پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری تساروسا (3)

فراری تستاروسای کوچک، قاتل جیب پدران!

محرومیت کودکان از رانندگی به علت جثه کوچک شان دیگر آنقدرها هم آرزوی دست نیافتنی نیست به این علت که فراری و کمپانی Little Car دست به ساخت و عرضه فراری 250 Testa Rossa مدل 1957 با مقیاس 3/4 زده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو وقتی صحبت از فراری می کنیم دیگر فرق […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

محرومیت کودکان از رانندگی به علت جثه کوچک شان دیگر آنقدرها هم آرزوی دست نیافتنی نیست به این علت که فراری و کمپانی Little Car دست به ساخت و عرضه فراری 250 Testa Rossa مدل 1957 با مقیاس 3/4 زده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وقتی صحبت از فراری می کنیم دیگر فرق نمی کند مخاطب یک جوان باشد یا یک آدم پا به سن گذاشته ای که هنوز دل در گرو ماشین بازی دارد یا حتی فرقی ندارد که این مخاطب دست بر قضا یک نوجوان یا کودک باشد.

خلاصه این ایتالیایی دوست داشتنی کاری با صنعت خودرو کرده که غالب گروه های سنی، عاشقانه شیفته یک یا 2 مدل از محصولات فراری هستند.

آرزوی رانندگی و لمس غربیلک فرمان برای همه کودکان به سبب جثه کوچکشان امری دست نیافتنی است اما اکنون فراری خورویی را مخصوص کودکان ساخته؛ یک 250 Testa Rossa مدل 1957 با مقیاس 3/4.

فراری تساروسا (5)

بدنه این فراری کوچک از آلومینیوم و با همان روش قدیمی، ساخته شده و است بخش خودروهای کلاسیک فراری، با همان الگوی اصلی تستا روسا، آن را طراحی کرده است.

این تستاروسای کوچک ، با همکاری کمپانی Little Car (سازنده خودروها بچه‌گانه گران‌قیمت و نزدیک به واقعیت) ساخته شده و کاملاً شبیه به یک فراری واقعی است. تنها هنگامی که کنار جسمی برای مقایسه قرار گیرد، می‌توان ابعاد کوچک آن را تشخیص داد؛ در غیر این صورت، شاید با یک خودروی واقعی اشتباه گرفته شود!

رینگ‌های 12 اینچی مفتولی فراری کوچک، کاملاً دست‌ساز‌ هستند و از چرخ‌‌های اصلی Borrani استفاده شده که در نهایت با تایرهای Pirelli Cinturato پوشیده شده‌اند.

از دیگر جزئیات دقیق و مشابه واقعیت آن می‌توان به فرمان Nardi مشابه با خودروی اصلی، پدال‌های برگرفته شده از سوپراسپرت F8 Tributo و روکش و تودوزی چرم با کیفیت بالا که در مدل‌های امروزی فراری دیده می‌شود، اشاره کرد. حتی هندسه و نحوه قرارگیری فرمان و سیستم تعلیق نیز به فراری تستاروسا اصلی نزدیک است تا فرمان‌پذیری مناسب و مطابق ظاهر را ارائه دهد.

فراری تساروسا (2)

دمپر و کویل‌اور (قسمتی از فنربندی) Bilstein توسط رانندگان تست فراری در پیست Fiorano در Maranello، تنظیم و امضا شد. ایده سوار شدن رانندگان بزرگسال تست فراری در خودوری کودکان و امتحان آن در پیست فیورانو، بسیار باورنکردنی بود. البته فراری می‌گوید که این تستاروسا 3/4 می‌تواند توسط افراد بالای 14 سال، رانده شود.

یکی از تفاوت‌های عمده بین نسخه کودکان با تستاروسا 250 اصلی، پیشرانه الکتریکی برای نسخه کوچکتر است. پیشرانه برقی از سه باتری با اندازه نامشخص تشکیل شده است که قابلیت پیمایش 90 کیلومتر را به این خودرو می‌بخشد.

فراری تساروسا (4)

حداکثر سرعت آن به بیش از 60 کیلومتر برساعت می‌رسد. البته باید حالت رانندگی Sport و یا Race را انتخاب کرد؛ زیرا سرعت در حالت Novice (مبتدی) تا 19 کیلومتر برساعت، محدود شده و در حالت Comfort نیز به 45 کیلومتر برساعت می‌رسد. این حالت‌ها از طریق یک اهرم (manettino) که بسیار شبیه به فراری‌های امروزی است، انتخاب می‌شوند. یک سوئیچ از راه دور نیز مخصوص والدین موجود است و ترمز‌های دیسکی Brembo وظیفه توقف خودرو را انجام می‌دهد.

فراری تساروسا (1)

نسخه اصلی فراری تستاروسا بسیار کمیاب و گران‌قیمت است. تنها 30 دستگاه از آن بین سال‌های 1957 تا 1962 تولید شد. در حالی که نسخه کوچک آن به تعداد 299 دستگاه ساخته خواهد شد. قیمت اولیه تستاروسا در مقیاس 3/4، حدودا 110 هزار دلار (7550 دلار بیش از قیمت اولیه پورشه 91 مدل 2022) است.

انتهای پیام/ منبع: باما

افعی شاخدار!/ ملاقات با مازراتی گرن توریسمو MC استراداله در تهران

گران ترین و جذاب ترین آپشن های خودرو

آشنایی با 10 خودرو با گران ترین هزینه حمل و نقل

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

گذشته در دل آینده/ آشنایی با خودرویی یادآور اتومبیل های دهه 50 میلادی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی