پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرشیا کلاسیک

معرفی مجموعه پرشیا کلاسیک / کلاسیک سواری یک سبک زندگی است

مدتی از فعالیت پرشیا کلاسیک ، جذاب ترین موضوعی که مبدع آن شرکت پرشیا خودرو است، می گذرد و تا این لحظه توانسته طیف قابل توجهی از علاقه مندان به خودروهای کلاسیک ب ام و را به سمت خود جذب کند. گفتگوی پیش رو با برزو سپاسی، مدیر فروش پرشیاکلاسیک است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۴۰۰

مدتی از فعالیت پرشیا کلاسیک ، جذاب ترین موضوعی که مبدع آن شرکت پرشیا خودرو است، می گذرد و تا این لحظه توانسته طیف قابل توجهی از علاقه مندان به خودروهای کلاسیک ب ام و را به سمت خود جذب کند. گفتگوی پیش رو با برزو سپاسی، مدیر فروش پرشیاکلاسیک است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

کلکسیون داری و خودروهای کلاسیک همیشه در جامعه ما طرفداران خاص خود را داشته است. مهم نیست که علاقه مند باشی آرشیو کامل تمبرهای پستی داشته باشی یا دستگاه های پخش صوت قدیمی یا خودروهای دوران قدیم، روحیه کلکسیونری اگر در وجودت زنده باشد، سراغ بهترین هایش می روی. سوار شدن بر خودروی کلاسیک در همه جای دنیا یک سبک زندگی است، یک سبکی که پیر و جوان نمی شناسد.

پرشیا کلاسیک

چرا پرشیا خودرو بخش پرشیا کلاسیک را راه اندازی کرد؟

در همه جای دنیا شرکت ها برای مطرح کردن سابقه و تاریخچه برند خود و نمایش پیشرفت تکنولوژی در اعصار مختلف، خودروهای کلاسیک خود را به معرض نمایش قرار می دهند و بسیاری از آنها اقدام به بازسازی حرفه ای و فروش این خودروها می کنند. پرشیا خودرو هم با همین نگاه پرشیا کلاسیک را راه اندازی کرده. رفع دغدغه های محیط زیستی برای خودروهایی که سن و سال بیشتری دارند و نیز کمک به زیبا شدن چهره شهر از طریق  بیشتر شدن تعداد خودروهای کلاسیک در شهر نکات دیگری است که این شرکت به آن توجه کرده است.

پرشیا کلاسیک

چگونه علاقه مندان را به سمت بخش کلاسیک ب ام و جذب می کنید؟

ما 2 دسته مشتری داریم، دسته اول کلاسیک بازان سنتی هستند که موضوع را دنبال می کنند ، دسته دوم جوانان علاقه مندی هستند که هنوز وارد عرصه نشده اند اما با کسب مشورت و راهنمایی می توانند از طریق تدارک سبد محصولات جذاب ، وارد این دنیای جذاب کلاسیک بازی شوند. ما اینجا از طریق امکان بازدید مراحل مختلف بازسازی در کارگاه پرشیاکلاسیک، و ارائه مشاوره تخصصی و ارزیابی انواع خودروهای کلاسیک برای آنها، راه را برای انتخاب هموارتر می کنیم.

پرشیا کلاسیک

چه تفاوتی بین پرشیاکلاسیک و مجموعه های دیگر که اتفاقا مطرح هم هستند وجود دارد؟

تفاوت جدی ما با سایر مجموعه ها در درجه اول کیفیت کار و بعد، اعطای گارانتی یک ساله برای بازسازی های صفر تا صد است. معتقدیم که خریدار خودروی کلاسیک به جز سوار شدن و لذت بردن از خودروی خود نباید دغدغه دیگری در ذهن داشته باشد، نباید نگران خرابی احتمالی، هزینه لوازم و تامین قطعات باشد، بنابراین برای رفع این دغدغه و  از طرفی اطمینان به خدمات خود، گارانتی یک ساله می دهیم تا خیال مشتری راحت باشد، در این یک سال هر خرج و سرویسی بر عهده پرشیاکلاسیک است. البته بعد از یک سال نیز خدمات پس از فروش به این خودروهای خاص ارائه می شود. موضوع BSI هم تا یک سال شامل حال این خودروها می شود، در واقع این آیتم مربوط به تعویض روغن و سرویس های ادواری مخصوص این خودروها می شود.

نکته بعدی این است که ما سراغ خودروهای ضعیف و پر ایراد که بعد از بازسازی هم حرفی برای گفتن ندارند نمی رویم، فقط خودروهای با اصالت که ارزش مند باشند را خریداری و بازسازی می کنیم که در انتهای پروژه، یک خودروی بی نظیر و حرفه ای از لحاظ شاخص های بین المللی کلاسیک آماده کنیم.

پرشیا کلاسیک

در ارزیابی خودروها چه نکاتی مد نظر قرار می گیرد؟

درصد پوسیدگی، میزان تصادفات، وضعیت فنی، ادوات و تزئینات اورجینال یا دستکاری شده و سلامت شاسی، آیتم هایی هستند که هنگام خرید ارزیابی و در نهایت قیمت گذاری می شوند. ضمن اینکه دقیقا بررسی می شود که این خودرو بعد از بازسازی درجه چند می شود و اگر خروجی کار یک کار بی نقص پیش بینی شود مبادرت به خرید صورت می گیرد.

نحوه خرید و فروش خودروهای کلاسیک در پرشیاکلاسیک چگونه است؟

در حال حاضر به 2 صورت این امکان فراهم است، اینجا هم خودروهایی که توسط پرشیاکلاسیک صفر تا صد بازسازی شده اند و هم خودروهای امانی فروشندگان که ارزش گذاری شده اند در معرض دید خریداران قرار می گیرد، هر دو مورد امکان بازدید و فروش دارند.

آیا تامین قطعات تضمین شده است؟

بله در این مجموعه تامین تمامی قطعات خودروهای کلاسیک حتی از طریق سفارش گذاری و واردات وجود دارد و مشتریان نباید نگران این موضوع باشند.

از چه سالی به قبل به خودروها عنوان کلاسیک اطلاق می شود؟

ببینید خودروی کلاسیک را نمی شود محصور به سال کرد. اما اگر بخواهیم کل بگوییم، از مدل 2005 به پایین می تواند مشمول معیارهای خودروهای ارزشمند کلاسیک شود.

پرشیا کلاسیک

چه برنامه هایی برای گرد هم آمدن علاقه مندان تدارک دیده اید؟

اینجا یعنی شوروم خودروهای کلاسیک پذیرای مراجعه کنندگان است تا در کنار معرفی خودروهای روز، با این خودروها نیز آشنا شوند.همچنین پرشیا کلاسیک در طول سال گردهمایی های متعدد و نیز رالی کلاسیک برگذار کرده و خواهد کرد تا مردم بیشتر با این نوع خودروها آشنا شوند و البته مالکان خودروهای کلاسیک هم دور هم جمع شوند و به بحث و گفتگو بپردازند.

پرشیا کلاسیک

فرایند بازسازی چقدر زمان می برد؟

بستگی به میزان کاری که بازساری می برد دارد، اما به طور میانگین حدود 3 ماه برای فرایند بازسازی صفر تا صد برآورد می شود که این هم یکی از تفاوت های پرشیاکلاسیک با سایر مجموعه هاست. در واقع اینجا پروژه ساکن نمی ماند و بدون وقفه تا حصول نتیجه نهایی روی آن کار می شود.

پرشیا کلاسیک

در مورد ارزش سرمایه گذاری این خودروها بگویید.

یکی از نگرانی های خریداران خودروهای کلاسیک، استهلاک سرمایه آنها در طول زمان است. اگر انتخاب نادرست یا خرید یک خودروی کم ارزش از لحاظ اصالت صورت بگیرد ممکن است سرمایه آن شخص دچار جاماندن از روند رشد بازار شود. اما قطعا اگر خودروی کلاسیک با اصالت و درجه 1 خریداری کند می تواند مطمئن باشد که ارزش سرمایه گذاری داشته و سرمایه اش به مرور زمان مطابق با بازار رشد هم خواهد کرد. الان برخی از خودروهای کلاسیک از خودروهای مدل روز هم گران تر هستند و این گواه همین ادعاست.

پرشیا کلاسیک

در حال حاضر دفتر مرکزی پرشیا خودرو و بوتیک این شرکت در تهران دارای بخش پرشیاکلاسیک هستند که علاقه مندان می توانند برای دیدن انواع مدل های جداب ب ام و کلاسیک به آنها مراجعه کنند.

شرایط فروش اقساطی ب ام و 316 پرشیا خودرو

اولین قدم با بهترین روش/ نگاهی به ب ام و E21 با کیت آلپین

ایستاده با وقار/ نگاهی به کادیلاک ایران، لوکس‌ترین خودرو مونتاژ شده در تاریخ صنعت خودرو کشور

نگاهی به رنو 5 / نوستالژی هاچ‌بک های تولید شده در ایران

رویداد معتبر پبل بیچ 70 ساله شد! + معرفی برنده جایزه بهترین خودرو پبل بیچ 2021

سوار بر بال خاطرات/ مروری بر خودروهای خاطره انگیز ایران در دهه 50 شمسی

بررسی جیپ چروکی چیف 1978 / همه فن حریف

پاسخی به فورد/ نگاهی به ای ام سی جاولین مدل 1968 در مشهد

پیرمردی که بازنشسته نمی‌شود!/ نگاهی به یکی مینی مسابقه ای با تغییراتی اساسی

وحشی مینیاتوری!/ نگاهی به مینی کوپر 1975 کاردستی مجموعه سام اسپید

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی