که 20 دلار قیمت دارد‌.

انتهای پیام / منبع: باما

با گران قیمت ترین تویوتا سوپرا جهان آشنا شوید

مزایده تویوتا سوپرا فیلم سریع و خشن

خودروهای قسمت جدید فیلم سریع و خشن/ سرعت با طعم خشم

جهان با من برقص/ بررسی یک ولوو پهن و کم‌ ارتفاع با موتور 2JZ

بازگشت زورو/ مقایسه ب ام و Z4 جدید و پورشه کیمن

جدیدترین سوپراسپرت تویوتا چه شکلی خواهد بود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی