پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعویض پلاک خودرو

نفوذ سندروم دلال بازی، این بار به نوبت دهی تعویض پلاک!

فروش نوبت اینترنتی تعویض پلاک در سایت های فروش آگهی، شیوه تازه اختراع شده دلالان همیشه در صحنه برای سودجویی است که سبب ایجاد چالش در سیستم نوبت دهی اینترنتی شده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو متاسفانه وجود گلوگاه دلال ساز در کشور کم نیست و از طرفی هم هر روز شاهد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۶ شهریور ۱۴۰۰

فروش نوبت اینترنتی تعویض پلاک در سایت های فروش آگهی، شیوه تازه اختراع شده دلالان همیشه در صحنه برای سودجویی است که سبب ایجاد چالش در سیستم نوبت دهی اینترنتی شده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

متاسفانه وجود گلوگاه دلال ساز در کشور کم نیست و از طرفی هم هر روز شاهد شیوه جدید و تحسین برانگیز بازیگران همیشه در صحنه یعنی دلالان هستیم.

این روزها کشور در کنار پاندمی کرونا شاهد اپیدمی سندروم دلال بازی بی قرار است و قدرت شیوع این ویروس همه گیر در کشور آنقدر بالاست که هرلحظه شاهد ظهور ترفندی جدید از دلالان در بازار ها و بخش های محتلف هستیم.

به تازگی این دلال بازی در بخش دریافت نوبت تعویض پلاک اینترنتی وارد شده و به علت عدم بررسی درست در سیستم نوبت دهی اینترنتی شاهد سودجویی افراد هستیم.

بیشتر بخوانید: تعویض پلاک خودرو چه مراحلی دارد؟ + مدارک مورد نیاز و آدرس مراکز شماره گذاری

به این ترتیب که اگر شما جستجو کوتاه در سایت های فروش آگهی بزنید در می یابید که بسیاری از افراد نوبت تعویض پلاک خود را در این بستر با قیمت های نسبتا جالب توجه به فروش می رسانند.

نوبت تعویض پلاک

مشکل از آن جایی شروع شد که به علت تعطیلی های کرونایی و مناسبتی حجم تقاضا برای تعویض پلاک انباشته شده و انجام معاملات جدید و تعویض پلاک های تازه هم به آن افزوده شد. البته در این میان از حضور به موقع و کمین دلالان در این بخش هم چشم پوشی کرد به این علت که این سودجویان زبردست با دریافت بسیاری از نوبت های اینترنتی تعویض پلاک به نوعی سبب ایجاد انحصار در این سیستم شده اند کاربر واقعی که نیاز به دریافت نوبت دارد نمی تواند نوبت تعویض پلاک خود را در زمان و مرکز مشخص دریافت کند.

لازم به ذکر است که نبود نوبت برای تعویض پلاک سبب می شود تا بسیاری از معاملات صورت گرفته به مشکل برخورده و در بسیاری از موارد سبب باطل شدن وکالتنامه ها یا حتی بروز مشاجره میان طرفین معامله شده است.

اما نسخه فوری رفع این مشکل در حذف امکان ویرایش پلاک خودرو در سیستم نوبت دهی اینترنتی است. به این ترتیب که افراد برای فروش نوبت خود به شخص دیگر، اقدام به ویرایش پلاک خودرو مورد نظر کرده و سپس آن را به دیگری می فروشند. البته این نکته را هم باید اشاره کرد که در کنار این راهکار، افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک هم می تواند در کاهش تصاعدی حجم انباشته شده دریافت نوبت کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک فعال هستند

مراکز تعویض پلاک در تعطیلات کرونایی فعال است/ هموطنان براساس نوبت اینترنتی خود به مراکز مراجعه کنند

برگ سبز خودرو، سند رسمی است یا خیر؟

بالاخره برای خرید و فروش خودرو به دفاتر رسمی برویم یا نه؟

احراز هویت و محل سکونت در سامانه 120 و پلیس من

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • شیرازی | 14/09/1400 در 13:00

    برای تعویض پلاک شیراز همیشه پر هست و اینکه واقعا هیچ کسی من سراغ ندارم از اطرافیان که برای تعویض پلاک خودروی شخصی توانسته باشه خودش نوبت بگیره حتما یه مبلغی داده تا به نوبت رسیده

کیوسک مطبوعاتی